Opel Astra 1.0 Turbo Innovation (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra 1.0 Turbo Innovation |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 1.200 km |
Eerste indrukken Opel Astra-K 1.0 Innovation
- 1.200 km
Na vier jaar goede ervaringen met mijn Astra GTC heb ik eind vorig jaar bij Opelnijs te Someren een nieuwe Astra-k gekocht. Deze werd begin februari geleverd,
Gekocht bij Opelnijs i.v.m. de goede service en hoge inruilwaarde.
Heb gekozen voor de Innovation uitvoering met de 1.0 liter 3 cilinder motor.
Moet zeggen dat ik daar er geen spijt van heb en durf gerust te stellen dat ie menig 4 cilinder achter zich laat voor wat betreft stilte, kracht, verbruik enz. Je moet echt in deze auto rijden en dan pas geloof je dat deze motor zo stil en soepel is. Vele kraken hem bij voorhand al af omdat ze denken dat een 3 cilinder niet goed kan zijn. Opel bewijst het tegendeel. Dus eerst proefrijden dan oordelen.
Ook het schakelen gaat veel soepelere dan bij mijn vorige Astra Dat het een vijfbak is vind ik geen nadeel. In de hoogste versnelling maakt de motor 3 duizend toeren bij 130 km/uur. Je hoort de motor dan niet, alleen wat wind en afrolgeluiden van de banden. Een stille auto
De eerste tank heb ik 1:15.5 gereden en daar waren veel korte test km's bij. De tweede tank 1:16.5
Heb op deze auto de ledverlichting (intellilux) genomen en
dit werkt buitenverwachting goed. Nog niemand gehad die seinde omdat deze verlichting zou verblinden.
Tijdens het rijden zie je dat het systeem de verlichting continu aanpast aan het verkeer. Wanneer er geen weggebruikers zijn gaan alle leds aan maar bij tegenliggers zie je de leds die naar links gericht zijn dimmen (matrix).
Zoals Opel het noemt : Lane Keeping Assist werkt prima.
Als je even niet oplet en je rijd niet netjes tussen de lijntjes wordt dit gecorrigeerd door een lichte stuurbeweging.
Prettig vind ik ook de dodehoekwaarschuwing in de spiegels. Indien iemand in je dode hoek rijdt brandt er in de spiegel een felle gele led ter waarschuwing.
Voor verbetering vatbaar is de lichtsensor. Wanneer je uit een viaduct komt en de zon staat laag kan het wel even duren voordat het beeldscherm weer uit nachtstand gaat.
In nachtstand is het display bij daglicht bijna niet af te lezen.
Het navigatie systeem werkt uitstekend, Op het grote 8 inch scherm geeft deze veel informatie.(aankomsttijd rijstroken enz enz) Tijdens het navigeren worden zelfs straatnamen genoemd. Op het kleinere kleurenscherm wat zich tussen de toerenteller en de snelheidmeter bevind verschijnen ook de navigatie aanwijzigingen.
De radio met DAB+ is een uitkomst, geen zenders meer die slecht doorkomen,of steeds wegvallen. Zelfs in mijn garage krijg ik alle zenders met DAB+ goed door.(en dit zijn er veel) Opel gebruikt ook goede speakers waardoor het geluid goed is.
De innovation uitvoering heeft ook een achteruitrijcamera wat in deze auto geen luxe is want door de kleine achteruit is het zicht niet best naar achteren.
Ook heeft de Innovation keyless entry en dit went snel.
Sleutel kun je in je zak houden.
.
De stoelen zitten goed maar dat was bij mijn GTC ook al.
T.o.v mijn GTC is de vering wat comfortabeler . Dit is logisch want de GTC had 19 inch velgen en had een sportief onderstel. Toch held deze auto niet veel over in bochten. Ook stuurt hij direct.
Al met al ben ik zeer tevreden over deze auto
Zal binnenkort met een update komen.
Het verbruik kun je bij deze review zien (linksboven venstertje ''verbruik'')
Update 4 maanden (7000 km)
Buiten een probleem (kom hier later op terug) ben ik wat betreft rijeigenschappen, comfort en verbruik zeer tevreden over mijn Astra-k . Laatste 2 tanks was het verbruik zelfs 1:19 wat zeer zuinig is voor dit kaliber auto. Ook alle toeters en bellen werken feilloos. (oa Matrix licht, rijstrook assistent , Opel Eye ,enz enz )
Maar over een punt was ik niet tevreden. Mijn auto had nl. een lakprobleem. Dit is doorgegeven aan de Opel importeur. Deze wees de klacht af met ‘’dit is geen garantie.’’ Oke kan natuurlijk, maar waar ik (en mijn dealer ) moeite mee hadden is dat ze nog niet eens even kwamen kijken wat er aan de hand was. Gelukkig heeft mijn dealer Opelnijs te Someren dit op zijn kosten voor mij opgelost waar ik hem natuurlijk dankbaar voor ben.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Opel Astra
Had je deze auto's al gezien?

Opel Astra 1.4 Turbo Business Executive | Automaat | LMV | Schuifdak | AGR- SToelen | Stoel/Stuur verwarming | Leder | Cruise control | Camera | Climate control | Parkeer sensoren
- 2019
- 102.239 km

Opel Astra 1.0 Online Edition Bluetooth | metallic lak | Clima
- 2017
- 79.865 km

Opel Astra Sports Tourer BJR 2019 1.0 Turbo 105 PK Business+ AIRCO / CRUISE / CENTR.VERGR. / TREKHAAK / NAVI
- 2019
- 180.410 km