Opel Corsa 1.7 DTi-16V Sport (2001)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corsa 1.7 DTi-16V Sport |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 144.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Helaas werd in november 2006 mijn trouwe Astra total loss gereden. Mijn nieuwe auto moest weer een diesel worden, maar een goede Astra sport was op dat moment niet te vinden. Daarom in december 2006 deze auto aangeschaft bij een Opeldealer. Kreeg er 6 maanden Bovag-garantie bij en een afleveringsbeurt.
Over de auto:
Het is een prima autootje als je voor weinig geld wil dieselen. Hij kost me 57 euro p/maand aan wegenbelasting en verbruik is lekker laag ( 1 op 21 met pittige rijstijl ). Qua ruimte valt de auto ook helemaal niet tegen. Lekker veel opbergvakjes, zelfs onder de bijrijdersstoel. De uitvoering die ik rijd heeft el.ramen, el. spiegels ( verwarmd ), mistlampen, witte tellerplaten en 15lm velgen. Dat kleed de auto toch net wat meer aan. De standaard versie ben ik niet echt kapot van, maar dit autootje vond ik er best mooi en sportief uitzien. Het interieur heeft veel zilveraccenten, wat het net wat meer sfeer en luxegevoel geeft. De sportstoelen vind ik persoonlijk wat hard in vergelijking met de sportstoelen van mijn vorige auto ( Astra 2.0DTI Sport Edition.
Over de motor ben ik zeer tevreden. Een heerlijk 1.7 Isuzublok met turbo waardoor het een pittig karretje wordt, ondanks dat hij 1015kg weegt! En zoals gezegd ook nog eens heerlijk zuinig. Verbruikt totaal geen olie en start altijd, dus dat is ideaal.
De wegligging is zeer goed te noemen voor een auto in deze klasse. Je kan flink hard bochten nemen zonder dat de auto ook maar een krimp geeft! Dat is met de benzineuitvoering wel anders moet ik zeggen, die vind ik toch een stuk mindere wegligging hebben. Sturen gaat heerlijk soepel door de snelheidsafhankelijke bekrachtiging. Over het schakelen ben ik minder te vreden, dit gaat vrij hakerig en is niet van de kwaliteit die ik in de Astra gewend was. De materialen van het interieur zijn van goede kwaliteit. Na 157000km zijn er nog geen slijtage plekken te zien op het stuur, de schakelaars en de pook van de versnellingsbak! Netjes, dit heb ik wel eens anders gezien bij onder andere een Ford Escort.
PROBLEMEN
Op zich valt het wel mee, maar door slechte service van de dealer ben ik toch al 5x teruggeweest naar de garage. Had duidelijke afspraken op papier over vervanging van onderdelen of reparatie maar die kwam de dealer steeds niet of niet goed na. Gelukkig viel tot nu toe alles in de garantieperiode.
* Sideskirts los ( 3x gerepareerd, bij de 4e keer vervangen door nieuwe )
* Slecht schakelende versnellingsbak ( is opgelost inmiddels, schakelt nu prima )
* Krakende schokbrekers achter ( 2x verroeste ringen vervangen, nu opgelost )
* Voorspoiler regelmatig los ( komt doordat de auto iets is verlaagd en vaak drempels raakt )
* Uitvallende meters en branden van acculampje ( bleek los contact te zijn, is verholpen )
* Slecht werkende brandstofmeter. ( is niet op te lossen volgens dealer )
Al met al ben ik toch best tevreden. Het is jammer dat alles niet direct voor de aflevering was gerepareerd want vrijwel alle problemen waren tijdens de proefrit al aan het licht gekomen. Daardoor was ik het vertrouwen in de dealer kwijt en reed met minder plezier in de auto. Nu voel ik me gelukkig weer een stuk beter in deze auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.