Opel Astra GTC 2.0 CDTI 165pk Sport (2012)

autoreview

Opel Astra GTC
Opel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTCOpel Astra GTC

Signalement

UitvoeringAstra GTC 2.0 CDTI 165pk Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand laatst75.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Astra GTC 2.0 cdti 165 pk sport

  • 50.000 km

Ik heb mijn Opel Astra GTC nu één jaar. Hier voor reed ik een Opel Corsa 1.3 cdti Eco Flex. Dat was op zich een leuke auto maar de comfort en prestaties vond ik wat minder voor de lange afstanden die ik rijd.

Ik ging in eerste instantie alleen kijken maar toen ik hem zag was ik direct verliefd. Ik kon helaas geen proefrit rijden voordat ik hem kocht maar als ik eerlijk ben, dan was dat ook niet nodig. Het is een beest van een auto.

Ik heb de auto met alles erop en eraan gekocht. Ik zal hier een aantal punten uit mijn hoofd op een rijtje zetten:

- 2.0 cdti 165 pk 350 nm
- Kleur: mineral white
- 20 inc. velgen+banden.
- Lederen sport/comfort stoelen. (alles is instelbaar.)
- Stoelverwarming
- Navi 900
- Geïntegreerd telefoon/bleutooth programma.
- Opel AFL (verlichting dat meebeweegt met jou stuurbewegingen.)
- Xenon verlichting.
- Parkeersensoren voor en achter
- 18 inc. wintervelgen+banden (uit Duistland gehaald.)
- Handrem als knopje met park/hill assist
- Hyper truc voorwiel ophanging van de insignia OPC

Ik heb de auto op 0 km gekocht en zit nu op de 50000 km. Het gemiddeld verbruik is verschillend. Zoals ik rijd (en dat is niet zuinig want ik heb een zware rechtervoet) is het verbruik ongeveer 6,3 L per 100 km. Als ik rustig rijd kan dit makkelijk 5 / 5,5 L zijn.

Ik ben al een aantal keer naar de dealer geweest i.v.m. mijn AFL. Hij stond veel te hoog. Ik ben ongeveer 4 keer terug gegaan. De laatste keer had de dealer hem zelfs zo hoog gezet dat de politie in Duitsland mij staande hield. Het leek alsof ik met groot licht reed. Ik kreeg een waarschuwing en moest direct in Duitsland naar een Opel dealer. De Opel dealer in Duitsland loste dit probleem op in half uur. Super service. Daar kunnen die Nederlanders nog wat van leren. Tot nu toe geen problemen meer nadat de Duitse Opel dealer dit opgelost had.

Verder over de auto:
De auto is op zijn 20 inc. velgen erg stug binnen de bebouwde kom. Daarbuiten is het een echte sport coupé en heb je daar weinig last van. Hij plakt super aan de weg. Ik krijg een hoop positieve berichten over mijn auto. Zelfs tijdens het rijden. Mensen steken hun duim op of spreken me aan als ik ergens stil sta. Dat is natuurlijk altijd leuk.

Opel maakt sterke diesels maar toch heb ik het gevoel alsof er af en toe een turbo gat is. Ik heb het gevoel alsof ik 150 pk heb en niet 165 pk. Maar toch ben ik zeker tevreden met de auto. Als de motor koud is, is hij af en toe ook erg nerveus bij het gas geven. Misschien dat dat hoort want ik las al vaker dit soort problemen bij de diesels van Opel.

Maar zoals ik al las is Opel bezig met het vernieuwen van het diesel segment dus ik laat me verassen.

Ik rijd veel naar Duitsland dus ik krijg genoeg kansen om vlot te rijden. Zijn top is op papier 210km/h. Op de snelweg in Duitsland kwam ik voorbij de 220km/h op de teller. Niet dat ik dat elk weekend rijd maar gemiddeld rijd ik in Duitsland op de snelweg 150 km/h.

De motor heeft altijd genoeg kracht om snelweg te komen. Zelfs in zijn 5 en 6 trekt hij goed door. Van 0 naar 200 gaat lekker vlot maar van 200 naar 210/220 dat duurt wat langer.

Het geluid van de diesel is niet storend. De Corsa Eco Flex had meer een stofzuiger geluid. Deze klinkt dankzij de turbo stukken beter. Maar toch het blijft een diesel geluid.

Er is genoeg zit ruimte in de auto. Er kunnen 3 mensen achterin zitten maar met ze 2e zit je super. Het broertje van mijn vriendin is 1.90 en zit perfect achterin. De voorste stoelen zitten geweldig lekker. De stoel sluit om je lichaam en ik kan er uren in zitten. De kofferbak is gemiddeld qua ruimte. Ongeveer het dubbele van de Corsa. Mag dus niet klagen.

De gebruikskosten heeft van mij 4 sterren gekregen. Ik weet niet of het erbij hoort maar wegenbelasting en verzekering zijn voor mij erg hoog.

Ik denk dat ik zo mijn verhaal een beetje verteld hebt. Ik zal jullie op de hoogte houden van veranderingen en foto's toevoegen. Als jullie vragen hebben kan je ze altijd stellen en ik zal ze zo goed mogelijk beantwoorden.

Mijn volgende auto wordt een Astra OPC 2013 model. Alleen wel uit Duitsland en over ongeveer pas 5 jaar haha.

Bedankt voor het lezen.


Vervolg

  • 75.000 km

Ik heb van het weekend een ACE test in Duitsland gedaan. ACE staat voor Auto Club Europa. Bij ACE zijn verschillende rijvaardigheidstrainingen te doen. Ik heb hier veel over mijn auto leren kennen. Wat een grip heeft de Gtc! Echt heerlijk! Ook op het natte wegdek bleef hij goed grip houden. Heb aardig wat rubber verbrand maar ook de grenzen opgezocht. Ik raad iedereen aan een rijvaardigheidstest te doen.

Verder nog geen rare mankementen gehad alleen de voorbumper die los liet. Na 4 keer terug komen wist de dealer het op te lossen. Ja ik ben een zeikerd. Bij mij moet de bumper aan beide kanten vast zitten en geen verschil hebben. Één kant stak een paar millimeter meer uit. Het verbruik gedaald omdat ik zuiniger rijd. Ik rijd gemiddeld 130 op cruise-controle. Het verbruik is dan ongeveer 5,8 liter per 100 km. Ik mag dus niet klagen.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

DirectLease
Opel Astra 1.2 Turbo 110pk Edition (5D/6H)
€ 485
 
Arval
Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Hybrid 180pk Edition (5D/8A)
€ 675
 

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens