en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | 200 SX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1991 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 146.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Ik was op zoek naar een snelle auto, mét turbo én de degelijkheid van een Japanner. Giet dit tezamen en je komt uit bij de SX.
De SX is een wagen die je niet veel zult tegenkomen en dus zeer zeker ogen mee trekt. Niet dat ze slecht zijn, maar de prijs in combinatie met de gebruiksmogelijkheden van de auto’s heeft ertoe gedaan dat ze weinig rijden. Op zich niet erg, want nu rijden wij exclusieve auto’s.
Het voordeel is dat ze vrij luxe zijn (c.v., elec. ramen, stuurbekr., ruitenwissers die a.d.v. snelheid de druk op de ruit regelt, dashboarddimmer, koplampverstelling, abs etc.
Een nog groter voordeel; Makkelijk en veilig motorisch te tunen tot +/-280pk.
Nadeel; Verbruik!!!
Een typische SX-kwaal zijn de drijfstanglagers. Deze kosten de kop niet, maar als je ze niet tijdig vervangt, ben je wél een hoop kwijt. Tevens heb ik een pakking stuk gehad bij de inlaat en een kwaaltje is dat de verlichting van sommige bedieningsorganen vaak stuk zijn.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.