Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Opel
  • Tigra TwinTop

Opel Tigra TwinTop 1.8 Cosmo (2005)

autoreview

1
Opel Tigra TwinTop 1.8 Cosmo (2005)
Opel Tigra TwinTop 1.8 Cosmo (2005)Opel Tigra TwinTop 1.8 Cosmo (2005)Opel Tigra TwinTop 1.8 Cosmo (2005)Opel Tigra TwinTop 1.8 Cosmo (2005)Opel Tigra TwinTop 1.8 Cosmo (2005)Opel Tigra TwinTop 1.8 Cosmo (2005)Opel Tigra TwinTop 1.8 Cosmo (2005)Opel Tigra TwinTop 1.8 Cosmo (2005)Opel Tigra TwinTop 1.8 Cosmo (2005)Opel Tigra TwinTop 1.8 Cosmo (2005)
Anoniem
  • Gebruikersreview
19 maart 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringTigra TwinTop 1.8 Cosmo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf48.000 km
KM-stand laatst100.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 18 maart 2008

Ik ga voor een half jaar een Opel Tigra twintop rijden als leaseauto. Mijn vorige lease auto zat aan de kilometrage maar er stonden nog wat auto’s op de parkeerplaats van het bedrijf waar ik werk, dus werd gevraagd eerst die leasecontracten nog ’op te rijden’.
Ik rijd 60000km per jaar, dus verwacht ik het komende half jaar toch minimaal 25000 te gaan rijden in de Tigra. Ik, en wellicht velen met mij, zijn erg benieuwd hoe dat zal gaan bevallen omdat het niet echt een auto is voor veel kilometers. Ik heb voor de Tigra gekozen (had ook de keuze uit diverse ruimtewagens (Scenic, Mazda5, Traject, etc) maar voor een half jaar is het natuurlijk ook erg leuk om cabrio te rijden: Laat de zomer maar komen!

Mijn eerste bevindingen zijn dat de Opel klein is. Het parkeert overigens erg makkelijk, los van de onoverzichtelijke achterkant. Daarbij valt me ook meteen op dat de Opel veel verbruikt. Ik mag blij zijn dat ik 1 op 11 haal bij een normale rijstijl. De auto is redelijk pittig en verleidt je makkelijk tot wat sportiever rijgedrag, zeker nu ik de auto nog dicht rijdt. Dit leidt meteen tot een hoger verbruik, dus dat wordt met een 45L tank de benzinepomp vaak bezoeken. Echter ga je niet heel erg hard rijden, omdat je het gevoel telkens hebt dat je harder rijdt dan dat je daadwerkelijk rijdt.
De kofferruimte is redelijk te gebruiken, ook in zomerstand. De electrische achterklep is wel geinig maar niet echt praktisch, zeker niet als het regent: je moet de knop vast blijven houden tot de klep helemaal gesloten is. Het interieur mist wat praktische opbergmogelijkheden, alhoewel je redelijk wat kwijt kan in het vak achter de voorstoelen. Je wordt je echter wel bewust hoe makkelijk je normaal wat op de achterbank neergooit (wat nu dus niet gaat).
De stoelen zitten prima (ik ben 1,84) en geven voldoende zijdelingse steun en ze zijn prima te verstellen.
Wat me opvalt t.o.v. de Mazda is de goede ontvangst van de radio. Nu ervaar ik pas echt hoe slecht die was in mijn Mazda.
Leuke detail zijn de follow me lights: de verlichting blijft na verlaten van de auto nog 30 seconden branden. Ook praktisch is de per seconde (tot 14 seconden) in te stellen variabele interval op de ruitenwissers.
Jammer dat de auto stil moet staan, in zijn vrij en op de handrem voordat je (makkelijk en snel) het electrische vouwdak open kan doen. Ik denk wel dat ik vaak met open dak ga rijden, want ik merk nu al bij een paar stralen zon, dat het open rijden met windscherm echt prima te doen is.

Kortom: waarschijnlijk gaat het een leuk half jaar worden, will be continued!

PROBLEMEN

  • 18 maart 2008

Nog geen

een halve ton verder..

  • 100.000 km
  • 14 januari 2009

De Tigra is langer gebleven dan gepland. En dat op eigen verzoek.. wie had dat een jaar geleden gedacht.

De Tigra is me uitstekend bevallen, beter dan dat ik ooit had kunnen denken (als niet echt Opel liefhebber). Ik heb erg veel plezier aan de auto gehad. Het is een auto met een hoog fun gehalte.
De auto is sportief te rijden, maar zeker niet oncomfortabel. Ik heb er in 9 maanden een 50000 km mee gereden en dat is alles behalve tegen gevallen. De stoelen zijn prima voor langere afstanden, waarbij het wel een groot verschil maakt of je rijdt of meerijdt. Voor de rijden zijn de stoelen prima, goede zijsteun; om mee te rijden zijn de stoelen niet comfortabel genoeg en kunnen ze door de kleine 'cabine' niet ver genoeg naar achter/schuin.
De auto is de gehele periode veel blijven verbruiken, tussen de 1 op 11 en 1 op 12, zeker gezien het formaat van de auto. De auto is sportief en rustig te rijden.

Wat minpunten:
Wat ik miste in de auto is airco en een midden-armsteun. Ook is het niet prettig dat je in de display van de radio (die erg ouderwets oogt) niet kan zien wat het volume van de radio is. De bekerhouders tussen de stoelen zijn te laag en 'houden dus geen bekers'. De zonnekleppen zijn gemaakt van te hard plastic en zijn lastig neer te doen of te draaien. Het stuur is gelukkig wel van leder gemaakt, maar dat heeft slijtplekken: het leer laat los.
De auto maakt als hij koud is veel geluid qua rammeltjes en kraken. Als de auto warmer is, wordt het minder, maar hij is nooit kraakvrij (zou een auto kunnen breken als je een drempel afrijdt? ;-)
De electrische kofferbak is een overbodige luxe. Het duurt lang, je moet wachten tot ie helemaal dicht is, hij weigert wel eens en het trekt bekijks.
De beugels van het dak gaan zwaar open en hebben gemene haken waaraan je gemakkelijk je hoofd kan stoten. Bij veel regen laat de rechterhaak soms wat druppeltjes water door die op het rechter portier vallen.
De auto is erg onoverzichtelijk, zowel achterzijde als de grote dode hoeken.

Wat pluspunten:
De auto geeft je veel plezier en is makkelijk en vaak open te rijden, zeker met windscherm (wat je nooit hoeft te verwijderen omdat het nooit in de weg zit). Het dak gaat ook snel open zodat je voor een verkeerslicht de grote dak-verdwijntruc kan doen.
De auto heeft een grote bagageruimte die ook met open dak goed toegankelijk is.
De cruisecontrol van de auto werkt erg eenvoudig en heb ik ook veelvuldig gebruikt. Ook de verwarming werkt meer dan prima: in no-time heb je de kleine cabine warm en ook met open dak hoef je het niet koud te hebben, ook niet bij lage temperaturen.
Het vak achter de stoelen is praktisch omdat je daar uit het zicht makkelijk spullen kan bewaren die je ook tijdens het rijden door het elastische net nog aan kan.
Wat me erg opviel, is dat de 10 spaaks velgen erg makkelijk schoon te maken/houden zijn.

Qua onderhoud heb ik geen bijzonderheden. De auto heeft zijn reguliere beurt gehad en daarbij waren er geen bijzonderheden. Ik heb verder ook geen pech of stukken gehad, dus de auto is op mij erg betrouwbaar overgekomen.

Al met al heb ik een erg leuke tijd met de auto gehad en kan ik de auto ook aanbevelen. Je hebt een apart autootje, je gaat steeds meer aan het model wennen en open oogt ie zeker goed, je krijgt veel bekijks en complimenten! (en ja, ik heb het nog steeds over de Tigra TT). De auto heeft een kart en fun faktor en is goed dagelijks te rijden. De paar minpunten zijn meer op praktisch gebied en de pittige motor doen je snel de minpunten vergeten.

En nu als volgende auto voor een half jaar een Renault Megane 1.6 C-C. Ook open, maar wat langzamer.. en niet te vergelijken met de Opel. Keep you posted!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Opel Tigra? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Opel Tigra
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Opel Tigra TwinTop 1.4-16V Cosmo Prachtige Opel Tigra TwinTop 1.4-16V Cosmo met een mooie kilometerstand van 135332 km NAP deze prachtige cabrio is voorzien van onder andere lichtmetalen velgen, lederen bekleding, boordcompu

    Opel Tigra TwinTop 1.4-16V Cosmo Prachtige Opel Tigra TwinTop 1.4-16V Cosmo met een mooie kilometerstand van 135332 km NAP deze prachtige cabrio is voorzien van onder andere lichtmetalen velgen, lederen bekleding, boordcompu

    • 2005
    • 135.332 km

    € 3.450

    Opel Tigra TwinTop 1.8-16V Enjoy

    Opel Tigra TwinTop 1.8-16V Enjoy

    • 2006
    • 70.497 km

    € 5.250

    Opel Tigra TwinTop 1.4-16V Mooiste van NL 100% krasvrij NAP

    Opel Tigra TwinTop 1.4-16V Mooiste van NL 100% krasvrij NAP

    • 2009
    • 109.588 km

    € 6.250

Meer Opel Tigra occasions

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Opel Tigra specificaties
  • Opel Tigra occasions
  • Opel Tigra video's
Advies en informatie
  • Opel Tigra tests
  • Opel Tigra gebruikersreviews
  • Opel Tigra index
PREMIUM
Opel Tigra Twin Top - Peugeot 206 CC

Opel Tigra Twin Top - Peugeot 206 CC

Het genot van een open tweezitter was ooit alleen maar weggelegd voor de beter gesitueerden,...

Lees meer
 

Opel Tigra reviews

  • Gebruikersreview
    Opel Tigra TwinTop 1.4 Sport (2007)

    Opel Tigra TwinTop 1.4 Sport (2007)

    1
    • 30 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Opel Tigra TwinTop 1.8 Enjoy (2005)

    Opel Tigra TwinTop 1.8 Enjoy (2005)

    4
    • 8 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Opel Tigra TwinTop 1.4 Temptation (2007)

    Opel Tigra TwinTop 1.4 Temptation (2007)

    • 25 december 2015
  • Gebruikersreview
    Opel Tigra TwinTop 1.8 Cosmo (2005)

    Opel Tigra TwinTop 1.8 Cosmo (2005)

    4
    • 24 juni 2015
  • Gebruikersreview
    Opel Tigra TwinTop 1.4 Rhythm (2008)

    Opel Tigra TwinTop 1.4 Rhythm (2008)

    5
    • 3 juni 2012
  • Gebruikersreview
    Opel Tigra TwinTop 1.4 Cosmo (2005)

    Opel Tigra TwinTop 1.4 Cosmo (2005)

    • 14 april 2009
  • Gebruikersreview
    Opel Tigra TwinTop 1.8 Sport (2007)

    Opel Tigra TwinTop 1.8 Sport (2007)

    • 9 februari 2009
meer reviews
Klokje Rond - Opel Tigra Twin Top 1.3 CDTI

Klokje Rond - Opel Tigra Twin Top 1.3 CDTI

45

Met zo'n 60.000 kilometer per jaar was Gerben van der Laan op zoek naar een mooie diesel,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Opel Tigra TwinTop 1.4 Sport (2007)

    Opel Tigra TwinTop 1.4 Sport (2007)

    1
    • 30 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Opel Tigra TwinTop 1.8 Enjoy (2005)

    Opel Tigra TwinTop 1.8 Enjoy (2005)

    4
    • 8 juni 2020
  • Opel Tigra 1.6 16V – 1996 – 388.850 km - Klokje Rond

    Opel Tigra 1.6 16V – 1996 – 388.850 km...

    100
    • 28 mei 2018
  • PREMIUM
    Opel Tigra

    Opel Tigra

    • 22 mei 2018
  • Nieuws
    In het Wild: Opel Tigra

    In het Wild: Opel Tigra

    62
    • 26 maart 2018
  • Gebruikersreview
    Opel Tigra 1.4i-16V (1995)

    Opel Tigra 1.4i-16V (1995)

    5
    • 17 maart 2017
  • Gebruikersreview
    Opel Tigra TwinTop 1.4 Temptation (2007)

    Opel Tigra TwinTop 1.4 Temptation (2007)

    • 25 december 2015
Merk
Merk
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een occasion voor gezin met twee jonge kinderen

    Op zoek naar ... een occasion voor gezin...

    104
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Vier Euro NCAP-sterren voor Peugeot 308 en Opel Astra

    Vier Euro NCAP-sterren voor Peugeot 308...

    67
    • 25 mei 2022
  • PREMIUM
    Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel Grandland - Triotest

    Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel...

    • 24 mei 2022
  • Test: Opel Rocks-e

    Test: Opel Rocks-e

    68
    • 21 mei 2022
  • Nieuws
    Zo veel Opels Kadett zijn er nog: generatie C is een ware overlever

    Zo veel Opels Kadett zijn er nog: generatie...

    53
    • 21 mei 2022
  • PREMIUM
    Opel Astra PHEV - Test

    Opel Astra PHEV - Test

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Zo ver komt de Opel Mokka-e in de praktijk

    Zo ver komt de Opel Mokka-e in de praktijk

    133
    • 15 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden