Opel Astra GTC 1.4 Turbo 140pk Sport (2015)

autoreview

Opel Astra GTC 1.4 Turbo 140pk Sport (2015)

Signalement

UitvoeringAstra GTC 1.4 Turbo 140pk Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst95.108 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Maakt reacties los

  • 61.005 km

Na het lezen van vele reviews dacht ik zo dat het wel eens tijd werd om er ook eens 1 te plaatsen. Nu deze GTC 3 jaar in mijn bezit is werd het wel eens tijd.

Keuze

Hoe ik tot deze GTC ben toegekomen vraag je je af? Want dat is toch een onhandige 3 deurs? Wel, toen ik 18 jaar was kreeg ik een nieuwe corsa indertijd (staat ook een review van) dus eigenlijk was het dom om een gloednieuwe auto te kopen. Maar, als autoliefhebber en zelf ondervonden op reis; deze corsa is toch niet zo heel groot voor vakanties, en in België met zijn 85 pk nog wel oke. Op reis is deze 85 pk toch wel ondermaats dus reden genoeg voor mij om een nieuwe uit te zoeken ;). Een groot keuzelijstje had ik niet. De GTC had ik altijd al mooi gevonden sinds die op de markt kwam, Mercedes CLA vond ik ook wel knap maar de achterbank was toch wel pak minder ruim dan de GTC. Wel weer grotere koffer. Dat weer wel. Ook nog naar de VW Scirocco gaan kijken maar door onvriendelijk behandeld worden door 2 verkopers ( zou je niet beter beginnen met een Polo??) dacht ik zo van hou je auto's dan maar lekker bij joh!
Nu, wou eigenlijk een zwaardere motor i.v.m. toekomstig een caravan kunnen trekken maar dit mocht niet v/d verzekering door mijn jonge leeftijd (toen 21j). Dus maar voor het max gegaan wat wel mocht en dat was deze 1.4T. Voor de rest zit hier alles op wat ik toen wilde zoals:
AGR stoelen, Adaptief bi-xenon, afneembare trekhaak, stuurverwarming, zetelverwarming, OPC-line interior, OPC-line exterior, 20 duims velgen, navigatie, parkeer sensoren rondom, elektrische inklapbare spiegels, LED achterlichten en nog wat anders...
Het rijden mag beginnen
Iedereen mag zagen dat dit een een luie motor is en niet vooruit te branden is. Maar als je van een 1.2 met 85 pk is dit toch wel wat anders hoor  Nu ben je het natuurlijk gewoon maar in het begin vond ik hem wel vlot. En breed, is toch wel heel stukje breder dan een corsa. Was wel eventjes wennen! Net als het rondom zicht dat door de brede C stijlen wel oppassen is in het begin.

05/04/2016 19299 km

Na het eerste onderhoud was er eigenlijk niets op aan te merken. Gewoon het nodige vervangen dat moet vervangen worden en niet meer dan dat. Onderhoud kostte mij 144.95 euro. Naar Oostenrijk geweest op vakantie helemaal volgepakt. Ging heel goed, kan "de rest" goed volgen zonder enig probleem. Verbruik ligt tussen de 7.0L en de 7.3L. Vind ik wel oke. Kan je toch ongeveer 700 a 750 km geraken op 1 tank. Koffer is 380 L groot, dus zelfs 10 L groter dan de 5 deurs. Is goed gevormd en gebruiksvriendelijk. Kan ook op 2 manieren geopend worden. Via sleutel of via drukken op het Opel logo. De meedraaiende Xenon is fantastisch. Vooral in Oostenrijk merk je er veel van omdat er minder straatverlichting is. Auto stuurt heel communicatief en scherp. Zal wel door het OPC onderstel komen. Brede deuren zijn soms echt onhandig in krappe parkeerplaatsen maar ja dat weet je op voorhand zeker haha.

37465 km

Op een ochtend wou ik met koffers naar de auto wandelen (ging op weekend met vriendin) had er iemand 's nachts een grote kras van voor tot achter op de auto gezet! Was voor mij natuurlijk geen goede start van dat weekendje weg. Was blijkbaar enkel bij mij en een BMW gebeurd in de hele straat. Jammer maar ja gewoon na het weekendje naar dealer en laten spuiten. Was wel een dure grap dat wel. Maar had geen goesting om de komende jaren met zo'n kras rond te rijden... Eveneens opgemerkt dat de auto op winterbanden zuiniger rijdt dan in de zomer. Is wel grappig. Rij in de winter met zetel- en stuurverwarming, airco op en verbruik ligt dan bij de 6.5L tot 6.8L. Krijg je een rijbereik van ong 850 km.

20/11/2017 53840 km

Auto heeft weer een beurtje gehad. Groot onderhoud deze keer. Kostte mij 418.45 euro. Voor de rest is het eigenlijk heel saai. Aan de auto zelf mankeert er nooit iets. Alles werkt super, start direct. Rijdt super!! Ben er echt content mee. Jah oke, 140 pk is mss niet de snelste maar jah we staan toch elke dag stil in de file dus... Kan op de autobahn volgepakt gemakkelijk 200 rijden dus wat wil je meer?

24 maart 2018 59305 km

Het blijft eigenlijk saai maar vind ik wel goed zo haha. Krijg al sinds het begin alleen maar leuke reacties van mensen die hem heel mooi vinden. Mooie kleur en velgen. Ben er zelf ook heel tevreden over! Als de zon er op schijnt dan is het echt mooi diep blauw. Maar als er schaduw op valt word hij beetje paars. Speciaal wel. Wel opgemerkt dat de Navigatie zich tijdens het rijden soms zelf reset. Heeft mij ook al 2 keer "gelapt" dat hij constant naast de weg rijdt. Is wel vervelend maar ja als da het enige is... Stuurverwarming vind ik heerlijk in de winter. Mensen lachen mij soms uit met die optie maar vind ze wel tof. Zo hier ga ik het eventjes bij laten.



Als jullie iets willen weten vraag maar he ;)

Wat nieuws ontdekt

  • 61.005 km

Wou eigenlijk nog een tijdje wachten voor nog eens update te geven tot ik iets tegenkwam wat ik nog nooit in de mot had gekregen. Ik merkte op dat als je je navigatie gebruikt maar toch het "midden scherm" laat staan in radio menu of iets anders, dat als er dan aan een belangrijke splitsing aankomt of iets dergelijks, het scherm even verspringt naar navigatie om vervolgens na de splitsing of afslag te nemen terug op de radio te verspringen. Maakt eveneens niet uit of je je navigatie in de klokkenwinkel voor je hebt staan ja dan nee. Vond ik wel een leuk weetje voor mensen die ook met een Intellilink 950 Europe rijden. Wel grappig om na 3j weer iets nieuws ontdekt te hebben per toeval. Voor de rest rijdt hij super en beginnen de voorbanden toch "op" te geraken. Is nog eerste setje. Heel tevreden over deze auto!

Goed gevoel met 2 minpunten

  • 95.108 km

Na ondertussen toch weer wat meer km's onder de wielen zijn voorbijgereden tijd voor een update dacht ik zo. Ondermeer omdat er toch wel 2 kleine dingetjes zijn gebeurd dat ik toch al redelijk vroeg vond voorkomen. Het eerste puntje is dat bij 80.000 km ongeveer de auto een raar geluid begon te maken telkens dat hij starte. Afspraak gemaakt bij de garage en het vermoeden werd bevestigd. De starter begon stilletjes aan de geest te geven. Direct laten vervangen en dit was toch al wel een redelijk duur grapje. En jawel niet 1 maar 2 dingetjes en wel hierdoor. Bij een kleine onderhoudsbeurt werd er opgemerkt dat het koelvloeistofbakje lekte. Dit uiteraard ook maar laten repareren. Zijn toch 2 minpuntjes die op korte tijd zijn opgespeeld maar ja anders werd de review maar wat saai zal de auto gedacht hebben...

Verder is het nog altijd een super degelijke auto. Zowel aan het interieur als het exterieur zijn er nog geen gebruikssporen te zien. Geen lakschade van steenslag of iets dergelijks. Wel heb ik er voor de eerste keer een caravan achter gehangen. Voor de liefhebbers, dit is een Dethleffs Camper 450 FL uit 2015. 1tje die 1350 kg weegt volgeladen. Volgens de papieren is dit ook het max trekgewicht dat de auto mag trekken. Altijd wat spannend zo maar de combinatie is echt goed te doen. Ligt stevig op de weg en geeft minder stoten door dan als mijn vader die trekt met zijn astra sports tourer. Mss ligt dit aan het OPC onderstel en de kortere overhang? Op de welbekende Fernpass en zo moet hij er wel aan sleuren en is het wel wat anticiperen en veel schakelwerk maar ja dit is nu eenmaal zo.

Voor de rest blijf ik het grappig vinden dat de auto nu de winterbanden (17 duim) er weer opliggen op de kop 6.0L/100km verbruikt. En dit in de zomer met 20 duim ong een dikke liter erbij is. De meeste mensen verbruiken in de winter meer en ik net winter. Uiteraard is dit door de smallere banden maar blijft geestig ( naar mijn mening :p)

Ben zo al stilletjes aan aan het rondkijken voor een opvolger aangezien deze richting de 100 duizend gaat. Wens is een break en zou voorlopig ondanks ik een Opel liefhebber ben toch richting peugeot 508 sw gaan. Die vind ik heel smaakvol en mag in benzine variant ook genoeg trekken. Maar tot het zover is blijf ik lekker met deze auto rijden die nog altijd veel reacties teweeg brengt!

0,0
  • Betrouwbaarheid
    0
  • Prestaties
    0
  • Comfort
    0
  • Kosten
    0
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

DirectLease
Opel Astra 1.2 Turbo 110pk Edition (5D/6H)
€ 485
 
Arval
Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Hybrid 180pk Edition (5D/8A)
€ 675
 

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens