Opel Mokka 1.2 Turbo 100pk Business Elegance (2022)

autoreview

Opel Mokka 1.2 Turbo 100pk Business Elegance (2022)

Signalement

UitvoeringMokka 1.2 Turbo 100pk Business Elegance
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst1.500 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen Opel Mokka Business Elegance 1,2 Turbo

  • 1.500 km

In april van dit jaar een proefrit gemaakt bij de dealer met de Mokka-E. Dit was in enen interessant omdat er naast de reguliere subsidie ook een Opel subsidie zou worden verstrekt. Ik zeg zou omdat het niet op alle uitvoeringen van toepassing was. Dat was de eerste domper. De proefrit was de 2e. Na een klein half uur toeren was ik bijna 20% van de batterijcapaciteit al kwijt. Bereik is ook niet overdreven met een kleine 300 km. Mede gezien de laadpaalstress maar een streep door de E gezet. Vervolgens kwam de dealer met een meer dan stevige inruilprijs als ik de benzineversie nam. Die inruilprijs was significant lager bij de E-versie. Iets van je eigen subsidie verrekenen waarschijnlijk. Mede gezien de redelijke levertijd (6-7 maanden) toen alsnog voor de benzineversie gekozen.
Eind oktober is de auto dan ook netjes afgeleverd. De eerste 1500 km zitten er inmiddels alweer op. Daarom bij deze de eerste indrukken. Auto rijdt meer dan prima. Nette afwerking. Vlot schakelende 6- bak. Zeer stille motor. Verbruik is op dit moment netjes (5,6/100). Zal nog wel verbeteren de komende tijd.
Het digitale dashboard, wat ook gepersonaliseerd kan worden, vergt wat gewenning. De eerste keer zoeken naar je dagteller is een kenmerkend voorbeeld. Voor het overige zijn alle veiligheidssystemen aanwezig. Heerlijk is de stuurverwarming en dito voor de stoel. Daarentegen mis ik dan weer de voorruitverwarming die ik wel in de Crossland had. Deze optie ontbreekt, heel vreemd, bij de Mokka. In vergelijking met de vorige auto, een Crossland, is de Mokka toch wel kleiner en heeft niet de kenmerkende hoge instap. Het zicht naar achteren is niet optimaal. De kofferbak dan, hebben we ons grandioos op verkeken. Onze hond, een labrador, kon met speels gemak plaatsnemen achterin de Crossland. In de Mokka zal het de achterbank worden. De schuine daklijn is mede hiervan de oorzaak.
Rariteiten kent de Mokka ook. Standaard gaat de airco aan. Bugje volgens de dealer waar ze nog geen oplossing voor hebben. Navigatie is een verhaal apart. Deels identiek aan die van de Crossland maar start gelukkig veel sneller op. Maar de kaarten zijn hopeloos verouderd. Die worden binnenkort alsnog van een update voorzien. Slordig men wist het al. De update stond klaar. Ook vreemd is het manco bij een ingegeven route. Neem je, wellicht bewust, een andere afslag dan krijg je een melding dat de routeberekening niet mogelijk is en het scherm gaat op zwart. Normaliter gaat het systeem dan een herberekening doen en gaat verder. Het is gemeld maar een oplossing is nog niet voorhanden. Goed ik denk even voldoen voor dit moment. Al met al deels tevreden met onze nieuwe aankoop.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Opel Mokka

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.