Nissan Almera Tino 1.8 Luxury (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Almera Tino 1.8 Luxury |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 93.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Heerlijke comfortabele auto om in te rijden. In het begin is de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling even wennen. Ruimte genoeg voor de kinderen, 5 volwassenen kunnen er goed in zitten. Ook bij lage toeren trekt de auto goed. Als je op vakantie gaat en je komt in de bergen te rijden, blijft de auto gewoon goed trekken, ook met zwaar beladen aanhangwagen. Tevens is het vermelden waard dat je makkelijk 800 kilometer kunt rijden (ik heb een gas EN een benzinetank dus dat red ik makkelijk) zonder uit te stappen en zonder vermoeide lichaamsdelen te krijgen.
PROBLEMEN
Vanaf 102.000 kilometer begint af en toe het emissie lampje te branden. Tevens begint de auto dan in te houden. Als ik de auto dan overschakel naar benzine(er zit ook een G3 installatie in) en dan weer terug naar gas, loopt de auto weer goed. Uitlezen bij de Nissan dealer (al regelmatig laten doen en geen rekening ontvangen!) blijkt dat er 1 cilinder uitgevallen is geweest. Het is nog niet bekend wat de oorzaak is. Nu het weer wat koeler weer wordt, is het emissieprobleem ook minder.
De auto is APK gkeurd in maand 10/2003 met kilometerstand 114.000: GEEN problemen. Bij 117.000 km weer emissieproblemen: 1 cilinder uitgevallen. Volgens de dealer is dit een typisch LPG-probleem. Alleen de auto goed afstellen en op tijd z´n beurten. Verder kunnen we er niets aan doen. Bij het rijden op gas slijt alles harder: ook de bougies. Vandaar dat je de eerste 10.000 km na de beurt geen problemen hebt,dan begint de ellende.
Ik hoorde nu ook voor het eerst dat deze problemen pas beginnen rond 100.000 km, dat zou dus betekenen dat ik zolang ik deze auto heb, deze problemen blijf houden. Behalve de problemen met de LPG geen problemen gehad.
nu, bij 120400 km, heeft de auto een grote beurt gehad. De remblokken van alle 4 de wielen werden vervangen( letterlijk tot bijna op het ijzer versleten), de ruitenwisserbladen voor weren vervangen, er kwam nieuwe olie in, nieuwe bougies, nieuw oliefilter, nieuw luchtfilter EN een nieuw interieurfilter. We kunnen weer volop vooruit.
Bij 12200 km moest de auto naar de garage vanwege een terugroepactie van Nissan, de sensoren (welke sensoren??) zijn vervangen, kostenloos. Bij 122400 km is de ruitenwissermoor + aandrijfstangen vervangen. Hiervoor alleen de onderdelen hoeven betalen. Uurloon en leenauto werden niet in rekening gebracht.
135000 km: kleine beurt. Geen bijzonderheden. De enige bijzonderheden die verricht moesten worden waren 2 12 volt stopcontacten in de kofferruimte voor de koelboxen.Emissielampje heeft ook al tijden niet meer geknipperd. Kortom: we kunnen nog lange tijd genieten van deze auto.
141000 apk keuring. Behalve het vervangen van een lampfitting bij de kentekenplaatverlichting waren er geen problemen.
155000 km: beurt. alles ok. Om op 3 cilinders lopen tegen te gaan hebben we de bougie electrodes iets krapper gezet.
Bij 165000 km ging 1 van de bobines stuk. Deze is vervangen, nu loopt de auto stukken beter.
Bij 185000 km was 1 van de schokbrekers achter lek. Beide achter schokbrekers vervangen. Omdat de auto nogal door begon te hangen aan de achterzijde en de vering van een Tino toch al week is, hebben we er hulpveren onder gezet. Bleek enorme verbetering te zijn.
Nu bij 200000 km wordt de auto APK gekeurd. Verder geen klachten
220.000 km: nieuwe uitlaat laten monteren. APK geen probleem.
234.000 km: nieuwe luchtsensor en temperatuurmeter laten monteren, het motormanagement lampje bleef namelijk constant branden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.