Nissan Primera Wagon 1.8 Luxury Plus (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Primera Wagon 1.8 Luxury Plus |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 63.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik kwam voor een wintercheck bij mijn dealer met mijn toen huidige Nissan Sport + 5 deurs 103 kw/140 pk (2.0). In de showroom stond een plaatje van een Nissan Primera P11-144. Een van de laatste uit deze modellen serie. En wat voor een. Een 1.8 Business Edition Stationwagon.Uiteraard minder vermogen onder de motorkap en vooral in de acceleratie merk je dat. Maar het dashboard met de mooie witte wijzerplaten was hetzelfde, de stoelen heerlijk breed, met voldoende zijdelingse steun. Ik hoefde slechts een klein bedrag bij te tellen voor een auto die 2 jaar jonger was, 20.000 km minder op de teller en 1 jaar garantie en qua nieuwprijs nauwelijks voor de sport+ onderdeed. Hij rijdt heerlijk comfortabel, een verbruik van gemiddeld 1:12, al lijkt hij in de stad meer te gebruiken dan de sport +. De rijdersstoel had echter wel wat verder naar achteren mogen kunnen gaan(dat geldt voor alle versies van de P11-144)voor een auto in deze klasse. Ook zou het prettig zijn geweest als ook de diepteverstelling van de stoel wat meer had gekund. Sowieso vind ik die draaiknoppen wat onhandiger dan de hendels in de meeste europese auto’s. Maar het zijn slechts bijkomstigheden. Na 14 maanden nog altijd probleemloos. Op en top betrouwbaar. Lijkt wat zachter en comfortabeler geveerd dan de Sport +, wat ik persoonlijk een prettige bijkomstigheid vindt. Nissan had bij dit laatste type van de P11-144 wel wat sportievere LMV’s mogen monteren. Het zou de auto zeker beter doen staan. Het schakelen gaat met een vrij lange slag, maar echt storend is het niet. Wat dat betreft is het een echte rijdersauto, met een gigantische ruimte. Sportiviteit is hem vreemd, maar hou je net als ik van comfort, betrouwbaarheid, goede wegligging, ruimte, een riante standaarduitrusting en een heerlijk rijgedrag dan zullen weinig concurrenten in deze klasse aan deze auto kunnen tippen.
PROBLEMEN
Rugverstelling bestuurdersstoel kapot. Probleemloos onder garantie vervangen door Ten Boekel & Bakker in Hoorn. Sowieso bijzonder goede service en klantvriendelijkheid. Wat een verschil met de Renault dealer 3 deuren verderop, waar ik ooit een Laguna kocht en die verder geen boodschap aan een klant bleken te hebben.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren