Opel Astra 1.8i Young (1994)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra 1.8i Young |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 185.000 km |
KM-stand laatst | 185.000 km |
ERVARINGEN
- 185.000 km
Twee weken geleden m´n rijbewijs gehaald en ik wilde meteen een auto kopen. Ik weet helemaal niets van auto´s en heb me er ook nooit voor geintresseerd, vandaar dat ik ook pas nu met 32 jaar ben gaan lessen.
Ik wil de een auto hebben die betrouwbaar is en weinig onderhoud nodig heeft. Verder moest het een automaat zijn en wilde ik als het even kon stuurbekrachtiging. En dat voor onder de 1.500 EUR. Dat is lastig: automaten zijn stukken duurder dan schakelbakken, en zijn dun gezaaid in mijn price-range.
Na twee dramatische proefritten in twee verschillende Honda Civics uit \\\'94, waarbij ik met mijn eerste proefrit panne langs de snelweg kreeg en we daar de auto in de berm parkeerden, kwam ik deze Opel Astra tegen bij een kleine dealer in Rijswijk.
Ik heb er het onderhoudsboekje bij met nette stempels. De auto heeft bijna elk jaar bij de Opel-dealer een onderhoudsbeurt gehad. Wat er aan is gedaan weet ik niet, want meer dan stempels staan er niet in. Carosserie is in perfecte staat, nergens een krasje of deukje te bekennen en ook geen roest. Verder heeft de auto een originele open dak.
De auto is zwaarder dan ik voor ogen had: 1050 kg. Dat tikt toch wel aan wat belasting betreft. Ik heb nog geen beeld bij het verbruik, maar ik verwacht niet dat die minder dan 1:13 zal zijn.
De automaat schakelt heerlijk, ik merk het nauwelijks en de motor klinkt lekker. De nieuwe Toyota Aygo waarin ik heb gelest schakelde verschrikkelijk vergeleken bij dit oude autotje. Gisteren op de snelweg geweest en zonder moeite op de 140 terwijl -ie nog genoeg power achter de hand had. Op internet las ik dat dit autotje niet zo snel zou optrekken, maar mij valt het erg mee. Hij trekt erg vlot op.
Het enige rare is dat wanneer de auto stationair draait in de versnelling er een brommend gluid wordt geproduceerd en de motorkap en stuur wat trillen. Zodra ik gas geef, of naar neutraal schakel is dit helemaal verdwenen. Geen idee wat dit is. Ik heb hier ook een vraag over gesteld op het forum.
Verder ben ik er nu, na de eerste drie dagen erg blij mee. De auto voelt erg degelijk en stevig. Zoals ik al zei heb ik er geen verstand van, maar ik heb het gevoel dat dit wel waar voor m\\\'n geld is... als ie niet binnen een paar weken de meest rare kuren krijgt natuurlijk :-)
Over een tijdje wat meer.
PROBLEMEN
- 185.000 km
- Raar geluid bij het stationair draaien - maar is niet echt een probleem, enkel wat hinderlijk.
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Opel Astra


Lees ook

Erik van Dijk 'ontpauperde' Opel Astra GSi en heeft nu een prachtexemplaar

Opel Astra F vs. concurrenten - Uit de Oude Doos

Opel Astra 2.0-16V GSI – 1992 – 440.277 km - Klokje Rond

Opel Astra 1.6i (1993) - Klokje Rond

25 jaar Opel Astra G: de laatste verkoopknaller

Lezersreacties (0)
Reageren