Opel GT (2007) #3

autoreview

Opel GT (2007) #3

Signalement

UitvoeringGT
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf21.500 km
KM-stand laatst100.000 km
Lezerswaardering: 73%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1e dagen GT

  • 21.500 km

Ik werd geintreseerd door de looks, de prijs was te overzien dus proefrit gemaakt, en toen was ik verkocht! Alleen het starten is iedere keer een :-) je zit echt in een auto goed "machtig" uitzicht over de breede voorkant en wat een wegligging... Zelfs al rij je normaal rustig optrekken overschakelen bij 2000tpm dan rijdt de wagen heerlijk, je voelt het beschikbare vermogen onder je voeten, en ach trap je die een keertje in dan blaas je letterlijk weg... verbruik is rond de 1 op 10,5 op zich ok gezien de sprintjes die je af en toe moet maken..
enige rottige probleem is dat het dak bij tegenwind ernstig ruist, de garage is er nog niet achter wat het is, maar is uiterst irritant, en ja dom dat ik de proefritjes alleen open heb gereden....
mocht iemand een tip hebben?

1e weken GT

  • 22.500 km

Achter het windruisen gekomen, bleek de deur/raam rubber te zijn welke niet geheel afsluit, is besteld door de dealer. 1e ritjes FANTASTISCH ik heb al in veel wagens gereden maar dit is echt super fun! Ik had al meer ervaringen gelezen en dacht ja zal wel... De wagen rijdt heerlijk als je gewoon rijdt, maar druk je het pendaal diep in komt er echt een "monster" los, van vrijwel geluidloos hoor je de " zware" motor loskomen en fluit de turbo heerlijk mee, nog steeds de kick na uitstappen dat je het gevoel hebt uit een achtbaan te stappen. Gebruik komt uit op 1 op 10,5 rij ik op cruise control snelweg komt ik uit op 1 op 14,5 heel nettjes dus. Over een paar weken laat ik hem chippen in Almere, ben nu op zoek naar sportschijven wat moeilijkt lijkt voor dit type, als het gelukt is laat ik het weten.

Sportschijven

  • 23.000 km

Het is gelukt om via een importeur schijven uit de US te krijgen, binnen NL is er gewoon bijna geen aanbod op sportieve schijven. Vandaag laten monteren en geeft mij een :-) Klein nadeeltje is dat de schijven niet meer geruisloos zijn, beetje fluitend geluid maar is te verwaarlozen. Voor de rest nog steeds erg tevreden met de auto zelfs met sneeuw en beheerste rechtervoet is de auto goed te rijden. Ook inmiddels een K&N luchtfilter aangeschaft klinkt ietsje rauwer niet echt gevoel dat de auto sneller geworden is, maar dat is de volgende stap; chiptunning...

chiped

  • 23.250 km

302PK 405 Nm, heerlijk !!! van de week laten chippen ging eerst mis auto starten niet meer en ik werd stil, heel stil.... uiteindelijk was de "file" aangepast en starten de auto als vanouds.. Gelukkig reed de auto als voorheen lekker relaxt niet te gehaast normaal optrekken en overschakelen. Maar boven de 2500 toeren en zeker met goed intrappen kwam de tunning wel naar voren, de turbo pakt nu sneller op en gaat in een steile lijn naar max. wel even wennen want je komt nu wel snel over de toerengrens heen... Ivm gladheid en nat wegdek nog niet kunnen klokken maar je voelt echt dat de auto (nog) sneller geworden is. Zeker de trekkracht en de snelheid van het bereiken van max toeren is overduidelijk..

custom tunend

  • 23.750 km

Meten is weten... de chiptunning had niet het gehoopte resultaat, acceleratie tijden viel erg tegen en de tuner deed er niet moeilijk over dus oude software terug en mn geld :-) Via via bij www.dtctuning.nl gekomen en wilde toch nog een kans wagen en de tuner kon me overtuigen dat hij het wel aandurfde... Na eerste run was de kick giga maar hadden we wat emissie problemen ;-) deze is middels aanpassingen opgelost en het resultaat was enorm. Maar de tuner vond dat het mss nog wel wat beter kon, dus na overleg met collega beetje bijschaven en zie... Het resultaat is verbluffend de wagen was al rap (80 naar 120 in 3 4,21 sec) maar nu pfff je krijgt echt een duw te verduren bij intrappen van gaspendaal, 80 naar 120 in 3.06 sec!!! incl spinnen van de banden.. Turbo komt sneller en met hogere druk tot stand.. Het kost ietsje meer dan de "standaard" tuners maar de glimlach is het 5 dubbel en dwars waard! Oja de cijfers, nu 312PK en 450Nm :-)

1e ritje Duisland

  • 25.500 km

eindelijk, 10 graden plus dus even naar Duisland stukje Arnhem Emmerich is er geen limiet dus kijken wat de wagen doet... Eindelijk ook droog wegdek acceleratie gaat nu nagenoeg zonder spinnen 0 naar 100 in 4.6 sec en eenmaal op de autobahn ging het echt rap! tot de 220 / 230 gaat het in een lijn daarna iets langzamer en top bij 255 wellicht als het minder druk en meer afstand was dat er meer inzat... tot 220 is het redelijk rustig maar daarna begint de wind behoorlijk vanaf de achterkant lawaai te maken... evt tezien op youtube onder opel gt 255

Lexmeul uitlaat

  • 28.900 km

Wilde toch graag de wagen een sportievere look en sound geven en ben uitgekomen op Lexmaul een bescheiden geluid, zwaarder met starten en alleen met turbo een rally geluid :-). De wagen rijdt voor de rest nog steeds super zoeft over de wegen en bij rustig economisch rijden gemiddeld 1 op 13.
Verledenweek weekje Duitsland en dat was zalig met deze wagen, 7 uur gezeten en totaal geen zit of rug klachten kwam fris uit de wagen.Gemiddeld 160 gereden wat open goed tedoen is en af en toe doorgetrokken tot over de 260(!) en dat was lachen. Bochtenwerk gaat de wagen perfect af haarspeldbochten zijn dan echt fun! Deze wagen is gewoon een en al fun van harte aan te bevelen.

op de dyno bank

  • 45.000 km

de zomer komt er weer aan de Duitse wegen staan weer op dus auto onder handen genomen.Bij de tuner op de Dyno bank gezet om een vaag probleem naar boven te halen, hij hield soms iets in en uitlaat die bij 5500 toeren knalde.. Op de bank bleek alles nagenoeg prefect te zijn en motor even goed laten zwoegen, op mijn verzoek "kijken"wat de topsnelheid was was na 2 min het antwoord 260!!, prachig om die motor nu van achter te horen ;-)
Blijkbaar was er een te lange tijd niet goed mee "doorgereden" waardoor bougies etc lui en vettig waren geworden. Reslutaat nu is dat hij weer als de brandweer gaat!
http://www.youtube.com/watch?v=7CEsFhiudjI

nog steeds :-)

  • 55.000 km

inmiddels jaar en 10000 verder, winterbanden gekocht en super nu! Gewoon weg rijden in de sneeuw bij nat wegdek prima wegligging kortom prima inverstering. Auto nog steeds probleem vrij blijft iedere keer weer erg hoog fun gehalte om mee te rijden.Gebruik blijft ook op de 1 op 11 uitkomen, kortom nog steeds helemaal blij...

grote beurt

  • 60.100 km

jaartje zorgeloos rijden weer achter de rug en tijd voor de grote beurt. Alles was goed geen mankementen gevonden prima dus. Wel 2 nieuwe banden na 60000km waren ze aan vervanging toe, ik heb nu gekozen voor Michelin Super Sport en echt, wat een verschil zeg... Waar GoodYear regelmatig doorslipte op nat wegdek trekt de Michelin moeiteloos door...

winterbanden

  • 72.000 km

Met droog weer een zalige wagen maar zodra temperatuur zakt en zeker met sneeuw is er niets te beginnen met de auto. Verleden jaar winterbanden gekocht (Nokian WRA3) en van het weekend in Sauerland geweest in de sneeuw. Een wereld van verschil! Je kan nu gewoon wegrijden zonder spinnen,en de wegligging is prima. Voor de rest nog steeds geen enkel probleem met de wagen, starten en gaan.. Ook het verbruik is nog steeds prima, weekendje Sauerland 950km met gemiddeld 8,3l/100 (1 op 12. December stond ik op het punt om een mn auto in te ruilen voor een SLK 250 2012 prachtige wagen maar het sportieve karakter en zeker de snelheid miste ik in de SLK. Ik zit nog steeds met een :-) in mn GT.

EBC yellostuf

  • 80.000 km

Verleden week lawaai vanaf de voorkant alsof ik een lekke band had, bleken de remblokken totaal versleten te zijn, metaal op metaal. (vreemd 11 mnd gelden nog grote beurt gehad bij Opel ;-) Dus mooi moment om nieuwe EBC Yellostuff te kopen. Had er veel over gelezen en vind de GT niet echt super gevoel van remkracht hebben.. 1e week en echt het verschil is enorm! Nog niet voluit kunnen/mogen remmen maar de korte sprintjes en dito remmen is echt een verschil, je voelt de blokken echt ingrijpen.. Over 2 weken richting autobahn de echte test ;-)Wordt vervolgt

slippende koppeling

  • 85.000 km

De auto rijdt nog steeds fantastisch iedere keer nog steeds een :-) als ik de motor start er weg rijdt. Helaas slipt de koppeling bij max koppel in 4e versnelling (inmiddels ook 3e). Op advies van garage een zwaardere "sport" koppeling gekocht welke volgende week wordt geplaatst. Voor de rest nog steeds probleemloos rijden geen geluidjes kraakjes etc. verbruik gemiddeld 1 op 12 heel netjes dus.
Inmiddels is de koppeling vervangen en eerste dagen/weken leek het wel een vrachtwagen hoe de koppeling schakelde, maar inmiddels is deze gelukkig weer soepel. accelereren gaat weer super met in 2 en 3 weer doorslippen ivm vermogen en koppel :-)

nieuwe intercooler

  • 90.000 km

auto inmiddels alweer tijdje in bezit en toe aan onderhoud.. veel gelezen over voordeel goede intercooler dus in Duitsland een HFserie intercooler gekocht, en vind hem zelf best sportief staan ook nog ;-) auto voor de rest nog steeds super! zit inmiddels al 1,5 jaar met defect airbagstoel sensor en niemand kan het verhelpen das wel balen als je een auto hebt waar garage weinig ervaring mee heeft.. voor de rest geen enkel probleem starten en gaan, APK was ook geen probleem weer. Auto is en blijft een echte aanrader!

eibach

  • 100.000 km

achter schokbrekers waren aan vv toe, aangezien alles los moest heb ik ook de veren laten vv voor Eibach veren rondom. Auto is kleine 4 cm verlaagt nu en qua comfort heeft het niets ingeleverd. Ik was bang dat het nu een stuiterbal zou worden maar de auto ligt nu nog strakker op de weg en veert nog best soepel. Voor de rest nog steeds super tevreden rijdt de auto probleemloos en hoop er nog 100000 mee te kunnen rijden ;-)

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens