Nissan Micra 1.3 SE (1998)

autoreview

Nissan Micra 1.3 SE (1998)

Signalement

UitvoeringMicra 1.3 SE
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf105.000 km
KM-stand laatst135.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ons Balletje

  • 135.000 km

In 2007 ging mijn vrouw boodschappen doen, en ja dat doet ze nog steeds :), toen ze bij onze lokale garage/auto bedrijf de blauwe Nissan Micra automaat zag staan.

Haar vader had ook een Micra gehad een 1.0 automaat en daar had ze goede herinneringen zowel aan vader als auto, dus dit was het gewoon, leuke velgjes, airco, elektrische ramen, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, lederen stuurwiel en ook stuurbkrachtiging en ECVT net als een DAF (waar zij vroeger ook mee gereden heeft) geen voet op de rem bij het verkeerslicht het kruipt niet reageert pas wanneer er gas word gegeven.

Een week verder stond de auto voor de deur, veel gebruik van gemaakt? nou nee niet in het begin, dat kwam later pas toen zij een vaste baan kreeg, toen werd haar "balletje zoals zij het noemt" iedere dag gebruikt werd.

Verbruik: circa 1 op 12 in de stad en op de snelweg 1 op 15.

Rijgedrag: je kan er flink mee hoeken dat is zeker, vrij vlot met optrekken want je hebt maar een versnelling, ze staan raar te kijken als de Micra vrij vlot in de stad meekomt, het onderstel is natuurlijk niet te vergelijken met een hedendaagse auto, maar toch vrij comfortabel en stabiel.

Bij aanschaf werkte het elektrische raam niet aan de rechterkant, de schakelaar in de portier rechts was leeg? €2.50 verder en een half uurtje knutselen en het deed het weer, verder qua motorisch nooit wat aan gehad, starten en rijden maar

Binnenruimte:Ontworpen voor Japanners en andere kleine mensen, ik zit met mijn 1.82 toch behoorlijk opgevouwen met mijn benen, stoelen zitten goed, en degene die op de achterbank plaats moet nemen... succes met instappen en zitten, neemt niet weg dat mensen tot 1.70 toch behoorlijk kunnen zitten voor en achter, de kofferbak is ruim voldoende er heeft al van alles in gelegen, het is hoog en diep en de banken kunnen in ongelijke delen plat liggen

Mankementen: 2 voorbanden niet echt een manko, een accu, de originele hield er na 15 jaar!! mee op, goh wat raar, ja en dan de roest, er moest een groot stuk plaat worden vervangen in de vloer achter de bestuurders stoel, allebei de dorpels zijn gelast en dat was het..
Dus naast gewoon onderhoud om de 2 jaar, is deze auto spot goedkoop €25 houderschap belasting en een relatief laag verbruik.

na 7.5 jaar ging mijn vrouw wederom boodschappen doen en liep langs de lokale garage/auto bedrijf en toen zag zij een Bordeaux rode Toyota Yaris uit 2002 staan, je raad het al, die staat dus nu voor de deur

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.