Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 107

Peugeot 107 Millesim 200 1.0 (2010)

autoreview

1
Peugeot 107 Millesim 200 1.0 (2010)
Stefan 2126585
  • Stefan 212658514
  • Gebruikersreview
25 april 2019 om 16:23
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering107 Millesim 200 1.0
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf35.695 km
KM-stand laatst134.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste ontmoeting

  • 35.000 km
  • 6 februari 2016

In 2016 begon de Peugeot 206 (1.6 16v, 2003, 3D) van moeders oud te worden. Na zijn 13e verjaardag en bijna twee ton op de teller, was de nieuwigheid er wel vanaf. Door een 'carrièreswitch' van vaders en het daardoor het inleveren van lease- en tevens gezinsauto, een BMW F30 320d (ja, inderdaad, die met 20% bijtelling), mocht de 206 zeker niet genieten van zijn oude dag, terwijl de onderhoudskosten hoger werden en de driedeursvariant steeds minder praktisch voor een gezin met twee 'grote kinderen'. Ik ben één van die grote kinderen (inmiddels 24 jaar oud) en mag mij als autofanaat (met plezier) bemoeien met het wagenpark van mijn ouders.

Bij een bezoek aan 'onze' dealer - de 206 ging voor de APK - liep ik toevallig tegen een 107 aan. Prachtig opgepoetst stond hij te wachten op een potentiële koper. Ik heb ter plekke de advertentie opgezocht op internet en gebeld met moeders: 'vind je dit geen leuke opvolger?' Moeders was enthousiast en het inruilvoorstel van de dealer zeer scherp, dus een week later werd de 206 verruild voor de 107.

De eerste kilometers verliepen, zoals verwacht, vlekkeloos. De auto is zes jaar oud en in bezit geweest van een ouder echtpaar. Met 35000 km en een complete onderhoudshistorie afgestempeld door de dealer is het autootje zo goed als nieuw.

Het motortje gromt lekker en voelt tot mijn verrassing pittiger aan dan de 1.6 die in de 206 lag. Het rijgedrag van de 107 ervaar ik als iets sportiever dan de 206: het formaat van de auto in combinatie met de grommende driepitter zorgt voor een go-kart gevoel.

In de stad is het autootje als een vis in het water. Je rijdt overal tussendoor en parkeren is nooit een probleem. Ik ben woonachtig in Den Haag, dus ervaar dit als een groot voordeel. Op de snelweg zijn de prestaties iets minder, de peus voelt zich daar minder op zijn gemak. Gezien het karakter van de auto stoort mij dit niet. Daarnaast moet gezegd worden dat ik van doorrijden houd, en tja, daar is ie niet voor gemaakt. Tot 120 km/h is het rijgedrag prima, inhalen vereist een 'aanloopje'. Het beloven voorspoedige kilometers te worden!

Drie jaar verder

  • 134.000 km
  • 3 mei 2019

Inmiddels is de Peus drie jaar in bezit en zijn we bijna een ton aan kilometers verder. Een mooi moment om terug te blikken op de ervaringen met de auto.

De auto heeft de afgelopen 98000 kilometer onderhoud gekregen volgens het onderhoudsschema. Deze schrijft voor dat de auto om de 15000 km een bezoekje brengt aan de dealer. Aangezien de auto in 2018 dik een jaar lang 200 kilometer per dag af heeft gelegd (exclusief bijkomende privé kilometers), werd en wordt er veel waarde gehecht aan goed onderhoud. Meer dan de reguliere onderhoudswerkzaamheden is er, op een nieuwe accu na, niet gedaan aan het autootje, en deze verkeert nog steeds in zeer goede conditie. Schakelen, rijden en remmen gaan prima. Wel merk ik nu dat, een paar honderd km voor de onderhoudsinterval, de koppeling afstelling behoeft.

De auto rijdt, zoals verwacht, erg zuinig en verbruikt tot op heden geen olie. Ik controleer het oliepeil regelmatig om te monitoren of het olieverbruik niet toeneemt en eventuele motorschade te voorkomen.

Over de koets valt te discussiëren. Ik denk persoonlijk dat dit sterk afhangt van de verwachtingen die men heeft. Ja, de deurtjes zijn dun, de auto is niet heel goed geïsoleerd en je hoort een hoop rijwind, vooral op de snelweg. Maar wat verwacht je van een budgetauto? Ik stoor me er niet aan. In het interieur is overigens geen sprake van kraakjes en piepjes, maar zoveel zit er dan ook niet op.

De stoelen zitten redelijk comfortabel. Op de lange afstanden is het comfort te doen, maar het houdt niet over.

Wat mij wel tegen is gevallen, is de waterdichtheid van de auto. Dit is een bekende kwaal van de Aygo-drieling. Helaas heeft de auto lekkage gehad op een bekende plek, namelijk bij de ventilatiegaten achter de achterbumper. Die zitten er om de luchtdruk te laten ontsnappen wanneer men de glazen achterklep dichtgooit. Dit had als gevolg dat de benzinemeter niet meer goed functioneerde en ik een keer zonder benzine langs de snelweg heb gestaan. Na het vakkundig verhelpen van de lekkage door de dealer en het 'aquarium' in de kofferbak bij het reservewiel leeg te laten lopen, verdween deze klacht vanzelf.

Ook ben ik minder tevreden over de geur van het aircosysteem: deze blijft, ondanks meerdere pogingen om dit te verhelpen, erg muf ruiken. Vooral na lange tijd de airco niet gebruikt te hebben, komt de geur van zweetvoeten je tegemoet. Ik laat de airco nu preventief continu aanstaan en dat helpt.

Kortom, de auto wordt goed onderhouden, is motorisch zeer betrouwbaar en is zeer goed betaalbaar, maar de bouwkwaliteit laat helaas af en toe te wensen over.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Peugeot 107? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 107
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 107 1.0-12V Sublime 5Drs 1e Eig! Airco Elek.Pakket Isofix NAP NL-Auto Dealeronderhouden!

    Peugeot 107 1.0-12V Sublime 5Drs 1e Eig! Airco Elek.Pakket Isofix NAP NL-Auto Dealeronderhouden!

    • 2009
    • 139.393 km

    € 3.649

    Peugeot 107 1.0-12V 5-Drs Sublime AIRCO,1e EIGENAAR!

    Peugeot 107 1.0-12V 5-Drs Sublime AIRCO,1e EIGENAAR!

    • 2009
    • 73.605 km

    € 3.899

    Peugeot 107 1.0-12V XR / Airco / 5-Deurs / 1e Eigenaar / NL-Auto / 167dkm NAP

    Peugeot 107 1.0-12V XR / Airco / 5-Deurs / 1e Eigenaar / NL-Auto / 167dkm NAP

    • 2011
    • 167.571 km

    € 3.250

Meer Peugeot 107 occasions

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 107 specificaties
  • Peugeot 107 occasions
  • Peugeot 107 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 107 tests
  • Peugeot 107 gebruikersreviews
  • Peugeot 107 index
PREMIUM
Peugeot 107 - Suzuki Alto

Peugeot 107 - Suzuki Alto

De ingrediënten voor goedkoop rijden: een driepitter, ongeveer 3,50 meter lang, licht en Japans....

Lees meer
 

Peugeot 107 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 XS 1.0 (2010)

    Peugeot 107 XS 1.0 (2010)

    16
    • 20 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 Urban Move 1.0 (2011)

    Peugeot 107 Urban Move 1.0 (2011)

    2
    • 25 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 Black & Silver 1.0 (2012)

    Peugeot 107 Black & Silver 1.0 (2012)

    7
    • 13 april 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 Millesim 200 1.0 (2010)

    Peugeot 107 Millesim 200 1.0 (2010)

    1
    • 25 april 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 XS 1.0 (2011)

    Peugeot 107 XS 1.0 (2011)

    2
    • 13 januari 2018
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 Millesim 200 1.0 (2011)

    Peugeot 107 Millesim 200 1.0 (2011)

    4
    • 30 september 2017
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 Accent 1.0 (2012)

    Peugeot 107 Accent 1.0 (2012)

    1
    • 2 oktober 2014
meer reviews
Peugeot 107 - 2010 - 339.813 km - Klokje Rond

Peugeot 107 - 2010 - 339.813 km - Klokje Rond

66

Auto's uit het kleinste segment worden doorgaans niet gekocht om er enorme afstanden mee...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107/108: vaarwel

    Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107/108:...

    83
    • 13 november 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 XS 1.0 (2010)

    Peugeot 107 XS 1.0 (2010)

    16
    • 20 mei 2021
  • Peugeot 107 1.0-12V - Op de Rollenbank

    Peugeot 107 1.0-12V - Op de Rollenbank

    • 24 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 Urban Move 1.0 (2011)

    Peugeot 107 Urban Move 1.0 (2011)

    2
    • 25 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 XR 1.0 (2010)

    Peugeot 107 XR 1.0 (2010)

    4
    • 11 januari 2021
  • Nieuws
    Beginnersauto's met een budget van maximaal 2.000 euro

    Beginnersauto's met een budget van maximaal...

    122
    • 22 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 107 Black & Silver 1.0 (2012)

    Peugeot 107 Black & Silver 1.0 (2012)

    7
    • 13 april 2020
Merk
Merk
  • Nieuws
    Stellantis legt werk in drie fabrieken stil wegens chiptekort

    Stellantis legt werk in drie fabrieken...

    63
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Peugeot 408 is nieuwe 'fastback' met 308-techniek

    Peugeot 408 is nieuwe 'fastback' met 308-techniek

    296
    • 22 juni 2022
  • Peugeot 408 - Eerste kennismaking

    Peugeot 408 - Eerste kennismaking

    71
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot e-208 Active EV 50kWh 136 (2022)

    Peugeot e-208 Active EV 50kWh 136 (2022)

    1
    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 2008 Active 1.2 Puretech 82 (2017)

    Peugeot 2008 Active 1.2 Puretech 82 (2017)

    • 19 juni 2022
  • Achteruitkijkspiegel - Wielrenners zijn lief, zo lang ze van N-wegen wegblijven

    Achteruitkijkspiegel - Wielrenners zijn...

    83
    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    Peugeot 408 wordt volgende week onthuld

    Peugeot 408 wordt volgende week onthuld

    44
    • 15 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden