Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 107

Peugeot 107 XS 1.0 (2011)

autoreview

2
Peugeot 107 XS 1.0 (2011)
Froxman
  • Froxman7
  • Gebruikersreview
13 januari 2018 om 21:26
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering107 XS 1.0
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf31.800 km
KM-stand laatst122.000 km
Lezerswaardering: 64%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Betrouwbare Citybug

  • 53.100 km
  • 13 januari 2018

Na het veranderen van mijn werkgever waarbij ik een leasewagen had, naar een werkgever waarbij ik een binnendienst functie ging uitvoeren, moest ik zelf weer een auto aanschaffen.

Na een tijdje wat speurwerk te hebben gedaan naar een liefst compacte auto uit het laagste segment maar wel met een 5 deurs koetswerk, viel mijn oog op de Citybugs C1/107/Aygo. Gewoon een simpel vervoermiddel, liefst ook betrouwbaar.

Ik ging compleet overstag naar dit concept, toen ik een review las van iemand op AutoWeek die er dik 370.000 km mee heeft gereden, zonder noemenswaardige problemen.. Dit was dan wel een C1, maar feitelijk hetzelfde model met de onderliggende techniek. En onlangs nog een klokje rond met ook zo'n km stand. Was nu wel toe aan een nieuwe koppeling, enfin, mag dat dan een keer?

Deze auto stond bij een dealer in Mijdrecht. Afspraak gemaakt met de dealer en een proefritje gemaakt.
Daarna vrij snel tot overeenstemming gekomen met de verkoper. Ik had geen inruil wagen, dus er kon nog wat van de prijs af.
De wagen is afgeleverd bij een zustervestiging van deze dealer in Alphen aan den Rijn. Tot volle tevredenheid.
Er zaten echter geen boekjes bij, maar er was wel een Excel sheet met het onderhoudsverleden.

Ik rijd nu dik 9 maanden met deze Citybug en die zijn heel goed bevallen. Prima wagentje om je van A naar B te brengen, super betrouwbaar en niet onbelangrijk, heel voordelig.
De eerste onderhoudsbeurt gehad half december 2017.
Gezien het feit dat de 1e grote beurt reeds in het verleden was uitgevoerd door de vorige eigenaar, zijn er alleen wat reguliere zaken vervangen, zoals olie, filters, luchtfilter v.h. interieur tevens en een ruitenwisserblad. (€25,-) Deze kon nog wel mee, maar begon strepen te vertonen. Al met al even €250,-

Ervaringen tot nu toe:

De wagen heeft een prima wegligging voor deze klasse.
Hij is voor uitgerust met Michelin MX Energy en achter met Continental banden.
Het reserve wiel betreft ook een Continental.
Ik vermoed dat deze 107 bij aflevering rondom Conti's had.
De Michelin's geven de voortrein een super stabiel gevoel.
Ik heb de bandenspanning rondom op 2,4 bar gezet na een tijdje. Dit is 10 % hoger dan de aanbevolen fabriekswaarde. Het reservewiel op 2,7 gezet.
Hiermee is het weg gedrag wat minder soepel, echter niet storend. Wel aanmerkelijk zijwind gevoelig, bij forse wind.
Het verbruiksverschil is nihil derhalve met de iets hardere banden.
Ik rijd overwegend 50 km woon - werk enkele reis en wat stads ritten en in het weekend af en toe naar de boot of familie. Daarbij haal ik een verbruik overwegend liggende tussen 1 op 18,5 en 1 op 21,5. Ik rijd niet kinderachtig, doorgaans 110 - 130 op de A wegen en trek mijn Peus af en toe lekker door. Het maximale koppel geeft dit torretje bij 3600 t/min, maar hij vind het prima om af en toe eens lekker op toeren te worden gebracht. Zijn top heb ik nog niet geprobeerd maar wel eens een keer 150 aangetikt.
De snelheidsmeter is vrij optimistisch. Als ik 110 rijd, geeft de GPS app 103 aan en bij 140, 132.
De derde versnelling valt mij op dat deze vrij lang is, echter prima voor het stadsverkeer, maar op de snelweg pook ik regelmatig terug naar 3 t.b.v inhaal acties.
Wanneer je rustig in zijn 2 rijd en dan naar 3 op schakelt, valt het toerental fors terug. Voor stadsverkeer geen probleem.
Verder valt mij op de koersvastheid. Wel wil de voortrein rechtuit bij bochten, wat even loslaten van het gaspedaal weer de koers corrigeert. Kenmerkend bij voorwiel aandrijving.
Geen rammeltje aanwezig en de afwerking is sober maar degelijk. Het stuur is enigzins in hoogte verstelbaar, wat een prima stuurhouding faciliteert. De stoelen zijn ook dik in orde en geven voldoende steun. Niet voor > 2 uur.
Er is zelfs wat ondersteuning voor mijn bovenbeen, vlak voor de onderkant knie, wat zeer comfortabel aan voelt heb ik gemerkt. De stoelen houden ook bij langere ritten nog voldoende steun, bv. > 90-120 minuten. Al doe je er goed aan om bij zulke ritten even de benen te strekken.
De kachel doet het prima en ook de airco. Die koelt voldoende bij zomerse dagen en trekt het vocht er goed uit.
Ik heb deze herfst bij de AC-Tion een vochtvreter aangeschaft, wat het vocht in het interieur 's morgens vrijwel geheel heeft doen verdwijnen.
De bekende lekkages, o.m. bij het 3e remlicht en de uitklapbare achter zij ruitjes en de ventilatie roosters aan de achterkant zijn bij mijn exemplaar uit bouwjaar 2011 vreemd. De bak bij het reservewiel is ook kurkdroog.

Valt er dan niets negatiefs te vermelden?
Misschien alleen dat er een paar regeltjes in de achterruit verwarming het niet meer doen, echter na wat langere tijd ontwasemt dit gedeelte van de achterruit alsnog.
En tja de kleine kofferbak. Maar dat weet je bij dit soort autootjes. Er kan wat kleinood in, maar een krat Grolsch beugels kan je vergeten. Een forse sporttas kan ook nog wel. Als je de (gedeelde) achterbank leuning neer klapt, heb je een behoorlijke laadruimte.
De ruimte achterin houd niet over als de voorstoelen helemaal naar achteren staan. Maar da's logisch. ...

Ik hoop nog vele veilige kilometertjes te mogen maken in dit karretje. De 107 geeft wel echt het autorijden gevoel, lekker sober en weinig toeters en bellen en het rijd fantastisch voor een a-segmenter.
Geen blauwe tand, geen trip-computer, geen cruise control, wat overigens wel te monteren is, geen navigatie, leve Google Maps!

DAB+ Radio ingebouwd

  • 59.500 km
  • 16 juni 2018

De standaard Panasonic af fabriek radio vervangen voor een JVC DAB+ incl. USB en Bluetooth.
Via CoolBlue deze radio besteld. Eerst het Youtube filmpje van de Coolblue mdw. bekeken hoe je de DAB+ antenne het beste kunt monteren.
Daarna zelf de schroevendraaier ter hand genomen, daarna koud kunstje!
Een hele verbetering m.b.t. de audio beleving, zowel de radio, alswel CD geluid en BT audio gestreamed vanaf mijn smart phone.
De speakerdiameter kun je zelfs met de JVC instellen, waardoor het geluid toch te optimaliseren is. De bassen hoeven van mij niet zo, erg vermoeiend. Geen subwoofer nog geïnstalleerd, dat kan altijd nog. Zodoende met de af fabriek speakers een redelijk kwalitatief geluidsniveau kunnen verbeteren t.o.v de oude radio. En niet geheel onbelangrijk, lekker hands free wireless bellen zonder geklooi met oortjes e.d.
Dit extra comfort maakt het forensen en privé rijden toch wel weer een stuk aangenamer. ...

70 k beurt

  • 68.500 km
  • 9 november 2018

De 70 k beurt.
Wat kan ik zeggen, niet veel bijzonders. De achterbandjes waren aan vervanging toe. De reserveband was nog in orde, en nooit gebruikt, dus dat was 1 Continental vervangen. De Michelin's aan de voorkant voldoen nog even. Die gaan wel eerdaags worden vervangen, merk toch minder grip, vooral in de bochten. Verder spoort de Peus prima. Rechtuit stabiliteit is prima.
Beurtje toonde ook aan dat de ventilatie panelen in de achterkant versleten waren, dus die zijn ook vervangen.
Koppeling is bijgesteld.
Verder geen issue's. De wagen rijd super, verbruik varieert tussen de 1 op 18,5 en bijna 1 op 21. Het is nu winter, ik verwacht een wat hoger verbruik.

85k beurt

  • 84.700 km
  • 8 augustus 2019

De 85k beurt.
Hier kwam wel wat bij kijken.
De remschijven aan de voorkant waren aan vervanging toe incl. de blokjes uiteraard. Achter remmen kunnen nog even mee.
Verder grote beurt, bij elkaar even € 700,-
Volgende maand gaan er ook nog 2 nieuwe voor bandjes onder.
Al met al hoop ik weer even met m'n Peus te kunnen sturen.
Oer betrouwbaar karretje nog steeds.
Het verbruik is ook vrijwel constant deze zomer, tussen de 1 op 18,5 en 1 op 21,5. Ik rijd stevig door over het algemeen.
Op naar de ton, klokje rond.

115k beurt

  • 115.650 km
  • 4 augustus 2021

De auto is inmiddels tot volle tevredenheid in onderhoud bij Citybug Store Hoofddorp.
Wat is er gebeurd sinds mijn laatste verslag?
Airco condenser is vervangen en de uitlaatdemper.
Bij elkaar 400 + 160 ( incl. apk), € 560,-.
Alleszins acceptabel na 10 jaar trouwe dienst.
Airco nu weer lekker koud. Handig in de zomer, maar ook najaar, winter.

Voor de rest geen bijzonderheden.
Mijn verbruik wisselt tussen een krappe 1 op 19 en een 1 op 20,5.
Premium peut E5 en E10 maakt niet heel veel verschil. Wel loopt de 107
een stuk mooier op E5.
Is er dan helemaal niets aan of op te merken?
Nou vooruit dan, het lampje in de teller klok v d richting aanwijzer links af, weigert dienst af en toe. Soms doet ie het weer een poos goed en dan weer niet.
Niet echt storend aangezien ik al automatisch vrijwel altijd consequent mijn richtingaanwijzer bedien.

Op naar de 130k ...

Upgrade 107 --> 108

  • 122.000 km
  • 14 januari 2022

De 107 is na 5 jaar trouwe dienst in mijn bezit dus totaal na 11 jaar (bj 2011) ingeruild voor een 108 Allure Top! Verslag volgt. Only good memories, wat een top karretje!

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Peugeot 107? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 107
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 107 1.0 Access Accent

    Peugeot 107 1.0 Access Accent

    • 2012
    • 88.264 km

    € 4.990

    Peugeot 107 1.0 Active

    Peugeot 107 1.0 Active

    • 2012
    • 151.186 km

    € 3.500

    Peugeot 107 1.0-12V XS 5-drs Automaat | AIRCO | 1e Eigenaar -A.S. ZONDAG OPEN!-

    Peugeot 107 1.0-12V XS 5-drs Automaat | AIRCO | 1e Eigenaar -A.S. ZONDAG OPEN!-

    • 2011
    • 24.328 km

    € 6.790

Meer Peugeot 107 occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 107 specificaties
  • Peugeot 107 occasions
  • Peugeot 107 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 107 tests
  • Peugeot 107 gebruikersreviews
  • Peugeot 107 index
PREMIUM
Peugeot 107 - Suzuki Alto

Peugeot 107 - Suzuki Alto

De ingrediënten voor goedkoop rijden: een driepitter, ongeveer 3,50 meter lang, licht en Japans....

Lees meer
 

Peugeot 107 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 XS 1.0 (2010)

    Peugeot 107 XS 1.0 (2010)

    16
    • 20 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 Urban Move 1.0 (2011)

    Peugeot 107 Urban Move 1.0 (2011)

    2
    • 25 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 Black & Silver 1.0 (2012)

    Peugeot 107 Black & Silver 1.0 (2012)

    7
    • 13 april 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 Millesim 200 1.0 (2010)

    Peugeot 107 Millesim 200 1.0 (2010)

    1
    • 25 april 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 XS 1.0 (2011)

    Peugeot 107 XS 1.0 (2011)

    2
    • 13 januari 2018
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 Millesim 200 1.0 (2011)

    Peugeot 107 Millesim 200 1.0 (2011)

    4
    • 30 september 2017
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 Accent 1.0 (2012)

    Peugeot 107 Accent 1.0 (2012)

    1
    • 2 oktober 2014
meer reviews
Peugeot 107 - 2010 - 339.813 km - Klokje Rond

Peugeot 107 - 2010 - 339.813 km - Klokje Rond

66

Auto's uit het kleinste segment worden doorgaans niet gekocht om er enorme afstanden mee...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107/108: vaarwel

    Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107/108:...

    83
    • 13 november 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 XS 1.0 (2010)

    Peugeot 107 XS 1.0 (2010)

    16
    • 20 mei 2021
  • Peugeot 107 1.0-12V - Op de Rollenbank

    Peugeot 107 1.0-12V - Op de Rollenbank

    • 24 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 Urban Move 1.0 (2011)

    Peugeot 107 Urban Move 1.0 (2011)

    2
    • 25 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 XR 1.0 (2010)

    Peugeot 107 XR 1.0 (2010)

    4
    • 11 januari 2021
  • Nieuws
    Beginnersauto's met een budget van maximaal 2.000 euro

    Beginnersauto's met een budget van maximaal...

    122
    • 22 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 Black & Silver 1.0 (2012)

    Peugeot 107 Black & Silver 1.0 (2012)

    7
    • 13 april 2020
Merk
Merk
  • Nieuws
    Stellantis legt werk in drie fabrieken stil wegens chiptekort

    Stellantis legt werk in drie fabrieken...

    63
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Peugeot 408 is nieuwe 'fastback' met 308-techniek

    Peugeot 408 is nieuwe 'fastback' met 308-techniek

    296
    • 22 juni 2022
  • Peugeot 408 - Eerste kennismaking

    Peugeot 408 - Eerste kennismaking

    71
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot e-208 Active EV 50kWh 136 (2022)

    Peugeot e-208 Active EV 50kWh 136 (2022)

    1
    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 2008 Active 1.2 Puretech 82 (2017)

    Peugeot 2008 Active 1.2 Puretech 82 (2017)

    • 19 juni 2022
  • Achteruitkijkspiegel - Wielrenners zijn lief, zo lang ze van N-wegen wegblijven

    Achteruitkijkspiegel - Wielrenners zijn...

    83
    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    Peugeot 408 wordt volgende week onthuld

    Peugeot 408 wordt volgende week onthuld

    44
    • 15 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden