Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 200pk Business Elegance (2021)

autoreview

Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 200pk Business Elegance (2021)

Signalement

UitvoeringInsignia Grand Sport 2.0 Turbo 200pk Business Elegance
Versnellingen9, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf40.000 km
KM-stand laatst43.000 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring met bekend model

  • 43.000 km

Weer een Opel Insignia 5 drs HB of Grand Sport zoals het nu wordt genoemd. Geen diesel maar gekozen voor benzine. Met 200pk.
Vertrouwd gevoel, als een blok op de weg, rijdt als de brandweer, met automaat dus niet meer schakelen.
En een trekhaak dus ons vakantiehuis kan ook gewoon weer mee.
Zeer prettig is de achteruitrijcamera met toeters en bellen als er iemand vanaf de zijkanten achter je langs rijdt.
Android Auto
Leren bekleding
AGR stoelen.
10 cm meer binnen ruimte dan de virige Insignia HB!! Terwijl de vorige ook al ruim was, kan deze nieuwe gewoon als taxi worden ingezet! Ruimer dan de BMW 5 serie, Mercedes E, (en veel betaalbaarder).
Kofferbak is iets anders van vorm maar nog steeds zeer ruim.
De auto is zwart, zwart leer, zwarte lak, zwarte hemelbekleding, zwart zwart zwart.
Wel even wennen, maar ziet er stijlvol uit , al noemt Opel het sportief 😉.
De 3 rij-modes vind ik ook mooi: tour, normaal en sport.
Met duidelijke verschillen in rijden (van vliegend tapijt tot sportief rijgedrag , sturen (soepel of strakker), doorgeven van wat er onder de wielen gebeurt.
Via de buitenspiegels zie ik de melding of er iemand in de dode hoek rijdt én of er iemand in vliegende vaart komt aanscheuren. Prima systeem.

Stoelen zitten erg goed, AGR. Geperforeerd leer. Geven zeer goede ondersteuning. Zitting kan worden verlengd, perfecte bij langere ritten.

Uiteraard cruisecontrol. Maar geen adaptive CC. Vond ik in eerste instantie jammer dat het er niet op zat, maar ik begrijp uit andere reviews dat het niet altijd prettig werkt.

Ik heb er inmiddels 3000 km mee gereden en ik kan niet anders zeggen dat ik blij ben dat ik deze Opel Insignia heb gekozen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.