Nissan X-Trail 2.5 4WD Columbia Style (2006)

autoreview

Nissan X-Trail 2.5 4WD Columbia Style (2006)

Signalement

UitvoeringX-Trail 2.5 4WD Columbia Style
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst88.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nissan X-trail 2.5

  • 88.000 km

Mijn ervaring met deze Nissan is vrijwel geheel positief. De auto is in 2006 nieuw gekocht en sinds heden staat de teller op 88.000km. Deze columbia style met navigatie heeft lekker veel luxe, oa: Cruise control, ESP, navigatie, flink dakraam, 17" lichtmetalen velgen en donker getinte ramen achter. Er zijn bij aanschaf ook enkele fijne opties geplaatst waaronder sidebars en een dubbele sportuitlaat welke een mooi sportieve brom geeft. Qua luxe heb ik in ieder geval niks te klagen!

De 2.5L benzine bevalt meer dan uitstekend! Al vanaf stationair toerental sleurt deze motor er als een turbodiesel aan en trekt dan in 1 lijn gretig door tot 6500tpm. Het verbruik is prima te noemen als je naar het formaat auto kijkt. Op lange trajecten met veel snelweg en een rustige rijstijl (veel met 110-120 op de CC) is prima 1 op 12 te halen. Gaat het tempo wat omhoog (Duitsland) of rij ik veel korte stukken dan gaat het verbruik richting 1 op 8. Agja, het is dan ook geen auto die bedoeld is als boodschappenwagen ookal is de kofferbak wel behoorlijk ruim bemeten. Schakelen en koppelen doet deze auto prima en met voldoende gevoel. Wel is de auto wat happig met file-rijden. Bij het geven van kleine lastwisselingen in 1 en 2 lijkt de auto niet geheel te begrijpen wat ik wil door wat te schokken en te stoten. Dat is dan ook het enige echt storende aan deze auto. Voor werk ben ik ook regelmatig in Duitsland te vinden en ook daar staat deze auto zijn mannetje. De opgegeven top van 191 is zeer voorzichtig geweest van de heren in Japan (of eigenlijk Spanje want daar is deze wagen gemaakt). Op het vlakke heb ik hem geregeld op 210-215 gehad, de GPS geeft dan zo'n 205 aan. Ook hard wegrijden is goed te doen dankzij de 4WD, last van wielspin heb ik nooit. De 2WD-stand gebruik ik nooit, dan had ik net zo goed geen 4WD kunnen kopen. Wat wel storend aanwezig bleek te zijn was onderstuur, vooral met regen werd de auto vaak zoekerig en gleed snel door. Na 30.000km heb ik rondom alle banden laten vervangen door Goodyear all-season banden in een maatje breder (225-55 tegen 215-55), dit heeft de rij-eigenschappen veel goed gedaan. Tuurlijk helt een auto als deze wat over en valt een bocht niet als een sportwagen te nemen, echter is het stuur voldoende communicatief en dankzij de 4wd (alweer) valt een hoge bochtsnelheid toch goed aan te houden. Comfort is erg goed te noemen, een heerlijke snelwegcruizer. Demping op korte oneffenheden is dan weer wat straf. Remmen doet de auto uitstekend, ook op hoge snelheden remt de auto goed en blijft mooi in balans. De 4WD ook enige malen mogen proberen, zowel in het terrein als noodgedwongen op de Nederlandse wegen afgelopen winter. De x-trail kan heel goed omgaan met een modderig traject en van steile heuvels of zanderige paden is hij ook niet vies. En met de sneeuw van afgelopen winter is 4WD gewoon een uitkomst! Nooit last gehad van gripproblemen en de auto valt harstikke leuk met gas in een bocht overstuurd door een bocht te krijgen! Kort samengevat is dit gewoon een hele fijne wagen die heerlijk comfortabel en relaxed rijdt maar ook niet vies is van een bochtig traject of een sprintje.

Problemen:

Echte problemen heb ik tot nu toe eigenlijk niet gehad. Kort na aanschaf heeft deze wagen een flinke aanrijding gehad waarbij een automobiliste met een golf 3 probeerde via de zijkant naar binnen te komen. Een schadebedrag van 10.000 euro was het gevolg. De schade is keurig hersteld en er zijn nergens sporen van aanrijding te vinden. Toegegeven, dit is natuurlijk niet een probleem dat de auto te verwijten is en in dit geval zelfs niet de bestuurder van deze X-trail (..). Wat wel vreemd is, is dat de auto heel soms (1 op de 1000x) uit de 2e versnelling wil schieten bij afremmen op de motor. Dit aangegeven bij de dealer, die heeft alles nagekeken en het eea opnieuw gemonteerd en afgesteld. Of het is verholpen weet ik niet, tot nu toe alweer een tijd geleden dat ik hier last van heb gehad dus ik heb goede hoop. Ook een keer een flink schokkende auto gehad die in de noodloop sprong, bleek uiteindelijk een bougie te zijn overleden, dat kan natuurlijk weleens gebeuren. Vervangen en nooit meer problemen mee gehad! En verder gewoon normaal onderhoud, remmen rondom laten vervangen en de beurtjes. Gewoon een heerlijk betrouwbare auto!

Ben van plan om in ieder geval nog een tijdje door te blijven rijden met deze wagen en hem uiteindelijk te vervangen door een nieuwe Nissan. De huidige x-trail staat me niet zo heel erg aan maar de facelift lijkt me wel een verbetering. Tzt die dus eens bekijken en wat proefrijden. De noodzaak om een nieuwe auto te kopen is echter niet aanwezig dus wie weet komt er nog wel 88.000 bij!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Nissan X-Trail

Nissan
Nissan X-Trail e-Power 2WD Acenta (5D/CVT)
€ 769
 

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.