Nissan Sunny Coupé 1.6 SLX (1987)

autoreview

Nissan Sunny Coupé 1.6 SLX (1987)

Signalement

UitvoeringSunny Coupé 1.6 SLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1987
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf131.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In juni 2004 heb ik mijn Sunny coupe 1.6 slx uit 1987 gekocht. Was op zoek naar een betaalbare auto. Student he! Ik kwam deze witte Sunny coupe tegen bij een plaatselijke Nissan dealer. (Ja... ja) Heeft iets van 2 jaar stil gestaan. Maar liep nog perfect, toen 131.000 km.
De verkoper wou er wel vanaf voor het symbolische bedrag van..... 350 euro!
Inclusief nieuwe APK en het gangbaar maken van de remmen.

Het interieur is natuurlijk heerlijk jaren ’80. Met dito materialen en beleving. Al moet ik opmerken dat ik de kwaliteitsbeleving wel hoger vind dan dat van mijn vorige auto’s (Ford). De stoelen zitten goed, al hadden de zitting wel wat langer gemogen. Maar genoeg zijdelijngse steun. En je zit natuurlijk heerlijk laag in zo’n oude coupe. Dit geeft je gevoel als of je één bent met de auto. Verwacht geen luxe in zo’n auto. Maar ja dat kan dan ook weer niet kapot. Het stuur is wel in hoogte verstelbaar, die zich overigens heerlijk laat beetpakken. Wel heb ik centrale deurvergrendeling aangebracht, wel zo makkelijk. Voor meer luxe, moet je op zoek naar een SGX of GTI

De auto rijdt zeer goed, vooral vergeleken met zijn concurenten uit zijn tijd. De wegligging is zeer neutraal en als het echt te hard gaat, begint die langzaam te schuiven over de voorwielen. Niet echt spannend maar wel veilig. Hier moet wel opgemerkt worden, mits goede banden, dat er hoge bochtsnelheden mee gereden kunnen worden. Met de standaard banden 155/70/13 is dit natuurlijk niet mogelijk, monteer liever 195/50/15 of iets dergelijks. De auto blijft hierdoor nog acceptabel comfortabel en geeft een fijne stabilliteit.

Verder schakelt en koppelt de auto zeer goed. De 1.6 carburateur (E16) is natuurlijk niet de modernste. Maar met het relatieve lage gewicht (1010kg) en 90 pk kom je zeer goed mee met het verkeer. Dit komt mede door de vrij korte versnellingsbak verhoudingen. Verwacht geen super sprinter, maar gewoon een vlotte auto, meer niet. En met een verbruik van 1:12 gemiddeld (met name korte stukken) is natuurlijk goed te leven.

Kortom een technisch zeer degelijke auto voor relatief weinig geld! Waar het ook nog eens leuk sturen mee is.

Update:
Nissan Sunny Coupe nu ook te bewonderen in Autoweeks Klokje rond! Uitgave nr. 35

PROBLEMEN

De auto heb ik inmiddels bijna 2 jaar. Geen grote problemen gehad.
-nieuwe fuseekogel rechtsvoor
-2 bouten stabilisator stang
-2 ’nieuwe’ sloop schokdempers voor.
-nieuwe middenpijp uitlaat

Verder onderhoud:
-een 2 tal beurten gehad.

Ik heb alle kosten goed bij gehouden.

In totaal heeft deze auto mij voor 2 jaar rijden (incl onderhoud en aanschaf) 710 euro gekost. Geen geld dus.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.