Peugeot 206 GTI 2.0-16V (2001)

Peugeot 206
Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206 - interieurPeugeot 206 - interieur

Uitvoering206 GTI 2.0-16V
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001

Wat een slechte auto.
Ik kan er bijna niks goeds over schrijven, maar ik zal mijn best doen.
Snelle wagen, ik heb menig grote wagen eruit getrokken. Geeft toch een goed gevoel zo’n GTI.
Snelle optrek op de snelweg is ook erg prettig.
Van binnen, half leer, ziet er mooi uit hoor. En toch behoorlijk wat ruimte wanneer de achterbank naar beneden gaat.

- Vanaf het moment dat ik bij de dealer wegreed, nieuw gekocht, al problemen met de computer. De ruitenwissers met regensenoren hadden kuren. Zodra ik de auto op afstand opendeed gingen de wissers als een sec wijzer omhoog. En wanneer ik de auto startte gingen ze eenmaal aan. Als de sensor aanstond bewogen de achteruit wissers mee als een sec wijzer, en wanneer ik dan ook de achteruit wissers aandeed, deed de regensensor niets meer. Ik denk dat ik hiermee 5x naar de dealer ben geweest, die me niet konden helpen, waardoor ik in het eerste halfjaar mijn auto zo’n twee maanden kwijt was.

- 3 keer de voorophang moeten vervangen.

- De uitlaat was van voor naar achter compleet verroest!!

- Als ik een scherpe bocht neem naar rechts lekt er water op mijn schoen.

- Het stuur is van leer, maar zag er na twee jaar niet meer uit. Helemaal lelijk en het leer zag er verfrommeld uit.

- Twee jaar na aankoop viel de motor uit, lichten ook, en tevens de radio. Startte wel weer direct. Later ging het management lampje knipperen, en de auto ’bokte’. Naar de dealer, Piet Geluk in Arnhem, zou hebben gelegen aan de computer. Probleem was niet verholpen, want ben nog 2 x terug geweest in een maand tijd. Waarop als laatste antwoord was, Ach ja, het is nou eenmaal een zenuwachtig autootje he?

- 3 jaar na aankoop, auto begint bij starten weer te bokken. Lijkt wel een vrachtwagen en dat geluid maakt ie ook. 2 dagen later ben ik afgesleept, want hij deed niks meer! Bij de dealer de bougies, bobine en injectie laten vervangen. Een week later staat ie weer stil, ANWB reset de computer. Terug naar de dealer. Niks te vinden. Een maand later weer een bokkende auto onder m’n kont, ANWB gebeld, computer gereset. Naar Piet Geluk, tja, decomputer zegt dat er geen problemen zijn. Een week later staat ie weer buiten, met nog steeds een lichte bok.

- Auto is bijna 4 jaar oud. En begint weer te bokken. Ga meteen naar Geluk in Arnhem, helaas. 250 Euri armer, en men heeft niks kunnen vinden, behalve dat 1 cilinder niet meedraait. En gooi er maar wat spul in bij de benzine. Hmm. Maar er mankeert echt iets aan. Volgens de dealer niet. Een kleine maand later, staat mijn auto stil. Niks meer. Geen kuchje. Weer afgevoerd door de ANWB. Op naar Geluk. Weer de bobine en de bougies. Viel dit keer onder de garantie.

- Ondertussen weer problemen met de regensensor. Na een reset is dit weg.
- Volgende week mag ik mijn andere auto ophalen, en dat wordt tijd, want nu, na een week! Net de auto uit de garage gehaald te hebben, staat ie weer te knipperen met het management lampje, bokt ie als een idioot, en mag ik weer naar Geluk.

Ik heb totaal geen plezier meer aan deze auto. En er komt nooit meer een Peugeot bij mij voor de deur! Het heeft me veel geld gekost, veel tijd, en hoofdpijn en zorgen. En bovenal, frustratie en irritatie. Mijn vertrouwen is weg, zowel in de auto als in de Peugeot dealers c.q. garages.

UPDATE 19dec05:
Mijn Peugeot heb ik vorige week afgezet bij de dealer. Nav het management lampje. Wat bleek? Het injectiesysteem deugde niet. Raar, want dat is nog geen jaar geleden vervangen! Maar ze hebben de computer gereset. En dan zou ie het wel even uithouden.
Ik heb hem opgehaald, thuis voor de deur gezet. Niet meer mee gereden tot de dag dat ik hem zou inruilen.
Maandag vertrek ik ermee, en twee verkeerslichten verder, weer het management. Weer omdraaien en naar de dealer. En weer de computer gereset. Ik hoefde deze keer gelukkig niet te betalen. De optie die in een van de reacties staat, het experimenteren met benzine; nee. Ik vind dat mijn auto het met de ’95 moet doen. Naar behoren moet werken. Ik heb hem meer dan goed verzorgd, onderhouden, dus geen andere benzine.
Maargoed, ik gun dit niemand. Dus iedereen die wel goede ervaring heeft met Peugeot, des te beter!
Voor mij is het afgedaan.

1,0