Nissan Primera Wagon 1.8 Luxury Plus (2002)

autoreview

Nissan Primera Wagon 1.8 Luxury Plus (2002)

Signalement

UitvoeringPrimera Wagon 1.8 Luxury Plus
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf63.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik kwam voor een wintercheck bij mijn dealer met mijn toen huidige Nissan Sport + 5 deurs 103 kw/140 pk (2.0). In de showroom stond een plaatje van een Nissan Primera P11-144. Een van de laatste uit deze modellen serie. En wat voor een. Een 1.8 Business Edition Stationwagon.Uiteraard minder vermogen onder de motorkap en vooral in de acceleratie merk je dat. Maar het dashboard met de mooie witte wijzerplaten was hetzelfde, de stoelen heerlijk breed, met voldoende zijdelingse steun. Ik hoefde slechts een klein bedrag bij te tellen voor een auto die 2 jaar jonger was, 20.000 km minder op de teller en 1 jaar garantie en qua nieuwprijs nauwelijks voor de sport+ onderdeed. Hij rijdt heerlijk comfortabel, een verbruik van gemiddeld 1:12, al lijkt hij in de stad meer te gebruiken dan de sport +. De rijdersstoel had echter wel wat verder naar achteren mogen kunnen gaan(dat geldt voor alle versies van de P11-144)voor een auto in deze klasse. Ook zou het prettig zijn geweest als ook de diepteverstelling van de stoel wat meer had gekund. Sowieso vind ik die draaiknoppen wat onhandiger dan de hendels in de meeste europese auto’s. Maar het zijn slechts bijkomstigheden. Na 14 maanden nog altijd probleemloos. Op en top betrouwbaar. Lijkt wat zachter en comfortabeler geveerd dan de Sport +, wat ik persoonlijk een prettige bijkomstigheid vindt. Nissan had bij dit laatste type van de P11-144 wel wat sportievere LMV’s mogen monteren. Het zou de auto zeker beter doen staan. Het schakelen gaat met een vrij lange slag, maar echt storend is het niet. Wat dat betreft is het een echte rijdersauto, met een gigantische ruimte. Sportiviteit is hem vreemd, maar hou je net als ik van comfort, betrouwbaarheid, goede wegligging, ruimte, een riante standaarduitrusting en een heerlijk rijgedrag dan zullen weinig concurrenten in deze klasse aan deze auto kunnen tippen.

PROBLEMEN

Rugverstelling bestuurdersstoel kapot. Probleemloos onder garantie vervangen door Ten Boekel & Bakker in Hoorn. Sowieso bijzonder goede service en klantvriendelijkheid. Wat een verschil met de Renault dealer 3 deuren verderop, waar ik ooit een Laguna kocht en die verder geen boodschap aan een klant bleken te hebben.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.