Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Opel
  • Corsa

Opel Corsa 1.3 CDTi Maxx (2004)

autoreview

20
Opel Corsa 1.3 CDTi Maxx (2004)
Opel Corsa 1.3 CDTi Maxx (2004)Opel Corsa 1.3 CDTi Maxx (2004)Opel Corsa 1.3 CDTi Maxx (2004)Opel Corsa 1.3 CDTi Maxx (2004)Opel Corsa 1.3 CDTi Maxx (2004)Opel Corsa 1.3 CDTi Maxx (2004)
Anoniem
  • Gebruikersreview
6 juni 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCorsa 1.3 CDTi Maxx
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 5 juni 2006

Ik ben de eigenaar van een Opel Corsa 1.3 cdti aangekocht op 09/08/2004, de wagen is dus nu bijna 2 jaar oud en heeft ongeveer 40000 km. Wanneer de wagen rijd, heb ik helemaal geen klachten en is hete een leuk autootje, MAAR dat veronderstelt natuurlijk dat hij ook weldegelijk moet rijden zonder problemen. En daar zit nu juist het probleem.

1) Na 300 km moest de wagen opnieuw binnen voor reparatie en werd een pomp vervangen (van verdere technische termen ben ik echter niet op de hoogte maar alle gegevens staan in de computer van de garage), dit nadat het vermogen van de turbo was weggevallen.(40 km per uur, +/- uur onderweg naar de garage, waar ze mij verzekerden dat rijden met de wagen geen enkel nadelig effect had voor de levensduur van de motor), hiervoor kreeg ik dan een vervangwagen toegewezen.

2) Na 3000 km, ongeveer een maand later moest de wagen opnieuw binnen voor “herstelling”. Op de autostrade waar ik tegen 120 km/uur reed viel plots al het vermogen van de motor weg en kon ik slechts met moeite tegen 40km/uur verder rijden. (Levensgevaarlijk, zeker op de ring rong Brussel waar er op sommige stukken geen pechstroken zijn). Ik belde onmiddellijk vanuit de wagen naar een concessiehouder van mijn garage (Van der Haegen). Zij verzekerden mij dat ze er onmiddellijk werk van zouden maken en dat ik tot bij hen moest zien te geraken. Op zich een niet zo makkelijke opgave, aangezien het toch nog een eindje rijden was. Aangekomen in de garage, bleek dat “er iets mis zou kunnen zijn” met de turbo van mijn wagen. Na heel wat overleg bleek er geen vervangwagen beschikbaar te zijn (wat normaal gezien de norm is bij een herstelling onder garantie) en werd besloten de wagen buiten de garage te plaatsen en opel assistance te bellen. Deze laatsten bekijken enkel het voertuig als het nog niet in de garage is geweest en kunnen dan beslissen een vervangwagen ter beschikking te stellen indien de wagen niet meer rijd, wat bij mij dus het geval was.

De mensen van opel assistance hadden natuurlijk door dat de wagen al in de garage was geweest en zeiden dat de concessiehouder gewoon zijn verantwoordelijkheid probeerde af te schuiven maar dat hij het toch zelf moest oplossen. Daar stond ik dan alleen gelaten als klant in de steek gelaten door de concessiehouder en de klantendienst van Opel. Na 4,5 u wachten, druk overleg en heel wat boze telefoontjes, kreeg ik eindelijk een vervanwagen ter beschikking die ik ’s avonds maar moest gaan ophalen.
Bij het ophalen van mijn wagen, na ongeveer 4 werkdagen, vroeg ik wat er nu eigenlijk stuk was. De uitleg die ik kreeg van een jonge mecanicien was, dat hij de turbo uit elkaar had gehaald en terug in elkaar had gestoken en dat het dan opnieuw werkte. Wat dus neerkomt op puur geluk volgens mij, of opnieuw een bewijs dat de auto slecht in elkaar gestoken was in de fabriek.

3) Twee weken later bij het grondig kuisen van mijn wagen ontdek ik allemaal kleine kapjes en putjes in mijn linker achterzijruit. Ik belde dus onmiddellijk naar de garage. Ik ga bij hen langs en de uitleg was dat dit enkel kon gebeurd zijn door toedoen van een slijpschijf die in de buurt van de wagen was gebruikt. Aangezien mijn wagen steeds in een bewaakte overdekte parking of thuis in de garage staat (en ik ben niet in het bezit van een slijpschijf) moesten ze toegeven dat de oorzaak waarschijnlijk bij hun te vinden was en dat ze niet voorzichtig waren omgesprongen met een dergelijke slijpschijf in de buurt van mijn wagen.

4) Voor het vervangen van deze ruit maakte ik opnieuw een afspraak. Maar op de dag dat ik mijn wagen diende binnen te brengen voor herstelling bleek de laatste vervangwagen juist de deur uit te zijn. Deze hadden meegegeven met mensen die het volgens hen dringender nodig hadden, maar de garagehouder had het niet de moeite gevonden mij hier op voorhand van te verwittigen.

5) Op hetzelfde moment kwamen ook problemen met de schakelbak naar boven (terugschakeling naar eerste vlotte helemaal niet). Hiervoor diende ook opnieuw een afspraak te worden gemaakt om hem opnieuw af te stellen. Blijkbaar was er een foutje ingeslopen bij de afstelling in de garage. (derde productiefout dus)

6) Rond 7000 was ik op vakantie in Frankrijk voor een weekendje en op de heenweg begon het lichtje voor de motorolie plots te branden, ik ben onmiddellijk naar de dichtstbijzijnde garage gereden en heb daar mijn (nieuwe) wagen laten nakijken, de olie bleek bijna helemaal op te zijn, niet normaal dus voor een wagen met 7000 km op de teller vonden de garagisten van een plaatselijke Renault garage, maar bij Opel vonden ze dit achteraf blijkbaar heel normaal.

7) Op 15000 km ging ik naar het “nazicht” (aangegeven kilomterstand door consessiehouder), ik vertelde hen dat ik op vakantie zou vertrekken naar “de sneeuw” en dat ik wilde dat ze alles héél goed nakeken. 3u later na nazicht bleek alles in orde, de auto zou in optimale conditie verkeren.

8) Een week en half later, toen ik op een avond wou vertrekken, bleef het lampje voor electromechanisch defect aanhoudend branden. Ik maakte dus opnieuw een afspraak in de garage, waarop de conclusie door de garagist was: 2 gloeibougies kapot. Na een tijdje aandringen kreeg ik de mecanicien te zien die aan mijn wagen gewerkt had. Deze zei na enige aarzeling dat dit eigenlijk helemaal niet normaal was en dat dit, volgens hem, waarschijnlijk in het productieproces is fout gelopen.

9) Op 30000 km ging de wagen voor groot onderhoud binnen. Een aantal bemerkingen die ik maakte waren: schilfers teruggevonden onder de wagen van soms 3 centimeter lang in roestbruine kleur, olie/ smeerolie (roodachtig) vlekken op regelmatige basis terug te vinden onder de auto. Na een nazicht van ongeveer 3 uur bleek voor het eerste probleem een oplossing te zijn, hiervoor zouden ze “een buis” vervangen die spijtig genoeg nu niet in voorraad was. De oorzaak van het tweede probleem bleek onvindbaar te zijn. 350 Euro later bleek de auto dus weer tip top in orde.

10) Na twee maanden wachten op het telefoontje van de concessiehouder, dat natuurlijk niet kwam, belde ik hen zelf op om te vragen wanneer het bestelde onderdeel zou geleverd worden. Het antwoord was nogal verbluffend, “oei meneer dat zijn wij precies vergeten, ik zal het nu bestellen en laat u zo spoedig mogelijk opnieuw iets weten.” Na twee weken was het stuk inderdaad voor handen en werd het na het maken van alweer een afspraak en het daarbij gepaarde tijdverlies vervangen. De lekkage zou nu dus zijn verholpen.

11) Een maand later, vind ik opnieuw sporen van roestkleurige schilfers onder de wagen en zijn nog steeds de olievlekken niet verdwenen.
12) Wegens omstandigheden heeft de wagen twee weken stilgestaan (in een garage), wanneer ik wil vertrekken gebeurt het volgende: de wagen start maar achteruitrijden wil niet lukken. De wagen geeft de indruk dat de handrem, die helemaal naar beneden staat toch nog geblokkeerd is. Wanneer ik gas geef trekt het achterste naar boven, zoals destijds bij de Citroën DS en BX. Zeer vreemd dus voor een Opel Corsa. Vooruit rijden wil ook eerst niet vlotten, maar na wat “geprobeer” krijg ik hem uiteindelijk toch “los”. Mijn vreugde blijkt van korte duur te zijn want na enkele honderden meters hoor ik reeds een geluid dat er eigenlijk niet hoeft te zijn en mijn haar weer laat recht komen. Ik kan dus alleen veronderstellen dat een Opel niet gemaakt is om twee weken stil te staan?

Echt geen aanrader dus. Zijn er nog mensen die deze problemen hebben meegemaakt?
Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk van de wagen af en vroeg mij af of ze hem niet gewoon terugnemen? Het is duidelijk dat dit niet is waarvoor ik betaald heb.

PROBLEMEN

  • 5 juni 2006

Zie hierboven

2,8
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een Opel Corsa? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Opel Corsa
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Opel Corsa

INFO
Athlon
Athlon
Opel Corsa 1.2 Edition (5D/5H)
€ 339
Stel samen ▸
XLEasy
XLEasy
Opel Corsa 1.2 Edition (5D/5H)
€ 342
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
Opel Corsa 1.2 Edition (5D/5H)
€ 349
Stel samen ▸
Alphabet
Alphabet
Opel Corsa-e 11kW Edition (5D/CVT)
€ 459
Stel samen ▸
DirectLease
DirectLease
Opel Corsa 1.2 Edition (5D/5H)
€ 319
 
Opel
Opel
Opel Corsa 1.2 Edition (5D/5H)
€ 337
 
Opel Corsa in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Opel Corsa 1.2-16V Maxx

    Opel Corsa 1.2-16V Maxx

    • 2004
    • 188.708 km

    € 1.450

    Opel Corsa 1.2-16V Maxx Airco Lmv

    Opel Corsa 1.2-16V Maxx Airco Lmv

    • 2005
    • 141.461 km

    € 1.499

    Opel Corsa 1.2 16V Enjoy Automaat Airco

    Opel Corsa 1.2 16V Enjoy Automaat Airco

    • 2003
    • 176.084 km

    € 2.190

Meer Opel Corsa occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Opel Corsa

    225
    • 23 februari 2020

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Opel Corsa specificaties
  • Opel Corsa occasions
  • Opel Corsa video's
Advies en informatie
  • Opel Corsa tests
  • Opel Corsa gebruikersreviews
  • Opel Corsa index
PREMIUM
Opel Astra PHEV - Test

Opel Astra PHEV - Test

De nieuwe Astra is de eerste Opel die volledig door het nieuwe Stellantis-concern is ontwikkeld....

Lees meer
 

Opel Corsa reviews

  • Gebruikersreview
    Opel Corsa 1.2-16V Enjoy (2004)

    Opel Corsa 1.2-16V Enjoy (2004)

    4
    • 1 februari 2019
  • Gebruikersreview
    Opel Corsa 1.0-12V Eco (2004)

    Opel Corsa 1.0-12V Eco (2004)

    3
    • 7 februari 2016
  • Gebruikersreview
    Opel Corsa 1.2-16V Essentia (2004)

    Opel Corsa 1.2-16V Essentia (2004)

    2
    • 11 juni 2013
  • Gebruikersreview
    Opel Corsa 1.3 CDTi Rhythm (2005)

    Opel Corsa 1.3 CDTi Rhythm (2005)

    • 23 maart 2012
  • Gebruikersreview
    Opel Corsa 1.2-16V Silverline (2006)

    Opel Corsa 1.2-16V Silverline (2006)

    • 30 augustus 2011
  • Gebruikersreview
    Opel Corsa 1.2-16V Enjoy (2003)

    Opel Corsa 1.2-16V Enjoy (2003)

    1
    • 4 juni 2011
  • Gebruikersreview
    Opel Corsa 1.3 CDTi Cosmo (2005)

    Opel Corsa 1.3 CDTi Cosmo (2005)

    1
    • 2 oktober 2010
meer reviews
Opel Insignia OPC - Op de Rollenbank

Opel Insignia OPC - Op de Rollenbank

33

Roy Ipenburg is een slimme gast. In de week voor de rollenbankmeting heeft hij een afspraak...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Opel Corsa-e 11kW Elegance (2020)

    Opel Corsa-e 11kW Elegance (2020)

    8
    • 12 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Corsa 1.6 Turbo OPC (2016)

    Opel Corsa 1.6 Turbo OPC (2016)

    11
    • 29 april 2022
  • Nieuws
    Opel Corsa is 40 jaar: een terugblik op alle generaties

    Opel Corsa is 40 jaar: een terugblik op...

    65
    • 27 april 2022
  • Achtergrond
    De Spider was een heerlijke opwarmer voor de Opel Corsa A

    De Spider was een heerlijke opwarmer voor...

    27
    • 23 april 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Corsa 1.4i Sport (1997)

    Opel Corsa 1.4i Sport (1997)

    1
    • 18 april 2022
  • Autosport
    Opel e-Rally Cup komt naar Nederland

    Opel e-Rally Cup komt naar Nederland

    13
    • 8 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Corsa-e 11kW Elegance (2021)

    Opel Corsa-e 11kW Elegance (2021)

    8
    • 4 maart 2022
Merk
Merk
  • PREMIUM
    Opel Astra PHEV - Test

    Opel Astra PHEV - Test

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Zo ver komt de Opel Mokka-e in de praktijk

    Zo ver komt de Opel Mokka-e in de praktijk

    133
    • 15 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Corsa-e 11kW Elegance (2020)

    Opel Corsa-e 11kW Elegance (2020)

    8
    • 12 mei 2022
  • Opel Insignia OPC - Op de Rollenbank

    Opel Insignia OPC - Op de Rollenbank

    33
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Nu al nieuwe CEO voor Opel

    Nu al nieuwe CEO voor Opel

    12
    • 11 mei 2022
  • PREMIUM
    Opel Mokka vs. Opel Mokka-e - Dubbeltest

    Opel Mokka vs. Opel Mokka-e - Dubbeltest

    • 10 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Grandland X 1.2 Turbo 130pk Innovation (2018)

    Opel Grandland X 1.2 Turbo 130pk Innovation...

    6
    • 7 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden