Opel Astra 1.6 CDTI 110pk Business+ (2018)

autoreview

Opel Astra
Opel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel Astra

Signalement

UitvoeringAstra 1.6 CDTI 110pk Business+
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst8.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gemengde gevoelens

  • 7.000 km

In juni 2018 een nieuwe lease auto in gebruik genomen.

Het is een Astra in moondark blue met als extra's een afneembare trekhaak en een schuifdak plus comfort AGR stoelen.

Motor en transmissie:
De trekkracht is ruim voldoende ook de prestaties met onze 900 kg zware caravan zijn prima. Zonder caravan is 4,5 liter per 100 km eenvoudig te halen. Met caravan gaat dit oplopen naar 10 liter bij een rit waarbij tot 100 kilometer per uur wordt gereden met caravan.
Het schakelen verloopt mooi soepel met de 6-bak.
Het start stop werkt zeer snel. Voorts valt op dat de motor soms stoterig reageert en het start stop niet werkt de motor is dan het roet filter aan het reinigen.
Volgens de handleiding (wie leest het nog?) moet tijdens het reinigen of regenereren het toerental minimaal 2000 bedragen. Men had er beter een lampje voor kunnen maken. Nu merk je het soms aan meer lawaai van de motor of indien er niet op de snelweg word gereden aan het bokken en inhouden. Dus dat doet afbreuk aan het comfort en geeft voor mij tevens een gevoel dat het technisch niet zo modern is.

Comfort:
De optie AGR stoelen is een echte aanrader ook op langere ritten blijven deze goed ondersteunen.
Het veercomfort is netjes ook bij belasting van circa 80 kg op de kogel komt de aanslag niet in zicht bij het nemen van hobbels. Ruimte is er voldoende voor het formaat auto.
Geluiden van de motor blijven ruim binnen de perken. Rolgeluiden van de banden dringen zeer nadrukkelijk en hinderlijk naar binnen (standaard wielen 16").
Airco pomp hoor je in de bebouwde kom, daarboven het bandenlawaai.

Algemeen Positief:
De verlichting geeft veel licht.
Besturing is communicatief en behoorlijk direct (als kilometer vreter op de snelweg is dat niet zo prettig).
De wegligging in bochten en hogere snelheid is zeer stabiel.
Geen storingen tot nu toe.

Algemeen minder positief:
De auto is voor het gevoel niet modern, de diesel motor alsmede, rolgeluiden en de matige interieurafwerking met veel hard en matig passend hard plastic is daar debet aan.
Beetje gevoelig voor wind en stuurcorrecties op hogere snelheid.

(opmerking mijn directe vergelijk is een Astra H alsmede de voorgaande lease auto een VW Golf 7 uit 2013.)

Ingeleverd

  • 80.000 km

Ingeleverde leaseauto wegens gewijzigd werk.
Ga de auto niet missen, prima auto voor van A naar B te gaan. Heb er het gevoel bij dat er bij Opel weinig progressie is geboekt in het model Astra.

einde

  • 8.000 km

Ingeleverd met ruim 8000 km en geen 80.000.

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.