Nissan Maxima 3.0 E (1992)

autoreview

Nissan Maxima 3.0 E (1992)

Signalement

UitvoeringMaxima 3.0 E
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf1997
KM-stand bij aanschaf146.000 km
KM-stand laatst196.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 196.000 km

Zeer fijne stille auto met een projectmotor: de VE 30 DE welke alleen voor de amerikaanse markt bestemd was en alleen in bouwjaar 1992 toegepast werd.

Auto werd ook in 2 kleuren geleverd:
Wit paremoer metallic en zwart met een goudgetinte blanke lak.

Had ik even mazzel dat ik er tegenaan liep bij een Nissan Dealer: 207 PK (152 Kw) variabele kleptiming en op snelwegen werd bij een snelheid van 130 km/uur een verbruik gehaald van 1:12.7,

Echt een cruise machine, echter in de stad met korte ritten was 1:7 normaal.

Ik heb nu een maxima 3.0v6 welke minder stil is,
iets zuiniger is in de stad, maar als een maxima in nederland al uniek is in een SE uitvoering dan is deze het altijd geweest.

Minpuntje:
De automaat: deze heb ik moeten laten reviseren kort na aanschaf, het is een snelle auto en de automaat was grondig gebruikt,cq mishandeld.
Na revisie kende ik de auto niet meer terug , schakelde zijdezacht en vlot

Minpunt 2:
De vering, deze was voor de amerikaanse markt afgestemd en dus was het net een boot. het maakte niet uit of je iets stuurde of niets deed hij ging rechtuit, dat wel.

Toch heb ik de veren laten aanpassen bij een veren fabriek waarna het een zeer strak sturende auto werd met minder onderstuur.Je moest het echt te bont maken wil je overstuur creeëren, want de auto was zeer vergevingsgezind en corrigeerde direct.

Plus-1:
Ruim, Leren bekleding met goed zittende stoelen, alles electrisch en altijd werkend, weinig onkosten alleen tijdig olie en filters verversen af en toe remmen en nou ja logisch: voorbanden
dat was elke 20.000 km zijn maaltijd

Uitlaat achter en midden deel na acht jaar vervangen (170.000 km)

Plus-2:
Stil;
Geen windgeruis en afrolgeluiden van de wielen waren bijna niet te horen.

Dit in tegenstelling tot de versie welke ik nu bezit waarbij het geluid van de achterwielen aanwezig is.

Uiteindelijk is de auto is verkocht na het falen van de VTC klep heeft nog 2 jaar in nederland gereden.
Is toen na 14 jaar trouwe dienst geexporteerd voor zover ik weet.

EEn ding is zeker: als er vandaag weer een van 6 jaar oud beschikbaar zou zijn
ruilde ik vandaag nog in, want ik denk dat dit wel een van de meest gewaardeerde maxima's had moeten zijn.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.