Nissan Primera 1.8 Visia (2003)

autoreview

Nissan Primera
Nissan PrimeraNissan PrimeraNissan PrimeraNissan PrimeraNissan PrimeraNissan Primera - interieurNissan Primera - interieur

Signalement

UitvoeringPrimera 1.8 Visia
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Alweer de derde Nissan Primera. Wat brengt een mens ertoe telkens weer een Primera te kopen. Het antwoord is even Hollands als simpel: value for money. Om de verkoop van de Nissan Primera op te peppen besloot de importeur in 2003 de business vision op de markt te brengen. Een afgeladen auto. Behalve alles elektrisch, een automatische airco, is ook nog een achteruitrijcamera gemonteerd. Handig om deze toch niet kleine auto te kunnen parkeren.

Sterke punten van de auto zijn het ruimteaanbod, zowel het interieur als de bagageruimte. De voordeelaanbiedingen van de elkaar beconcurrerende supermarkten kunnen in grote hoeveelheden worden meegenomen. Ook het zitcomfort is in orde. Ik heb passagiers daar nog nooit over horen klagen over pijnlijke ruggen of afgeknelde ledematen.

De boordplank met de klokken daarop centraal geplaatst was even wennen, evenals het N-form bedieningspaneel. Bedienen lukt mij nu bijna met de ogen dicht.

Met het N-form bedieningspaneel wordt ook de radio en de standaard cd-speler bediend. Het is een groot voordeel dat beide in de boordplank zijn geintegreerd. Stelen heeft geen zin. Het geluid van de installatie is weliswaar niet vergelijkbaar met die in een concertzaal maar er valt genoeg te genieten.

Met de 1.8 motor is de Nissan Primera geen ’strepentrekker’. Het gaat meer om het koppel dan om de brute pk-kracht. Wie een aanhanger is van ’het nieuwe rijden’ zal blij zijn met deze motor. Met gebruikmaking van de cruise control (jawel zit er ook op) zie ik de boordcomputer regelmatig waarden geven van tussen de 6 en 7 liter per 100 kilometer. De (constante) snelheid is dan rond de 100 kilometer per uur. Ik scoor dan ook geen prenten wat prettig is voor mij en jammer voor Koos Spee.

Minder te spreken ben ik over het geluid van het onderstel. Vooral de bandengeluid dringt door in het interieur. Niet alles overstemmend, maar toch voldoende om het (geluids)comfort negatief te beinvloeden. De dealer geeft aan dat de achterbanden door de (licht) meesturende achteras in een stand worden gedrukt die een bijzonder slijtpatroon veroorzaakt. De bandenspanning is als gevolg daarvan erg kritisch. Voor Primera rijders is het belangrijk die spanning regelmatig te controleren.

PROBLEMEN

Het is een Nissan dus een betrouwbare auto. Ik heb dan ook nog geen problemen gehad. Ook mijn vorige Nissan Primera is een heel betrouwbare auto gebleken. Dat gaat deze ongetwijfeld evenaren.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.