Opel Omega 3.0i-V6 MV6 (1999)

autoreview

Opel Omega

Signalement

UitvoeringOmega 3.0i-V6 MV6
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf163.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 40%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Dit is mijn eerste Omega en ik weet dat het nogal zeur auto's kunnen zijn.

Uiterlijk:
Het is een B1 MV6 uit begin '99, nog voor de facelift. Hij heeft aanzienlijk meer roest dan een facelift model van dezelfde leeftijd en sommige van de nieuwe accenten zijn mooier, maar de deurpanelen van het oude model vind ik persoonlijk mooier dan bij de B2.
Het is een liefhebbersauto denk ik, want net als de senator wordt deze ook uitgespuugd. Alleen Opel rijders vinden hem mooi denk ik.
Hij is gewoon niet veel waard.
Desalniettemin rijd je voor weinig geld een superdikke auto.

Motorisch:
Deze auto's staan niet bekend om hun betrouwbaarheid, maar de 3 liter mv6 heb ik eigenlijk het liefste in een B1, de 2 liter is gewoon te licht en de 2500 is net zo schadelijk als een 3 liter.
Tot nog toe heeft hij me motorisch nog niet laten vloeken, ik ben er toch al eens mee naar duitsland geweest en naar groningen. Ik heb nog geen olie of water bij hoeven gooien.

Onderstel:
Hij heeft de wegligging van een natte krant. Ik heb herhaaldelijk gezocht wat het is maar er is gewoon niet fatsoenlijk mee te rijden. Er is iets met deze aan de hand want normaal dweilen deze auto's niet heel erg veel. Dit moet ik echt gaan verhelpen want het is levensgevaarlijk.

Electrisch:
Koelvloeistofsensor: De vlotter voor het koelvloeistofpeil zit onderin het reservoir en is niet los te vervangen dus als hij kapot is zou je er een nieuw tankje in moeten zetten. bij mij is hij gaar maar ik kan die melding wel uitstaan op het schermpje. Bij de senator zat hij in de dop en dat is wel te vervangen.
Radio: Bij aankoop zat er een CDR500 radio in, deze hoort er niet in, er zit een Bose geluidssysteem in en daar hoort een CCR800 Bose radio in. Deze heb ik op internet kunnen bemachtigen met een wisselaar erbij. Dat kwam goed uit want mijn wisselaar was kapot. Het originele geluid werkt nu perfect en ik ben er zeer over te spreken.
Xenon: Ik heb een xenon-ballast gesloopt op deze auto en dat is wel een dure jongen. Ik wil hem nog ergens uit een nieuwere omega halen.

Overig:
Ruitensproeier: Ik heb bij aankoop eerst het pompje van de ruitensproeier moeten vervangen, deze lekte en het reservoir liep langzaam leeg. Slooponderdeel, 5 euro en klaar.
Vergrendeling: Ik heb ook een deurslot actuator vervangen, maar aangezien deze bij omega's, corsa's, astra's etc. hetzelfde zijn kun je alles uitwisselen. Dit komt vaker voor en is een klusje van niks. wederom op de sloop voor 5 euro klaar.
Koplampsproeier: Hiervan is een pompje lek en die wil ik ook nog wel vervangen.

Mijn mening:
Een superfijne auto, niet duur in aanschaf, maar je moet wel van schroeven houden want qua electra willen deze auto's je nogal eens laten stikken. Motorisch zijn ze wel betrouwbaar als je ze netjes bijhoudt.
Hij komt goed van zijn plek af, de motor en bak presteren nagenoeg hetzelfde als de senator 3.0 24v.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.