Opel Karl 1.0 Selection (2015)

autoreview

Opel Karl
Opel KarlOpel KarlOpel KarlOpel KarlOpel KarlOpel KarlOpel KarlOpel KarlOpel KarlOpel KarlOpel KarlOpel Karl

Signalement

UitvoeringKarl 1.0 Selection
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf25.098 km
KM-stand laatst70.500 km
Lezerswaardering: 59%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van groot naar klein

  • 25.098 km

Als je vanuit een Citroën C4 Picasso in een Opel Karl terecht komt is dat best een stap (qua ruimte) terug.
Ik reed voorheen een kleine 50000km per jaar en dat is door verandering van werkplek nu minder dan 30000km geworden. De Picasso was een onbetrouwbare auto (zie mijn review) dus ik was opzoek naar iets anders. Mijn gezinssituatie is inmiddels flink veranderd waardoor ik eigenlijk altijd alleen in de auto zit. Dus een grote/dure auto vind ik niet nodig. Wat voor mij belangrijk is bij een auto is airco en cruisecontrol. Ik wil graag goedkoop auto rijden en dus heb ik gekeken in het A segment naar een leuke auto die dit had. Ik moet zeggen dat valt best tegen. Er zijn maar weinig A segmenters met cruisecontrol. Soms in de duurste uitvoeringen maar vaak niet leverbaar. De spoeling was dus dun.
Testen gelezen en mijn oog laten vallen op de Opel Karl. Die heeft namelijk altijd cruisecontrol en komt goed uit de vergelijkende testen.
Ik heb een mooie gevonden met weinig kilometers en ben er tot op heden erg blij mee. Ik heb inmiddels een kleine 6500km gereden dus een aardige indruk gekregen van de auto.
Wat gelijk opviel is dat de stoelen weliswaar hard zitten maar veel steun geven aan de onderrug.
Je zit natuurlijk best laag vergeleken met een C4 Picasso maar het went snel. De C4 was een diesel en die verbruikte bij mijn toch wel rustige rijstijl rond de 1 op 18. De Karl verbruikt op benzine 1 op 19/20.
Best goed dus! Ik betaal per maand €101,- minder wegenbelasting! En €34,- minder verzekeringspremie dus dat is iedere maand €135,-
Ik hoop dan ook dat het positieve gevoel blijft en dat wij de komende jaren probleemloos over s’ Heeren wegen zullen rijden.

Afscheid nemen

  • 70.500 km

Na een kleine 2 jaar heb ik de Opel Karl ingeruild.
Hij is prima bevallen maar vond hem toch iets te karig uitgerust.
Ik rijd ivm werk iedere dag ruim 90 km en dan is wat luxe wel zo aangenaam.
Maar even op een rijdje hoe de Karl mij over de 45000km die ik ermee gereden heb bevallen? Er is maar 1 woord voor prima! Hij deed het altijd, geen enkel probleem gehad, geen enkel lampje heeft gebrand. Buiten de beurten, 2x een grote beurt en de winterbanden die ik had aangeschaft geen extra kosten gehad. Echt een goede betrouwbare auto dus.
Verbruik is in die periode zo’n 1 op 18/19 geweest.
Hij is inmiddels alweer verkocht en ik wens de nieuwe eigenaar veel probleemloze kilometers toe.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.