Opel Astra Cabrio 1.6i-16V (2003)

autoreview

Opel Astra Cabrio
Opel Astra CabrioOpel Astra CabrioOpel Astra CabrioOpel Astra CabrioOpel Astra Cabrio

Signalement

UitvoeringAstra Cabrio 1.6i-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf36.000 km
KM-stand laatst37.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 37.500 km

Van een Alfa via een Hyundai naar een Opel?? Klinkt misschien als een nachtmerrie, maar is het allerminst. Eerder omgekeerd!

Na een horrorervaring met de Alfa, een Hyundai gekocht (zie andere review) om financieel weer op krachten te komen en tevens weer eens wat weken op mijn werk te verschijnen zonder interventiebezoekjes aan de dealer, die nog net geen bord 'verboden voor Alfa's had opgehangen'.

Anyway, deze review gaat over onze nieuwe Opel Astra Cabriolet. We waren op zoek naar een nieuwe 1e auto, waarbij de i10 de rol van 2e auto gaat vervullen. Waar moet een 1e auto aan voldoen?
- Comfortabel
- Ruim
- Reisauto (vakanties)
- Mogelijkheid voor gezinsuitbreiding (kinderwagen/zitjes-proof)

Bij Bovenstaande punten denk je niet meteen aan een Cabriolet, maar nu we nog jong zijn en nog geen kindjes hebben toch maar een 'anders' gedaan! Met de Alfa in mijn achterhoofd hebben we voor de aankoop de Opel extern laten checken. Op 2 jaar stilstand na, was er geen enkel (klein) puntje op aan te merken! Auto is uit 2003, en er staat maar 36000 op de teller...? Veel gebruikt voor zomerritjes waarschijnlijk, en altijd binnengestaan (is absoluut aan de auto af te zien): Dus gekocht!

Hoe rijdt ie:
Opel is niet megasnel, maar de cabrio reageert gewoon goed op het gas, de versnellingsbakverhoudingen zijn goed gekozen zodat je altijd goed in de toeren zit. Wat je wel merkt is dat de auto iets tordeert door het ontbreken van een vast dak. Dit schijnen alle cabrio's te hebben, maar is voor mij een nieuwe ervaring. Het is zeker niet erg of ergerlijk, maar je merkt het wel.

Wat ik nog van plan ben te veranderen, is de standaard 15" te vervangen voor wat mooiere 17", zodat de auto wat strakker ligt. Heel misschien is een verlaging ook nog een ideetje, maar eerst maar eens afwachten wat de velgen doen.

Schakelen gaat gewoon goed, met een lichte neiging tot een wat hakerige koppeling. Heb moeite met volledig vloeiend wegrijden... Misschien een kwestie van wennen.

Het benzineverbruik is geniaal te noemen! Met een normale rijstijl is op 30/70 stad-file/snelweg woonwerkverkeer een verbruik van 1:16,5 mogelijk! Verbazend, aangezien de i10 hier slechts 1:14 scoort...

Interieur:
Het ziet er aan de ene kant 'Opel' uit (degelijk, tikkie saai), maar aan de andere kant is het gewoon strak en geen fratsen. Daar hou ik persoonlijk wel van. (Als ik velgen ga kijken, wil ik ook niet van die drukke spaken, maar eerder een wat rustigere velg.)

Stoelen zitten goed, erg laag als je deze in de laagste stand zet. Dit is nodig, omdat anders het kapsel het niet overleeft bij een open ritje over de snelweg... ;-) Er is een goede zijdelingse steun en over langere ritten is de instelbare lendesteun een garantie voor een pijnloze rug.

De standaard Opelradio zit er nog in, deze wil ik vervangen voor een wat beter exemplaar, waardoor de speakers (waar een hoop potentie in zit!) dan beter benut worden.

De bagageruimte valt ons ontzettend mee! We hadden verwacht dat er erg weinig bagageruimte over zou zijn door dat dak, maar er gaat een flinke hoeveelheid bagage in (6 bierkratten + opvulruimte ;-) )


Conclusie:

Erg betrouwbare en leuke manier van open rijden! Komende vakantie vol vertrouwen naar Frankrijk met het dak eraf...

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.