Opel Mokka 1.2 Turbo 100pk Business Elegance (2022)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Mokka 1.2 Turbo 100pk Business Elegance |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand laatst | 1.500 km |
Eerste ervaringen Opel Mokka Business Elegance 1,2 Turbo
- 1.500 km
In april van dit jaar een proefrit gemaakt bij de dealer met de Mokka-E. Dit was in enen interessant omdat er naast de reguliere subsidie ook een Opel subsidie zou worden verstrekt. Ik zeg zou omdat het niet op alle uitvoeringen van toepassing was. Dat was de eerste domper. De proefrit was de 2e. Na een klein half uur toeren was ik bijna 20% van de batterijcapaciteit al kwijt. Bereik is ook niet overdreven met een kleine 300 km. Mede gezien de laadpaalstress maar een streep door de E gezet. Vervolgens kwam de dealer met een meer dan stevige inruilprijs als ik de benzineversie nam. Die inruilprijs was significant lager bij de E-versie. Iets van je eigen subsidie verrekenen waarschijnlijk. Mede gezien de redelijke levertijd (6-7 maanden) toen alsnog voor de benzineversie gekozen.
Eind oktober is de auto dan ook netjes afgeleverd. De eerste 1500 km zitten er inmiddels alweer op. Daarom bij deze de eerste indrukken. Auto rijdt meer dan prima. Nette afwerking. Vlot schakelende 6- bak. Zeer stille motor. Verbruik is op dit moment netjes (5,6/100). Zal nog wel verbeteren de komende tijd.
Het digitale dashboard, wat ook gepersonaliseerd kan worden, vergt wat gewenning. De eerste keer zoeken naar je dagteller is een kenmerkend voorbeeld. Voor het overige zijn alle veiligheidssystemen aanwezig. Heerlijk is de stuurverwarming en dito voor de stoel. Daarentegen mis ik dan weer de voorruitverwarming die ik wel in de Crossland had. Deze optie ontbreekt, heel vreemd, bij de Mokka. In vergelijking met de vorige auto, een Crossland, is de Mokka toch wel kleiner en heeft niet de kenmerkende hoge instap. Het zicht naar achteren is niet optimaal. De kofferbak dan, hebben we ons grandioos op verkeken. Onze hond, een labrador, kon met speels gemak plaatsnemen achterin de Crossland. In de Mokka zal het de achterbank worden. De schuine daklijn is mede hiervan de oorzaak.
Rariteiten kent de Mokka ook. Standaard gaat de airco aan. Bugje volgens de dealer waar ze nog geen oplossing voor hebben. Navigatie is een verhaal apart. Deels identiek aan die van de Crossland maar start gelukkig veel sneller op. Maar de kaarten zijn hopeloos verouderd. Die worden binnenkort alsnog van een update voorzien. Slordig men wist het al. De update stond klaar. Ook vreemd is het manco bij een ingegeven route. Neem je, wellicht bewust, een andere afslag dan krijg je een melding dat de routeberekening niet mogelijk is en het scherm gaat op zwart. Normaliter gaat het systeem dan een herberekening doen en gaat verder. Het is gemeld maar een oplossing is nog niet voorhanden. Goed ik denk even voldoen voor dit moment. Al met al deels tevreden met onze nieuwe aankoop.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.