Opel Omega 2.0i-16V Sport (1999)

autoreview

Opel Omega 2.0i-16V Sport (1999)

Signalement

UitvoeringOmega 2.0i-16V Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf49.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Door de hoge gemiddelde lengte in de familie ben je op zoek naar een auto die ruimte en comfort geeft. De prijs moet liggen op het huidige consumenten wens niveau, dus ’veel voor weinig’!! Wel, deze wens wordt voor mij al sinds 1996 ingewilligd, door de Omega.
Eind mei ben ik overgestapt van een 96er Omega CD naar een Omega Sport. Een overgang van comfort naar sportief is mij erg meegevallen. Dichter op de weg - brede 16’-225x55 sloffen en de zeer bolle metalo’s geven een strak rijplezier.
De sportstoelen [even wennen] zitten als gegoten en houden een mens van 195cm/h. en 100 kilo, keurig op z’n plek.
De 2.0i motor sleurt de 1430 kg. redelijk, dus snel genoeg naar de 100km/h. en uiteindelijk naar 210km/h. Het verbruik is zeer redelijk en de luxe, zoals cruiscontrol / climate control L&R gescheiden/ radio bediening stuurwiel / CD speler / elektr. in hoogte verstelling stoelen L&R / hoogte verstelbaar stuur/ Xenon en nog veel meer. Doet denken aan de grotere Duitse broers. Ik denk dat ik na een rit van 1000km. bijna net zo fit uit stap als de chauffeur uit zo’n Duitse Big Brother!
Jammer dat de Omega niet meer gemaakt wordt en de Amerikaanse uitvoering, eens gezien in de AutoWeek, niet naar Europa komt. Nog geen goede vervanger gevonden in ruimte en rijplezier voor dit geld. De Omega is altijd ondergewaardeerd. Hij verdient beter. Probeer toch maar die Amerikaan GM. Er is volgens mij toch zeker wel behoefte aan een goedkope Audi A6 of BMW-5 ?? Wil nog eens een automaat 2,5L-V6.

PROBLEMEN

Een grote tegenvaller: binnen de 25.000km twee keer de koppakking kapot. De garage waar ik hem gekocht had, bleef angstvallig op de achtergrond. Mijn huidige garage heeft mij wel goed geholpen. Opel aangeschreven, maar daar wordt je niet wijzer van. Mijn vraag: ’Is het normaal, dat een koppakking binnen de 25000km kapot gaat’, kreeg ik gewoon geen normaal antwoord op! En zeker geen tegemoetkoming.
Nee, voor mij geen Tevredenheidstrofee voor Opel Nederland. En ook niet de toen verkopende partij in Naarden. Die vond het zonde, om al de garantie euro’s toen op te maken! Zij hadden de eerste keer de koppakking vervangen in de garantie tijd. Dat heeft deze dealer nooit goed uitgevoerd, en meerdere met mij vinden dat. Er moet wel een heel goede deal te maken zijn in Naarden, wil ik daar nog eens klant zijn. Verder de normale onderhouskosten tot nu toe. Wel wat gevoelige sensoren. Kapot gaan gebeurt wat bovengemiddeld. Pas nog ECC vervangen en de kachel airco. Ziet er nog steeds uit als nieuw, en is nu dus ook weer nieuw.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.