Opel Corsa 1.2-16V Enjoy (2003)

Opel Corsa 1.2-16V Enjoy (2003)

UitvoeringCorsa 1.2-16V Enjoy
Bouwjaar2003

We vielen voor deze auto als eerst voor de kleur!
De Corsa is namelijk geleverd is Aztek Gold. Dit staat hem gewoon heel goed. Daarnaast is de bekleding ook in die kleur en heeft ij een goede uitrusting en motor, het is namelijk een Enjoy Design Edition uitvoering.
Dit is aan de buitenkant te zien aan de grijze spiegel, en binnen aan de speciale bekleding, aluminiumlook console, pookknop en nog wat meer dingen.

De uitrusting is goed. Centrale vergrendeling op afstand, electrische ramen en spiegels, radio/cd met bediening op het stuur, in hoogte verstelbaar stuur, 4 plofzakken, helaas geen airca, dus dan maar arko. De bestuurdersstoel is ook in hoogte verstelbaar en de achterbank in delen neerklapbaar. In de kofferbak ligt een extra bak waar je natte/vieze spullen in kwijt kunt.

De motor is een 1.2i 16v van 75 pk. Hij is pittig en lekker zuinig, de bak schakelt super, de remmen zijn lekker bijterig en hij ligt als een blok op de weg. De stuurbekrachtiging is even wennen omdat hij er gevoelig is, maar je kunt er heerlijk mee sturen en de auto precies de hoek omhoepelen. De zitpositie is perfect, alles op goede afstand en de motor reageert gretig op het gaspedaal.
Ondanks het sportieve karakter is het overigens uiterst comfortabel cruisen, zowel bij 50 km/h als bij 100 of 120. Echt een lekker bakkie!

Als optie hebben we er 14’ lmvelgen onder laten zetten, wat de auto wat stoerder maakt. Hij vraagt echter om een inch of twee meer, een lekker bromuitlaat en een filtertje. Misschien dat dat nog komt, we gaan eens rondkijken op de Essen Motorshow in november, voorlopig eerst lekker cruisen.

Inmiddels zit er onder de auto een groep A systeem. Hij bromt heerlijk!
We hadden ook 16’ borbet T-velgen gemonteerd, maar helaas, ze zijn ietsje te breed met et30. Op zoek dus naar een paar anderen helaas. Verder zitten er nu donkere achterlichten in van een GSi, dus dat staat ook iets netter.

Bij de proefrit voelden de remmen zwak en zagen we wat steenslag.
Bij de aflevering was dit perfect verholpen.

Nu bijna 48.000 km. Hoogteverstelling koplampen doen raar, ze bewegen continu.
Ruitenwissermotor is ermee gestopt. Dacht eerst dat de tank leeg was of een stekkertje los, maar niets van dat, dus ook hier moet naar gekeken worden.
Verder remt de auto erg slecht en blijft bij vochtig weer de handrem hangen. Dus handrem is los, maar bij het wegrijden zitten de blokken nog vast, en dat geeft een fijne klap bij het wegrijden....
Ma 18-9 kan hij pas terecht bij de dealer maar goed. We keep you posted!

Inmiddels is ons corsa-tje gerepareerd. De stelmotoren van de beide koplampen zijn vernieuwd, de ruitenwissermotor is vernieuwd, de remvoeringen van de trommels achter zijn vernieuwd, de handrem gesmeerd, de stoelhandle gesmeerd. Alles tot dusver netjes verholpen en nu maar hopen dat dit zo blijft...
Positieve vermelding, de dealer heeft de auto na reparatie even netjes door de wasstraat gehaald en voor het ongemak lag er een cadeaubon in van een bloemist. Tot dusver een nette afhandeling!

Inmiddels is ook de nieuwe corsa bijna bij de dealers gearriveerd, dus misschien gaan we binnenkort eens kijken wat spoormaker kan betekenen voor ons!

PRIVATE LEASE Opel Corsa