Opel Manta 1.6 S De Luxe (1975)

autoreview

Opel Manta 1.6 S De Luxe (1975)

Signalement

UitvoeringManta 1.6 S De Luxe
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1975
Jaar van aanschaf1976
KM-stand laatst47.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Toevoegen datum km/stand

  • 443.000 km

Let op! De Manta km teller ging maar tot (5 cijfers) tot 99999 en sprong dan terug op 0. Waarschijnlijk had de motor 3 a 4 ton achter de kiezen.
Ik kan het bouwjaar 1971 niet selecteren, in de review kun je uiterlijk terug tot 1975.

Mijn eerste

  • 47.000 km

Dit was mijn eerste auto, ik moet dus ver teruggaan in mijn geheugen over deze auto. Algemene indruk : grote kofferbak, en door de schuin aflopende carrosserie konden er ook lange voorwerpen meegenomen worden, rugleuning rechter stoel naar beneden en een grote keukentrap van 2,5 meter kon ook mee. Ik kocht de auto met een lage km stand, maar de teller was maar 5 cijferig, en de motor was behoorlijk versleten. De carter ontluchting kon ik niet op de originele pijp monteren want dan begon de Manta te roken als een gek, dus ging de slang naar beneden en blies de dampen op straat. Op een avond (ik werkte bij een auto dealer/garage) was het sleutel avond en konden de monteurs aan hun eigen auto sleutelen. Ik ging olie wisselen met nieuw oliefilter. Maar toen ik het carter had gevuld, en het nieuwe filter had gemonteerd, en ik de motor had gestart om het filter te vullen en druk op te bouwen, bleef het oliedruk lampje branden. Terwijl de Manta stond te schudden en te tikken riep ik er een monteur bij, en terwijl we naar mijn Opel liepen, hoorden wij een hele harde klik "knok" deed hij en sloeg terstond af. De monteur riep: vastloper! En bood me een lift naar huis aan. De Manta werd buiten geduwd en de monteur vertelde dat we er een motor van de sloop in konden zetten. Wat keek ik de volgende dag vreemd op dat de manta weer startte en ook weer oliedruk had. Na dit akkefietje heb ik er nog een jaar of 3 mee gereden, en gebruikte hem, naast mijn Toyota Celica TA28 liftback, nog enkele jaren. (In die tijd kreeg je alleen een wegenbelasting aanslag als je rijdend gefotografeerd was) Mooie tijd voordat de computer gemeengoed was.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens