Nissan 350Z (2004) #3

autoreview

Nissan 350Z Coupé
Nissan 350Z CoupéNissan 350Z CoupéNissan 350Z CoupéNissan 350Z CoupéNissan 350Z CoupéNissan 350Z CoupéNissan 350Z CoupéNissan 350Z CoupéNissan 350Z Coupé - interieurNissan 350Z Coupé - interieurNissan 350Z Coupé - interieur

Signalement

Uitvoering350Z
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf48.000 km
KM-stand laatst50.900 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanchaf 350Z als tweede hobbyauto

  • 48.500 km

Heb altijd de Nissan 350Z een mooie, voor de gewone man betaalbare, sportauto gevonden. Wilde er al lang een voor erbij (praktisch gebruiksgemak met kinderen nihil) en heb gewacht tot ze onder de € 20000,00 aangeboden zouden worden. Ikzelf vindt dat een sportwagen wel een kleurtje mag hebben ipv grijs/grauw/zwart of zoiets en dus gezocht naar een Sunset Orange exemplaar. Gezien het feit dat ik de oranje binnenbekleding afschuwelijk vindt (is uiteraard een kwestie van smaak) moest het interieur van mijn toekomstige 350Z zwart zijn.

In het woud van occasions al snel ontdekt dat er vele (grijze import) handelaren actief zijn, als ik dit zou willen importeer ik hem wel gewoon zelf. Ik hecht aan een lage km. stand. Gezien het feit dat er vele als tweede auto zijn gebruikt is er dan ook een redelijk aanbod met een lage km. stand. Gezien het feit dat dit controleerbaar moet zijn en de staat in overeenstemming met de km. stand. kwam ik na enkele bezichtigingen er achter dat ik beter bij de nissan dealers kon zijn. Kost wel iets meer maar ze hebben ook de wat "echtere" auto's.

Op een goede dag een exemplaar op internet gevonden bij de Nissan dealer in Venray. Bouwjaar 2004, km. stand 48000, door hen nieuw geleverd en volledig onderhouden. Uiteraard alles afgestempeld in het boekje en de goede uitvoering met als extra's : Telefoonvoorbereiding, Ray's velgen ?! en parkeersensoren. Verder was de auto destijds al zeer compleet.

Na enig onderhandelen, zonder inruil, eens geworden, paar dagen later met de trein vertrokken en opgehaald. Als eerste rit richting Duitsland gereden en de autobahn opgegaan.

Uiteraard moest ik wennen aan de lage sportieve zit, bediening van alles en het vermogen. De auto rijdt eigenlijk verschrikkelijk comfortabel voor een sportwagen en leent zich dus zeer goed voor mijn doel om ermee op vakantie te gaan. Schakeld goed maar je merkt wel dat er een serieuze motor in ligt. Acceleratie super, ook als er van 100 naar 200 versneld moet worden. Door de doordeweekse drukte op de autobahn niet sneller geweest als 220, doch dit ging met zo'n gemak dat er nog wel wat sneller gereden kan worden denk ik. Bij deze snelheden wordt de weg wel wat "smalletjes". Voorlopig gebruik 1:10.

Geluid uit de BOSE installatie is wat rommelig in het laag. Wellicht eens kijken voor een beter subwoofer, nu gewoon de bas wat lager zetten. Deze week nog even naar de plaatselijke dealer voor de carkit adapter.

Zodra ik wat meer km's gereden heb zal ik de review bijwerken, net als die van mijn dagelijkse auto (Mercedes B klasse).

Duitse autobahn bezocht

  • 50.900 km

Eindelijk na lang plannen een flinke rit gemaakt waarbij een groot deel van de Duitse Autobahn is bereden. De auto rijd heel goed, boezemd veel vertrouwen in met name bij hoge snelheden. Maximum snelheid gereden op de teller was 270 km/uur. Had het idee dat er misschien nog 5 km/uur bijgesprokkeld kon worden maar de fut was er wel uit. De snelheid verbaasde me daar Nissan 250 km/uur opgeeft als topsnelheid, ze zijn daar schijnbaar niet zo optimistisch. Uiteraard is ontspannen autorijden er niet meer bij met deze snelheid. Een lawaai als het laatste oordeel: uitlaat/motor/banden- en windgeruis. Ook het zeer ver vooruit kijken en denken was/is even wennen.

Als iets me duidelijk is geworden dan is het wel dat de Nissan 350Z een echte sportauto is met eigen kwaliteiten en niet een soort imitatie/armeluis porsche o.i.d. Ook nog eens een zeer betaalbaar onderhoudsschema is in deze tijd ook niet helemaal onbelangrijk.

Ben na deze ervaringen wel heel benieuwd hoe de 370Z rijdt mbt topsnelheid ect. wellicht kan ik dat in de toekomst nog eens uitproberen, wie weet.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.