Mitsubishi Space Wagon 2.4 GLXi Shogun (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Space Wagon 2.4 GLXi Shogun |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 254.865 km |
KM-stand laatst | 265.000 km |
Eerste ervaringen
- 258.963 km
We hebben de auto nou zo een 1 1/2 maand in bezit en zijn gematigd tevreden. We hebben onze carisma uit 2001 verkocht en wegens gezinsuitbreiding moest er een 7 persoons auto komen. Aangezien we erg tevreden waren over de carisma wederom een Mitsubishi aangeschaft. We zagen deze werkelijk voor een prikkie staan en besloten tot aanschaf over te gaan.
Deze mits was van 2 mensen afkomstig uit China geweest en er was duidelijk aan de papieren en km stand te zien dat de auto in een tijdsbestek van 9 maanden slechts enkele honderden kms had gereden. Op de APK papieren staan wel 2 aantekeningen NL: band tussen 1.6 en 2.5 aanwezig en schokbreker vertoont lekkage. Maar goed voor deze prijs die dingen voor lief genomen. De auto heeft ook veel km s gelopen, maar zie ze wel meer met 300000 of hoger op internet.
Dat de auto in een druk gezin terechtkomt moet hij wel even aan wennen. Hij word intensief gebruikt. (werk,sport, vriendjes en vriendinnetjes en familiebezoeken)
De eerste 1 1/2 maand al redelijk wat km s gereden en de ervaringen zijn positief maar ook minder. Het verbruik valt me mee 9.0/100km is zeker te doen. Zijn gelijk begonnen met V power te tanken en rijden normaal met de auto.
De ruimte is ideaal. Alles kan er in en de kids vinden het prachtig om op de 3e rij te zitten. Het is een shogun uitvoering dus met redelijk wat opties. Het is verbazingwekkend dat alles ook nog werkt. Heb meerdere Franse auto's gehad, waarbij je je afvroeg wat het buiten de motor nog wel deed.
De eerste lange rit (boven 250 km) verliep wisselvallig. De heenweg was heerlijk rustig op de cruise control 130-140 gereden..De terugweg begon de auto in 1 keer bij de 110 km vreselijk te rammelen. Werkelijk in de hele auto voelde je alles schudden. Een tijdje 90 gesukkeld op de derde baan, en na een tijdje weer wat harder gereden, waarna de auto het weer normaal deed. De week erna dit euvel wat vaker gehad bij lagere snelheden 70-80 kmh. De auto naar de garage gebracht en daar werd ons verteld dat de remblokken voor slecht waren en vastzaten. Remblokken laten vervangen (120 euro) en daarna weer op pad. Nog geen 50 km verder hup herrie onder de auto vandaan, geluid bij de wielen als je een bocht naar rechtst maakt.
Auto weer naar de garage, ditmaal zaten de achter remmen vast. Deze los gemaakt (gister 1-7 laten doen kosteloos).
Nou maar afwachten wat er verder gaat gebeuren. Hopelijk hebben we geen kat in de zak gekocht.
Voordelen:
Veel opties, veel ruimte, lekker overzichtelijk, rijd (vaak) lekker)
Minpunten:
Nieuwe remblokken laten monteren (120 euro)
Bij volgende apk 2 nieuwe banden en schokdempers
Over 15000 km distributie aan de beurt
Update
- 265.000 km
De spacewagon nu zo een 6 maanden in bezit. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben. Wat een heerlijke auto. Deze week de apk en een beurt laten doen.
Ik wist dat een band en een schokbreker niet goed waren dus deze moesten bij de apk vervangen worden. Buiten deze dingen was er gelukkig verder niets mis op een versleten ruitenwisser na. Dus Apk, beurt, schokbreker en nieuwe banden. Kosten 660 euro. Met 4 kinderen is dit echt de ideale auto. Zelfs de kinderwagen kan er dan goed bij.
Qua rijcomfort is de auto prima. Rijd heerlijk, zit is lekker hoog en je kan mooi ver vooruit kijken. Hopelijk kunnen we er weer een jaartje tegen aan. Al hoewel ik weet dat bij 271k de distributie vervangen moet worden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.