Opel Astra 1.0 Turbo Online Edition (2017)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Astra 1.0 Turbo Online Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 74.000 km |
KM-stand laatst | 74.000 km |
Exit Astra
- 78.300 km
Inmiddels rij ik alweer 8 maanden in de Opel Astra. De auto bevalt mij redelijk goed alleen de degelijkheid en kwaliteitsbeleving (geluidsniveau en materiaalgebruik interieur) die ik ken van VW mis ik wel erg. In de afgelopen 8 maanden heb ik geen onkosten gehad. Onder garantie zijn de ruitenwissers en de knop van de alarmlichten vervangen.
Echter.......
Iedere keer als ik een VW Golf zag rijden dacht ik; wat heb ik gedaan. Dus toch maar weer uitgekeken naar een VW Golf en na 8 maanden Opel weer een prachtige Golf 7 1.0 TSI Comfortline gevonden en afscheid genomen van de Astra.
Kortom de Opel was best wel een prima auto maar helaas niet mijn ding.
Het is geen Golf.
- 74.000 km
Na 16 jaar VW Golf te hebben gereden uit kostenoverweging een Opel Astra aangeschaft. De auto kende ik al omdat ik deze al enkele keren heb gehad als huurauto tijdens de vakantie. Op zich beviel de auto goed tijdens die huur periodes en vond ik het een mooi model met goede uitrusting. Dus de stoute schoenen maar aangetrokken en een Astra aangeschaft.
De Astra die ik heb is een 1.0 Online Edition met 105 pk. De auto heeft een 3-cilinder motor die lekker vlot is. Daarmee heb je gelijk het enige voordeel van deze motor gevonden. De motor vond ik vrij luidruchtig en heeft een onrustig loop. Tijdens stationair draaien van de motor voel je veel trillingen in het interieur. Dit zijn wel bekende kenmerken van een 3-cilinder ten opzichte van een 4-cilinder. Tijdens stadsritten klinkt het typische 3-cilinder roffeltje. Op hogere snelheden dringen toch te veel rijgeluiden het interieur binnen. Je moet een gesprek met stemverheffing voeren. Misschien ligt het naast de motor ook aan het afrolgeluid van de banden (Michelin). Daarmee neemt het comfort in mijn ogen wel wat af. Het beloofde verbruik haal ik niet helemaal maar is wel netjes. De vering is erg comfortabel en de auto ligt behoorlijk stabiel op de weg. Nadeel van de vering is dat hij bij hoge verkeersheuvels snel met zijn neus over de weg schuurt. Dit komt waarschijnlijk mede omdat de auto vrij laag is. Oudere passagiers klaagden dan ook over de lage instap. Het interieur is lekker ruim van opzet, zeker de achterpassagiers hebben zeeën van ruimte. De voorstoelen zitten comfortabel en hebben voldoende steun ondanks dat ze er wat ieler uitzien. Het materiaal gebruik is als voormalig VW rijder behoorlijk teleurstellend. Je voelt en ziet veel hard kras gevoelig kunststof. Dit kom je tegen in auto's uit het a- en b-segment, niet bij een degelijk Duits merk vind ik. De uitrusting daarnaast is prima. De auto heeft breedbeeld navigatie met apple carplay, DAB+, Climate control, ledverlichting, lichtmetalen velgen. Daarnaast opties als een schuif/kanteldak, trekhaak en mislichten voor. Prima leven met deze uitrusting toch!
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort3
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Opel Astra

Uitgelicht aanbod

Opel Astra 1.4 Turbo Blitz | Navigatie | Airco |
- 2015
- 139.974 km

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Business Edition | Navi | ECC | PDC | LMV |
- 2019
- 67.503 km

Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 150pk 4-cil. Innovation | Navi | Camera | Comfortstoelen | LED | DAB | Org.NL Auto+NAP |
- 2019
- 76.677 km
Lees ook

Zo zuinig is de Opel Astra (2015-2021) in de praktijk

Mazda 3 - Ford Focus - Kia Ceed - Opel Astra - Multitest

Opel Astra - Renault Mégane - Volkswagen Golf

Hyundai i30 - Opel Astra - Peugeot 308

Opel Astra - Afscheid Duurtest

Lezersreacties (0)
Reageren