Opel Corsa 1.2-16V Njoy (2003)

autoreview

Opel Corsa 1.2-16V Njoy (2003)

Signalement

UitvoeringCorsa 1.2-16V Njoy
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf142.900 km
KM-stand laatst190.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aankoop

  • 142.900 km

Vandaag mijn eerste auto opgehaald. Na lang zoeken toch deze erg mooie Corsa gevonden. Redelijk wat kilometers op de klok maar zeer goed onderhouden.

Aangezien mijn broer monteur is en bij hem op de zaak (Renault Dealer) deze Corsa werd ingerolen ben ik gelijk gaan kijken.

De auto stond me aan, en de prijs ook. Wel moesten er nog 2 nieuwe banden onder, handremkabels vervangen en 1 stuurkogel worden vervangen.

Bij de aflevering kreeg ik ook een nieuwe apk.

Alleen van de middendemper is de buitenste laag aangetast en deels weg. Echter is de uitlaat nog gas dicht. Dit zal wel eens kosten kunnen gaan opleveren.

Verder verwacht ik geen gekke dingen.

Af en toe zal ik eens een update plaatsen!


(betrouwbaarheid en gebruikskosten staan op voldoende. Heb hier nog geen kijk op!)

Eerste Indruk

  • 145.350 km

In het begin is de accu vervangen, deze was erg slecht.

De uitlaat bevalt heel erg goed. Het sportieve geluidje (absoluut niet overdreven) zorgt er vooral voor dat je rond de 2.000rpm en tussen de 3.500 - 4.000rpm wordt getrakteerd op een lekkere brom. Op de snelweg bij 120 heb ik nergens last van, bij een warme motor rond de 100 km/h kan het soms irritant worden.

Omdat de auto waarschijnlijk voor veel korte afstanden werd gebruikt, en nu nog steeds, zit er sludge in de motor. Ook zakt het oliepeil redelijk snel. 1 liter op 2000 km. Volgens het boekje mag de auto 0.6 op 1000km verbruiken dus het valt nog binnen de marges. Maar het is iets wat ik in de gaten moet houden.

Bij 144.850km heb ik onderhoud laten plegen, nieuwe olie en een nieuw filter. Het luchtfilter zag er goed uit (wel even uitgeblazen en omgedraaid) en het interieur filter is vervangen. Ook is de Airco bijgevuld, helaas was deze helemaal leeg dus is gevuld met fluor vloeistof. Nu blijkt de condensor iets te lekken dus wachten even af hoelang het duur dat hij weer leeg is om te kunnen kijken hoe hard hij lekt en of het goedkoper is om het af en toe bij te vullen dan nu al te vervangen.

Verder heb ik aan de auto gedaan:
- Achter speakers in de hoedenplank gemaakt en aangesloten op de originele radio en bekabeling (Rockford Fosgate r1694)
- LED Stadverlichting
- LED Kentekenverlichting
- GP Thunder Xenon Look 5800k (H7) Dimlicht. Levert een mooi wit resultaat op.

Wat ik nog wil doen:
- Mee gespoten deurgrepen (ext.) monteren
- Misschien Alloy 17" velgen aanschaffen
- Parkeersensoren in achterbumper monteren
- Binnen verlichting LED maken
- Smoke koplampen monteren

En nog wel veel meer Ideeën..

Na de zomer

  • 148.796 km

Het verbruik van de auto valt een beetje tegen. Nu 1 op 12.3. Waarschijnlijk ligt het ook wel aan mijn rijstijl maar voor zo'n kleine motor valt het toch tegen.

Soms stottert de motor als ik veel kleine afstanden heb gereden. Af en toe moet ik dit afwisselen met lange afstanden en soms even flink schoon rijden.

Een paar weken geleden de remtrommels en remklauwen rood gemaakt met Hammerite Metaallak. Ziet er naar mijn mening erg mooi uit!

Voor mijn verjaardag luxe kentekenplaten gekregen. Ook dit geeft de auto toch echt wel een luxere uitstraling.

Kenteken verlichting en stadslicht heb ik vervangen door SMD LED lampen. Helaas is de eerste al gesneuveld.

Als laatste heb ik helaas de Condensor lek gehad. Koste best wel veel, maar in vergelijking met andere (grotere) auto's viel de prijs nog wel mee.

Verder geen grote kosten meer. Ondanks de 6000 km die ik al gereden heb. De olie goed in de gaten houden want die lust hij wel...

Vanaf 1 september ga ik grotere afstanden afleggen. Ik ga stage lopen in Arnhem en rij dus dagelijks minimaal 70 km. Hiervoor heb ik nog een armsteun van Armster ingebouwd. (Pasklare Armster 2 voor Corsa C)

Kortom, tot nu toe heel erg tevreden op mijn kleine bommetje. :D

1 jaar!

  • 151.097 km

Vandaag precies 1 jaar geleden dat ik m'n bommetje heb opgehaald!

Het olie verbruik wordt steeds minder. Zo zie je maar wat goed onderhoud en het rijden van wat langere afstanden met een auto kan doen.

Al een hele tijd rammelde er bij het linker voorwiel iets. Al een keer naar laten kijken maar nooit iets gevonden.
Met de APK kwam aan het licht dat de fusee-kogel links kapot was. Kan gebeuren.

Door het rijden op de snelweg verbeterd ook het verbruik drastisch. Dat mag ook wel. Want 1:12 is niet echt gezond.

De auto bevalt nog steeds prima, geen klachten!

2 Jaar

  • 162.500 km

Deze auto heb ik nu bijna twee jaar in bezit. de auto bevalt nog steeds goed, het verbruik wordt ook steeds beter. Ik rij nu dagelijks 2x 55 km voor mijn stage, daarbij verbruikt hij nu 1:16.

Van de plannen veel aan te passen aan de auto is weinig terecht gekomen. Wel heeft de auto een hele goede poetsbeurt gehad met: Meguiar’s Brilliant Solutions Paint Restoration Kit.

En Wauw, dat een auto van 12 jaar oud nog zo goed in de lak kan zitten. Steenslag kan hij niks aan doen, maar verder is hij als nieuw.

Afgelopen jaar heb ik geen gekke dingen aan de auto gehad. Wel wat kleine problemen opgelost:
* Wielkuip rechtsvoor vervangen (was eronder uit)
* K&N inleg luchtfilter (aanrader!!)
* Kenteken verlichting
* Stadslichten
* Ruitenwisserbladen voor
* Raamgeleider links
* Kleine beurt
* Nieuwe bougies

Door het K&N inlegfilter voelt de auto feller en pakt bij lage toerentallen mooier op. De nieuwe bougies hebben er voor gezorgd dat de auto weer volledig schokvrij is.

Vorige week is de auto weg geweest voor de APK keuring, ik ging zelf op vakantie dus kon de auto mooi even missen. Alleen kreeg ik bij thuiskomst niet echt leuk nieuws...

De auto heeft flink onderhoud nodig. De remmen achter zijn schoon gemaakt en afgesteld maar nog steeds zit er een flink rem verschil op de achteras. Dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat een reguleerventiel kapot is. Hierdoor remt rechtsachter veel te hard t.o.v. de voorremmen. Daarom blokkeert de auto altijd rechtsachter en trekt de auto scheef. Het onderdeel is €60,- ex de btw en laat ze maar gelijk alle 2 vervangen.

Toen dacht ik het ergste gehad te hebben. Maar nee, schokdemper rechts voor is ook lek, dus moeten ook alle 2 maar vervangen worden. Ook even bijna €60,- per stuk.

Maar voor dat geld heb ik geen andere auto. En aangezien hij me toch komend half jaar veilig 10.000km verder moet brengen moet het gewoon vervangen worden.

Vorig jaar is de fusekogel links vervangen, dit jaar was rechts aan de beurt.

Ik ga er vanuit dat als alles vervangen is dat het autotje er weer even tegen kan. Het enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak is het geluid van de motor.. De ketting begint toch steeds iets harder te tikken. Dus deze zal misschien ook nog een x vervangen moeten worden.

Verder geen gekke dingen..
WAT ER NIET OP ZIT KAN OOK NIET KAPOT!!

3,5 Geweldige jaren.

  • 190.000 km

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Na 3,5 jaar en ruim 45.000 km verder, is het dan toch tijd om afscheid te nemen van de Corsa.

De laatste tijd was de auto helemaal naar m'n zin, zag er sportief uit, mooie Pioneer radio erin, leuke brom maar niet te. Door de lange afstanden daalde het verbruik naar 1:15.3, naar mijn mening maar een 1.2 en een sportieve rijstijl erg goed te noemen.

Het comfort zal ik bij deze wat moeten bijstellen, nadat ik een paar keer ben gaan proefrijden in verschillende, nieuwe auto's. Merk je dat de stoelen (geen sportstoelen) echt onder de maat zijn. Het onderstel kan niet goed met kleine oneffenheden overweg en de auto helt heel erg over in bochten en klaverbladen.

Maarja, hij kostte maar € 3.750,-

Ik ben overgestapt naar een BMW 116d (116 pk) iets ander kaliber auto, groter, zuiniger, duurder, maarja Dan heb je ook wat.

Moet heel eerlijk zeggen dat ik het best jammer vindt dat het 'bommetje' weg gaat. 3,5 jaar heel erg veel plezier van gehad!!

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Corsa

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens