Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Opel
  • Astra

Opel Astra 1.7 D GL (1992)

autoreview

4
Opel Astra 1.7 D GL (1992)
Anoniem
  • Gebruikersreview
14 april 2005 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringAstra 1.7 D GL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf340.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 13 april 2005

Deze gezinsauto met weinig luxe (geen airco, elektrische ramen & deurvergrendeling, stuurbekrachtiging of airbags), is in 1992 door mijn ouders voorzien van kenteken en trekhaak (vnl. kleine aanhangwagen en fietsdrager), en in 2004 overgezet mijn naam. Is eigenlijk nooit gebruikt voor korte afstanden of stadsverkeer, is doorgaans rustig warm gereden, heeft op tijd reguliere onderhoud gehad, en stond sinds dag 1 in een garage. De huidige technische staat is mede daardoor uitstekend en het (witte) lakwerk is vrijwel perfect, behalve een beetje oxidatie rond de bevestiging van de ruitenwisser achter en op een hoekpunt van de kofferbak, alsmede de gebruikelijke (bijgewerkte) schrammen en putjes rondom. Slechtste punt zijn de trommelremmen achter, die dragen qua ontwerp alleen al weinig bij aan de algemene remkracht, maar daarnaast is het gewicht van Astra op de achterbanden nog relatief laag ook (en breekt daarom ook vrij snel uit bij ijzel en sneeuw). De schijven voor zijn echter prima en samen met de aanvulling achter is remkracht beslist geen merkbaar probleem. Het is een comfortabel geveerde auto, geschikt voor lang mensen (ik ben 197cm), heeft lekker harde voorstoelen (zitten ook na hele dag rijden nog prima), en ruim voldoende kofferbak, been & hoofd ruimte om met zijn vieren probleemloos op vakantie te gaan. Is echter beslist geen wagen met sportieve cijfers. Inhalen op secundaire wegen is derhalve al snel een afrader, en op een snelweg met helling in de bergen zal je direct aan snelheid inboeten en geleidelijk terug moeten schakelen naar 3, wellicht 2, terwijl Tdi’s van recentere bouwjaren je aan alle kanten inhalen. Op horizontale stukken Duitse autobahn is een kruissnelheid van 160 km/h echter geen probleem tenzij je beslist naar je radio wilt luisteren, want boven de 120 km/h is deze agrarische diesel absoluut niet stil. Laat zich ook rap over bochtige bergwegen sturen (ik woon in N Spanje en doorkruis vaak de Pyreneeën), maar is geen liefhebber van lange stukken relatief langzaam bergop of langdurige files. Daarbij loopt de temperatuur namelijk al snel op tot zorgwekkende waarden, terwijl de indicator normaal gesproken maar amper uit het blauwe gebied komt. Oplossing (zomers minder prettig): ramen open, kachel op maximaal en de blower op 1 of 2. Wellicht veroorzaakt door een foutief werkende ventilator, want die heb ik nog nooit in werking horen treden, maar de radiator werkt prima gezien de hete aan- en afvoer leiding van deze. De sterkste punten van deze wagen (de reden dat ik hem überhaupt heb en aanraad) zijn de betrouwbaarheid, de lage onderhoudskosten en vooral zijn absolute zuinigheid. Met een huidig gemiddelde van 4.9 L per 100 km (en dat na 357 duizend km ervaring) mag deze 13 jaar oude turboloze wagen zich nog steeds meten met modernere diesels. Gezien de tankinhoud van 52 L kan deze kilometervreter dus rustig doorkarren totdat de indicator na zon 900 km in het rode gebied komt – er is dan nog ruim 100 km reserve over om een goedkope pomp te zoeken.

PROBLEMEN

  • 13 april 2005

Heeft eigenlijk nooit een noemenswaardig mankement gehad, tenzij zelf vervangen van rubber injectordopje (2 minuten werk en 20 cent) als zodanig gezien wordt.

De verlichting van de diverse knopjes op dashboard werkt al jaren niet meer, en voor reparatie moet je zo ongeveer alles demonteren. Dat is dus duur, tenzij je zelf tijd hebt (en ruimte om het te doen).

Wegens ‘niet gecompenseerd’ remmen van de trommels achter is de auto vorig jaar niet in 1 keer door de technische keuring gekomen. Dat was voor een habbekrats te verhelpen.

De uitlaat heeft sinds vele jaren een rammel die alleen bij rond stationair toerental hoorbaar is. Komt door een los zittend schotje, is verder geen probleem, en kan eventueel direct worden opgelost.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Opel Astra? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Opel Astra
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Opel Astra

INFO
ANWB
ANWB
Opel Astra 1.2 Turbo 130pk Edition (5D/6H)
€ 474
Stel samen ▸
DirectLease
DirectLease
Opel Astra 1.2 Turbo 110pk Edition (5D/6H)
€ 409
 
Opel
Opel
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 110pk Edition (5D/6H)
€ 476
 
Opel Astra in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Opel Astra 1.6 SI YOUNG

    Opel Astra 1.6 SI YOUNG

    • 1994
    • 175.424 km

    € 995

    Opel Astra 2.0i

    Opel Astra 2.0i

    • 1994
    • 273.884 km

    € 1.000

    Opel Astra 2.0i CD

    Opel Astra 2.0i CD

    • 1992
    • 35.458 km

    € 3.450

Meer Opel Astra occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Opel Astra K / Buick Verano | Nieuw: Astra facelift 2020

    1070
    • 10 maart 2020
  • Opel Astra (L) - Sports Tourer, p. 2.

    135
    • 7 mei 2022

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Opel Astra specificaties
  • Opel Astra occasions
  • Opel Astra video's
Advies en informatie
  • Opel Astra tests
  • Opel Astra gebruikersreviews
  • Opel Astra index
PREMIUM
Opel Astra PHEV - Test

Opel Astra PHEV - Test

De nieuwe Astra is de eerste Opel die volledig door het nieuwe Stellantis-concern is ontwikkeld....

Lees meer
 

Opel Astra reviews

  • Gebruikersreview
    Opel Astra 1.6i GL (1994)

    Opel Astra 1.6i GL (1994)

    4
    • 26 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Opel Astra 2.0 GSi 16V (1992)

    Opel Astra 2.0 GSi 16V (1992)

    10
    • 25 januari 2019
  • Gebruikersreview
    Opel Astra 1.4i GL (1994)

    Opel Astra 1.4i GL (1994)

    5
    • 17 juni 2015
  • Gebruikersreview
    Opel Astra 1.6i GL (1994)

    Opel Astra 1.6i GL (1994)

    • 9 april 2011
  • Gebruikersreview
    Opel Astra 2.0 GSi 16V (1994)

    Opel Astra 2.0 GSi 16V (1994)

    1
    • 20 september 2010
  • Gebruikersreview
    Opel Astra 1.7 D GL (1994)

    Opel Astra 1.7 D GL (1994)

    3
    • 18 september 2008
  • Gebruikersreview
    Opel Astra 1.8i Young (1994)

    Opel Astra 1.8i Young (1994)

    • 16 september 2008
meer reviews
Opel Astra 2.0-16V GSI – 1992 – 440.277 km - Klokje Rond

Opel Astra 2.0-16V GSI – 1992 – 440.277 km - Klokje Rond

Áls je ooit nog een Opel Astra F GSI tegenkomt, dan is het een gekoesterde klassieker. Die...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Opel Astra PHEV - Test

    Opel Astra PHEV - Test

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Achteruitkijkspiegel 'In juli nog op winterbanden? Boete uitschrijven!'

    Achteruitkijkspiegel 'In juli nog op winterbanden?...

    100
    • 30 april 2022
  • Achtergrond
    Hoe de eerste Opel Astra direct een voltreffer werd

    Hoe de eerste Opel Astra direct een voltreffer...

    42
    • 6 maart 2022
  • Nieuws
    Opel Astra krijgt traditiegetrouwe Irmscher-behandeling

    Opel Astra krijgt traditiegetrouwe Irmscher-behandeling

    27
    • 1 maart 2022
  • Test: Opel Astra

    Test: Opel Astra

    136
    • 18 februari 2022
  • Nieuws
    Ook Opel Astra Sports Tourer volledig elektrisch

    Ook Opel Astra Sports Tourer volledig elektrisch

    116
    • 16 februari 2022
Merk
Merk
  • PREMIUM
    Opel Astra PHEV - Test

    Opel Astra PHEV - Test

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Zo ver komt de Opel Mokka-e in de praktijk

    Zo ver komt de Opel Mokka-e in de praktijk

    133
    • 15 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Corsa-e 11kW Elegance (2020)

    Opel Corsa-e 11kW Elegance (2020)

    8
    • 12 mei 2022
  • Opel Insignia OPC - Op de Rollenbank

    Opel Insignia OPC - Op de Rollenbank

    33
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Nu al nieuwe CEO voor Opel

    Nu al nieuwe CEO voor Opel

    12
    • 11 mei 2022
  • PREMIUM
    Opel Mokka vs. Opel Mokka-e - Dubbeltest

    Opel Mokka vs. Opel Mokka-e - Dubbeltest

    • 10 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Grandland X 1.2 Turbo 130pk Innovation (2018)

    Opel Grandland X 1.2 Turbo 130pk Innovation...

    6
    • 7 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden