Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Cosmo (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Cosmo |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand laatst | 1.900 km |
De aanschaf en de 1e indruk
- 1.900 km
Onze Qashqai 1.6 Tekna benzine was 3 jaar jong en er stond 90000 km op de teller.Omdat ik een grotere reisafstand woon werkverkeer kreeg zijn we rond gaan kijken voor een goedkopere auto.
De Qq was een heerlijke reisauto en reed zon 1 op 13/14 en werdt te duur in het verbruik.
Dus even op t internet speuren,ook op autoweek revieuws van mensen met weinig km op de auto(behalve voor Splunder en Argenta)hebben we onze keuzes op een rijtje gezet:
-Compacte auto (kinderen zijn de deur uit)
-Zuinige a klasse diesel zonder mrb
-Compelete uitrusting.
We kwamen op 3 autos:
Skoda Fabia greenline diesel
Seat Ibiza Ecomotive
Opel Corsa
Merken zeggen mij niet veel,emotie en een beetje hollandse zuinigheid wel hahaha
Na veel leeswerk hebben we een Ibiza en de Corsa bekeken en een proefrit gemaakt.
De Skoda was afgevallen omdat we m niet mooi vonden.
De Ibiza reed goed, buitenkant was erg mooi,alleen het complete dashboard viel erg tegen.
De Corsa beviel goed, de binnekant was mooier en de extra pks gaven de doorslag.
De extra pks vonden we nodig omdat we een bagagewagen voor de zomervakantie nodig hebben, en om voor de 3 dagen (heen en terugreis) een stationweagen te nemen vonde we niet nodig.
Het is de Corsa Cosmo 3drs in t wit geworden.
Een paar kleine opties genomen:
Trekhaak
Armsteun
Afdekplaat in kofferbak
Bluetooth
Na 3 maanden wachten,net na 1 januari( een mazzeltje) kregen we de sleutel.
Niet eerst de boekjes lezen maar lekker aan de slag ermee.
Elke dag woon werkverkeer 100 km per dag dus we konden we gaan sturen.
De Corsa rijd en stuurt direct en ligt lekker vast op de weg.In zijn 3e versnelling trekt hij lekker door voor een diesel.
Geen last van het zgn. regenereren of een stugge schakelbak.
Minpunten tot nu toe:
- Armsteun erg gammel, moet ik voor terug naar de garage
- Geen temperatuur meter, wel handig voor het start stop systeem om te kijken of hij werkt
- Boordcomputer niet echt betrouwbaar
Ik rijd 70 km snelweg en 30 km secondair. Het verbruik is 4,7 niet echt slecht maar of er meer uit is te halen weet ik niet,ik ben geen racer maar rijdt stevig door.
Voor de rest een prima auto, geen spijt van op financieel gebied,dus wie mijn Qq koopt heeft er een prima auto aan.
Tot over 8000 km.
Update mei 2011 10500 km:
Er zijn geen schokkende gebeurtenissen wel leer je nog steeds van je auto en zijn er dingen die beter hadden gekund zoals:
- Voorstoelen zijn moelijk naar voren te klappen,handel zit niet echt handig...
- Achterstoelen blijven soms ook wel eens hagen als je ze plat wil leggen
- Middenarmsteun nog af en toe even eraf en dan klik je er m weer op
- Boordcomputer en brandstofmeter is echt ruk.....als je tank half leeg is en ik rij 50 km dan zakt ineens je meter zeker 1/4 en je boordcomputer geeft 120 km minder op...raar....
Nog steeds geen last van regenereren...
Heeft iemand een tip om insecten van je witte motorkap makkelijk af te krijgen? grrrr
Over 2 maanden dichter bij huis werken 20 km ipv 50, maar ja belastingvrj, nog zeker 3 jaar dus maakt niets uit
In juli gaan we op vakantie met karretje achter de auto naar Frankrijk, we zijn benieuwd.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.