Opel Kadett 2.0 GSi 16V (1991)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kadett 2.0 GSi 16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1991 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 161.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Opel Kadett GSi 2.0 16v, het is een super snelle wagen. Het was mijn eerste auto (hij is inmiddels al verkocht). Deze auto in het jaar 2003 is meer iets voor als een tweede auto, een hobby wagen. Ik werk elke dag en heb dus elke dag een auto nodig om naar mijn werk te gaan, maar omdat zo"n GSi zo super snel is kan ik niet van het gaspedaal afblijven (ik rij dan ook echt sportief).
PROBLEMEN
Bij mij was het zo; elke keer was er wel wat aan de hand, een wiellager stuk, vlakdaarna het andere wiellager. En toen dat voorbij was ging ik me ergeren aan alle andere dingetjes zoals, motor die niet altijd een constant toerental had bij stationair draaien, deurhandvaten (binnen) die los zaten, Achterwielen die tegen de wielkasten liepen, inhouden van het vermogen bij optrekken, trillen van dashboard, tikken van kilometer-teller. Al dat soort dingetjes. Dat wil ik niet meer, dus daarom spaar ik nu voor een andere auto (mercedes 300 CE-24) en hoop dit soort dingen niet meer tegen het lijf te lopen. Je zult ze op den duur altijd wel tegen komen op lichte of zware manier, maar ik steek liever wat geld in een Mercedes uit "93 dan aan een Kadettje. Pluspunten heeft zo"n GSi dan ook wel. Super snel, sterke motor, digitale teller (die mis ik nog altijd), ziet er sportief uit, mijn stuur was super lekker te sturen zonder stuurbekrachtiging, lekkere kuipstoelen, korte schakel afstand en alles is natuurlijk heel goedkoop te vervangen. Er zijn heel veel Demontage-bedrijven met onderdelen en je hebt de ’GSiclubholland’, bij hun kun je heel veel kennis op doen uit hun ervaringen. Je kunt daar eventueel spullen van elkaar kopen, ze hebben best vaak meetings. Ik zou mijn GSi graag willen houden, maar dat word nu even te duur. Ik heb er wel van genoten. Ik mis de power heel erg. ’ALS’ ik zometeen een Mercedes 300 CE-24 rij, dan heb ik ongeveer dezelfde prestaties qua sprint-secondes, maar bij de GSi heb je denk ik meer adrenaline achteraf dan bij die Mercedes. Ik ben pas 20 jaar en heb nu even geproeft van pure snelheid van de GSi"s GTi"s V-Tec"s, Clio Williams enz enz, overigens zijn geen van deze auto"s sneller geweest dan die van mij (in mijn tijd en gebied). Zo"n V-tec hoort een kleine seconde sneller naar de 100 te sprinten dan die van mij, maar die V-tec die ik heb geproeft moest het afleggen (en JA, het was serieus een echte V-tec, geen namaak). Nu wil ik luxe, snelheid, comfort en most of all ’betrouwbaarheid’ allemaal in 1. Kortom Mercedes. Ik wil geen reclame maken voor Mercedes bij deze Opel-sectie, want het zijn toch heeeeeele verschillende klasses. Als ik een groot huis had met een groot stuk grond, dan stond mijn GSi er nog steeds met al z"n aanpassingen die ik van plan was te gaan uitvoeren.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.