Nissan X-Trail 2.2 dCi 4WD Sport (2004)

autoreview

Nissan X-Trail
Nissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-Trail - interieurNissan X-Trail - interieur

Signalement

UitvoeringX-Trail 2.2 dCi 4WD Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf140.000 km
KM-stand laatst161.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Weer een bak ellende

  • 161.000 km

Na van 2007 tot eind 2008 in een Renault Espace The Race 2.2dci uit 2001 rondgereden te hebben en finacieel behoorlijk uitgeknepen te zijn door reparaties had ik nadat de turbo de geest gegeven had en dit ook weer handenvol geld zou kosten er geneoeg van. Espace eruit en op zoek naar een goede betrouwbare auto die één ding goed kon, nml het trekken van een caravan van 1300 kg.

Na veel zoeken op internet mijn oog laten vallen op een Nissan X-Trail uit 2004, te koop bij de Nissan dealer De Wijsterd in Oosterhout. Op een zaterdag de auto bekeken en proefrit gemaakt en eigenlijk direct verkocht.

Veel power onder de kap, lekker comfortabel zitten met mijn lengte (2.01 cm), en een auto die er als nieuw uitzag. De verkoper wist mij te vertellen dat de auto van een echtpaar op middelbare leeftijd was geweest, door hun nieuw was geleverd en altijd in onderhoud was geweest. Zij hadden de auto vervolgens in oktober weer ingeruild voor een Quasqai. Hij vergat er alleen bij te vertellen dat dat een jaar ervoor was, maar dat lees je later wel.

De deal rondgemaakt en vanaf november 2008 met die bak gaan rijden. Perfect !!!!!!, geen problemen, behalve een zingend geluid boven de 120, maar bij navraag bij de dealer zouden dit de banden zijn en jan meneer.... dat is 4x4 rijden he......

Drie weken geleden de auto naar een 4x4 specialist gebracht voor een beurt (de dealer is inmiddels met de noorderzon vertrokken). Er bleek behoorlijk wat achterstallig onderhoud te zijn en na afrekening van € 1.250 was ik weer gesteld. Het zingen boven de 120 was er nog, dus daar voor teruggeweest. De specialist heeft de auto 3 dagen ter beschikking gehad en kwam met de vrolijke mededeling dat de lagers van de tussenbak aan gort zijn. Dit is moelijk te repareren daar dit normaal gesproken niet gerepareerd hoeft te worden, mits goed onderhouden (lees om de 20.000 km olie tussenbak verversen). Dit is alsnog gedaan (wis niet dat olie zo grijs kon worden) en er ging vervolgens ruim 2 keer zoveel olie in als eruit kwam, conclusie de lagers hadden waarschijnlijk lange tijd droog gedraaid). Het vervangen van deze olie is een monnikenklus en zal bij de beurten bij de dealer (vaste prijs en 3 uur MOET de auto weer buiten moeten staan)waarschijnlijk niet of nauwelijks gedaan zijn. LEKKER ZO'N DEALERONDERHOUDEN AUTO.

ik vond het een raar verhaal, de auto was immers van een caravannend echtpaar op middelbare leeftijd geweest en meneer was een lastig portret als het om onderhoud ging (kwam altijd wel voor een klein dingetje terug) vertelde de dealer me nog.

Bij nader onderzoek bleek de auto inderdaad door dit echtpaar in oktober 2007 ingeruild te zijn en ik heb hem november 2008 gekocht. Daar zit iets meer tussen dan een maand. De auto bleek een jaar lang als huurauto te hebben rondgekard en er was flink mee terrein gereden (aan onderkant rubbers kapot, carter flink beschadigd, turboslangen losgeschoten en profesorisch weer vastgemaakt). Dan valt je bek toch open..........

Maar goed, de tussenbak is te repareren als ik een paar duizend euro meeneem. Daarnaast had de 4x4 specialist ook nog de vrolijke mededeling dat de intercooler lekt en vervanging hiervan inclusief sensor ook ongeveer 2000 euro gaat kosten. Verder is de auto prima.

Op dat laatste vertrouw ik dan maar, ik ga dit weekend voor 2 weken met caravan naar denemarken en hoop dat we zonder problemen weer terug komen.

Nu weet ik niet of dit verhaal iets zegt over de auto (bevalt overigens verder heel erg goed) of over de betrouwbaarheid van een officiele dealer..... Ik denk het laatste. Wat dat betreft hoop ik dat de crisis in autoland nog zwaarder doorslaat zodat dit soort tuig uiteindelijk omvalt en de betrouwbare dealers overblijven.

De auto gaat er trouwens na de vakantie uit, iemand interesse ??
............

UPDATE....
De auto is zoals ik al aangaf de deur uitgegaan en vervangen door een Seat Altea XL Freetrack 4wd 2.0 TDI 170 PK uit 2008. Hoop datik hier meer geluk mee heb.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Nissan X-Trail

Nissan
Nissan X-Trail e-Power 2WD Acenta (5D/CVT)
€ 769
 

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.