Opel Astra 1.8 Enjoy (2004)

Opel Astra 1.8 Enjoy (2004)

UitvoeringAstra 1.8 Enjoy
Bouwjaar2004

ik heb de Astra 14 maanden gahad, maar heb hem vanaf 15 Januari 2008 ingeruild tegen een Opel Vectra 3.2 V6 automaat uit 2003

Als eerste het beeld van de Astra:

Ik vind de Astra van de buiten kant erg mooi, sportief maar toch met stijl,
De Astra staat standaard op 16 inch banden wat hem goed staan.
De vouw in de motor kap die door loopt over het dashboard vind ik een grappig en in het oog springend detail.

Van binnen vind ik hem netjes afgewerkt, alles klopt en past bij elkaar,
Het titanium kleurig midden consul ziet er strak uit en loopt mooi over in de rest van de auto.
De radio, cd en MP3 speler en de boardcomputer laten zich gemakkelijk bedienen via de knopen op het stuur, en uiteraard ook via de knopen op het apparaat zelf.
Het geluid van de 7 boxen (6 in de deuren en 1 in het midden van het dashboard) is voor mij goed genoeg, maar ik kan mij voorstellen voor de wat meer muziek liefhebbers dat het te weinig power heeft.
Nadeel vind ik echter dat als je de asbak open hebt je de draai knopen voor de lucht toevoer niet makkelijk meer kan bedienen. ( ik rook niet dus heb normaal de asbak nooit open staan. )

Als je aan het rijden bent heb je het gevoel dat je in een echte auto zit,
Hij is stil, alleen op de snelweg bij 120 km p.u. hoor je de wind, maar dat is ook alles, ook het banden geruis dat valt mee, ik heb nu van af het begin dat ik de Astra heb winterbanden gemonteerd, die maken iets meer herrie maar het is nog niet hinderlijk.

Over het veiligheid gevoel:

Wat ik net ook al zei, je hebt het gevoel dat je in een echte auto zit, wat het veiligheids gevoel ook bevordert, in mijn Astra zitten 8 airbags,
ABS ( Anti Blokkering Systeem ),
BAS ( Remassistent ) en ISOFIX voor de kinderstoel bevestiging.

De Astra heeft 5 sterren ( Maximale scoren ) bij de EURO NCAB Crash test gehaald,
Wat ook een fijn veiligheids gevoel geeft,

Wat ik ook fijn vind is het SPEED LOCK die sluit automatisch je deuren als je sneller dan 12 km p.u. rijdt, je moet het allen nog wel even zelf instellen,
Bij een ongeval opend hij de deuren ook weer voor hulp verleners.

Wat ik vreemd vond van zo’n nieuwe ’gezins’ auto is dat de 3e hoofdsteun achter niet standaard is.

Over de motor:

Mijn Astra heeft een 1.8 16V benzine motor, met 125 pk.
Die voorzien is van een vol automatische versnellingsbak,

De auto heeft genoeg trek kracht en als je hem goed op zijn staart trapt gaat hij flink door,
Zijn brandstof verbruik dan ook !

In de sport stand blijft de automaat naar mijn idee te lang in een lage versnelling, gaat bijna in het rood op de toeren teller,

Ik heb er geen caravan mee getrokken, maar wel een grote aanhangwagen met huif,
niet zo zwaar geladen maar hij had er toch best wel wat moeite mee, het ging goed maar ik weet niet of ik naar Frankrijk of Italie zou gaan,
dat zou ik de automaat niet aan willen doen.

In de tijd die ik met de Astra heb gereden ruim 14 maanden heb ik geen problemen met de Astra gehad ! !

Ik heb de Astra sinds 15 Januari ingeruild tegen een Opel Vectra 3.2 V6 automaat
omdat ik zelf nog al groot ben 1.95 meter en ik was met mijn knie vaak in gevecht met het dashbaord, tenminste de zijkant bij de radio, verschillende keren mijn knie blauw gestoten, en daarom heb ik hem dus ingeruild.
ik hoop dat de Vectra mij net zo goed gaat bevalen als de Astra
maar dat moet hij nog bewijzen.
De review van de Vectra 3.2 V6 GTS uit 2003 zet ik er over een paar weken op.

PRIVATE LEASE Opel Astra

DirectLease
Opel Astra 1.2 Turbo 110pk Edition (5D/6H)

Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Hybrid 180pk Edition (5D/8A)