AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Nissan Primera Wagon 2.0 SLX (1999)

autoreview

Nissan Primera Wagon 2.0 SLX (1999)

Signalement

UitvoeringPrimera Wagon 2.0 SLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf109.000 km
KM-stand laatst285.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zien is kopen

  • 109.000 km

Had een al een hele tijd naar een auto gezocht die wat leeftijd had maar wel veel kilometers kon draaien.
Na verschillende Volvo S60 en V70 gezien te hebben en daar de teleurstelling steeds groter werd met name wat de mensen in de advertentie deden zetten en dan als je de auto met eigen ogen zag toch weer veel dingen niet klopte.

Dus maar eens op Mobile.De gaan kijken naar auto's in de buurt maar dan in duitsland.
Daar kwam ik deze Nissan tegen en omdat ik er er al eentje had en al een eerder type gehad heb wist ik dat het een betrouwbare motor was.
Deze auto had 109000 gelopen en was zeer goed onderhouden door deze man.
Had net allen schijven rem blokken en uitlaat vervangen begin van het jaar en overal nieuwe olie op en filters.
Tevens had hij de auto T.U.V. gekeurd dus hoef ik hem de komende 2 jaar niet naar de keuring te brengen.
Ik ging kijken en zag direct dat hijgoed verzorgt was en de eigenaar vertelde vol trots over zijn auto dat ik eigenlijk al niet hoefde proef te rijden maar toch gedaan natuurlijk. De auto loopt lekker schakelde boter zacht en alles werkte en zag er zo goed as nieuw uit.
Dus betaald en er mee naar huis gereden en direct afspraak gemaakt met de RDW.

Aanmelding RDW en eerste rit snelweg

  • 109.300 km

Vandaag dus naar de RDW en kijken hoe de auto zich echt houd op de snelweg.
De auto rijd goed op de snelweg en van 100k/h naar de 120k/h trekt hij goed door in de 5 dat was in de volvo (140pk) waar ik in gereden had wat minder.
Bij de RDW geen problemen en ook de weg naar huis reed hij lekker dus nu wachten op de papieren.

Inbouw LPG

  • 109.457 km

Vandaag de auto terug van de LPG inbouwer.

We hebben er nog niet veel mee gereden maar het stuk naar huis was al goed zeker na de tankbeurt.

Later zijn we ook nog even op familie bezoek geweest en moet zeggen deze rijd fijner dan mijn andere primera HB 2.0 van 98.
Volgende week gaan we kilometers maken.

De zachte winter voorbij

  • 130.000 km

Nu ruim 20.000km verder bevalt de auto nog uitstekend. Zeker de kilometers op gas rijden zeer goed. Vooral omdat ik in belgie kan tanken bespaard me toch redelijk wat geld.

Voor de zomer krijg hij een grote beurt.
Olie verbruik is miniem.

Na de grote beurt en vakantie zal ik weer iets laten weten.

Grote Beurt

  • 149.000 km

Deze week maar eens een grote beurt laten doen.
Alles was netjes zelfs de airco was nog helemaal vol. Alleen van de stabilisator rubbers voor zijn versleten en daardoor maakt de auto een beetje een bonkend geluid bij lage snelheden. Niet echt storend maar als je erop gaat letten wel dus.
Kosten kompleet 116 euro rubbers en beugels. Moet even kijken of ik het zelf kan vervangen op .
Hier kom ik nog op terug dus.

Stil going strong

  • 188.000 km

Deze week de auto aangemeld voor de keuring.
Omdat de auto nog een duitse TUV keuring had was deze 2 jaar geldig.

De auto blijft het zeer goed doen en ik maak er veel kilometers mee.

We zijn afgelopen zomer ermee op vakantie geweest naar Scotland 3 weken en daar ook veel kilometers gemaakt op soms wel erg slechte wegen.

Een paar maande terug was de uitlaat pakking aan de motor lek die heb ik vervangen en de kosten viel erg mee.
Na alleen wat remblokken eigenlijk niet veel kosten gehad.
De auto loopt super op gas en omdat ik vanaf me werk dicht langs de belgiesche grens kom kan ik er ook nog eens goedkoop tanken. Dit scheelt zon 20 tot 25 cent de liter op de gas prijs.
Dus volgende week de keuring en denk dat er niet veel aan de hand zal zijn alleen de uitlaat koppeling onder de auto die wat lekt.

Dus ik hoop er snel de 200.000 met te halen.

Nieuwe aandrijfassen

  • 230.000 km

Vorige week nieuwe aandrijfassen gemonteerd omdat de homokineet veel geluid maakte en ook een trilling veroorzaakte.
Nu alles vervangen is rijd hij weer soepel.
Moet zeggen op gas is deze wagen nog steeds de beste koop die ik gedaan heb.
Nog geen spijt van gehad. Ben wel stiekem aan het kijken voor een opvolger maar wil deze auto wel oprijden.

ik rij nu meer dan 25000 per jaar en ga er ook weer me op vakantie. Daar gaan we ook zon kleine 2000 kilometer rijden maar heb het volste vertrouwen in deze wagen weer.

Hij schuift door naar de vrouw

  • 235.000 km

Paar weken gelden de auto laten keuren en er was niks op aan te merken.
Wel lekt de uitlaat ergens voor maar dat was mijn eigen fout.
Had het hitte schild van het spruitstuk afgehaald en na het terug plaatsen, het onderste schroefje niet erin gedraaid.

Eerst nog getwijfeld om deze auto te verkopen maar omdat de drukgroep met koppelings platen vernieuwd moeten worden (de koppeling trap heel zwaar) krijg je er bijna niks voor en omdat hij op lpg lekker goedkoop rijd (tank in Belgie 26cent) .
Hebben we de Toyota Prius maar verkocht.

De motor van de nissan loopt nog lekker die houd het nog wel zeker een jaar uit en het onderhoud is niet duur.
Alleen zal hij nu wat minder kilometers maken ivm aanschaf Volvo V70.
Met deze nissan zal de vrouw wat meer gaan rijden dus zal minder kilometers gaan maken.
Als de koppeling varvangen is laat ik weer weten hoe hij dan weer rijd.

Zweet goed maar loopt nog steeds

  • 285.000 km

Lange Tijd niks geschreven maar heb dan ook been grote problemen gehad.
Van de zomer liep hij slecht op gas . Even bij de gasboer geweest en daar even nagekeken .
Had dus wat te lang met zelfde bougies door gereden en die waren toe aan vervanging.
Daarna liep hij weer goed
Voor rechter draag arm vervangen en achter pot voor de keuring maar voor de rest geen problemen .
Wel zweet hij boven bij kleppendeksel veel dus daar nog even een keer naar Laten kijken.
Voor de rest doet hij zijn werk.
Rij er best wel veel mee en op gas doet hij het super.
Heeft tijd terug een Corsa op de motorkap gehad dus wat blikschade voor maar bij sloop wat onderdelen gehaald en hij kan er weer tegen . Goedkoper kun je er niet mee rijden.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren