Opel Zafira 1.9 CDTi 120pk Enjoy (2005)

autoreview

Opel Zafira
Opel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieur

Signalement

UitvoeringZafira 1.9 CDTi 120pk Enjoy
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf8.000 km
KM-stand laatst130.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 130.000 km

Na bijna een Toyota Verso gekocht te hebben uiteindelijk toch gekozen voor deze Zafira, vooral vanwege de ruimte en lagere aanschafprijs. Na de oliezuipende, roetbrakende 2.0 DTH diesel in mijn vorige Opel is de 1.9 CDTI Fiat motor in deze Zafira een verademing. Krachtig genoeg om zonder problemen in het verkeer mee te kunnen komen en om af en toe een flinke caravan of aanhanger te kunnen trekken. Hij is standaard voorzien van een roetfilter. Na ruim 3 en een half jaar nog geen enkel mechanisch probleem gehad. De ruimte in deze auto is echt fantastisch, bijna alles kan erin: vrouw + kinderen + bagage, stapels Ikea dozen, halve voetbalteams, etc etc etc.

En verder:

Minpuntjes:
- voor het verwisselen van de koplampen moet je in de wielkast kruipen om van daaruit met veel gepriegel de lamp te kunnen verwisselen. Vooral leuk als je op een winterdag met sneeuw en prut op je banden en in de wielkast je lamp mag verwisselen.
- De lak is niet al te krasbestendig.
- Een echt probleem zijn de dikke A-stijlen, waar met gemak een hele fietser achter schuil kan gaan.

Pluspunten:
- Redelijk zuinig, 1:17 a 1:18 bij (vind ik zelf) normale rijstijl.
- En vooral de ruimte + flexibiliteit van het Zafira stoelenconcept

Update: eerste mankement bij 150k km
Het eerste serieuze technische probleem heeft zich voorgedaan: de dynamo heeft het begeven. Eerst vielen ruitenwissers en radio af en toe uit, vervolgens viel ook de stuurbekrachtiging weg. Dieseltje reed verder natuurlijk gewoon door. Maar toen ik hem de volgende morgen weer wilde starten, was hij zo dood als een pier. Afijn, de dynamo is vervangen en alles functioneert weer als vanouds.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.