Mitsubishi Space Star 1.0 Intense+ (2016)

autoreview

Mitsubishi Space Star
Mitsubishi Space StarMitsubishi Space StarMitsubishi Space StarMitsubishi Space StarMitsubishi Space StarMitsubishi Space StarMitsubishi Space StarMitsubishi Space StarMitsubishi Space StarMitsubishi Space StarMitsubishi Space StarMitsubishi Space StarMitsubishi Space StarMitsubishi Space StarMitsubishi Space StarMitsubishi Space StarMitsubishi Space Star

Signalement

UitvoeringSpace Star 1.0 Intense+
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst4.900 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste nieuwe auto

  • 5 km

Met mijn 58 jaar heb ik al mijn hele leven in tweedehands auto's gereden. Mijn laatste was een Touran Diesel. Heerlijk veel ruimte waar ik veel plezier aan heb beleefd. Maar omdat ik niet zoveel kilometers meer rij, 10.000 per jaar, werd de auto toch wel wat duur. In wegenbelasting al 133,= per maand.
Ook komen er wat reparaties aan ( koppeling, distributieriem) waar ik geen zin meer in heb. Dus op zoek gegaan naar een nieuwe, en het werd een echte nieuwe want ik heb geen zin meer in een tweedehands met al zijn mogelijke gebreken en ander minpunten zoals ontbrekende opties, verkeerde kleur etc. Gewoon een auto helemaal naar mijn zin.
Op vakantie neem ik altijd een huurautotje. Citroen C1 , Fiat Panda, Hyundia I10 waren de laatste in de rij. Helemaal leuk voor wat toeren maar geen heeft mijn hart gestolen.
Ik zocht in ieder geval wel wat in het A-segment.
Ik bezocht de Mitsubishi dealer en was gelijk verrast door de mooie afwerking en materialen welke zijn gebruikt. Niets geen plastic of goedkoop gevoel. Nee, het zag er gewoon mooi en duurzaam uit. De styling van het nieuwe model zag er ook aangenaam uit en de 5 jaar garantie sprak mij heel erg aan. Met de Picanto, Twingo, Up en Aygo kon de de Space Star de vergelijking met glans doorstaan. Het uitrustingsnivo is hoog. De afmetingen, ruimte, motor en brandstofverbruik zijn in de top van het segment. En daarbij rijd de auto ook nog eens prettig.
Ik heb gekozen voor de Intense+ uitvoerig omdat deze Bi-Xenon koplampen heeft. Met mijn 'nachtblindheid' hoop ik dat ik hierdoor beter zicht in het donker krijg.
Morgen lever ik de ruime, dieselende Touran in voor een kleine, maar verfijnd snorrende Space Star.
Later meer.

3 weken in bezit

  • 700 km

Hoewel ik nog aan het inrijden ben en dus het gaspedaal met enige terughoudendheid bespeel ben ik bepaald niet ontevreden over de prestaties van het motortje. Voor mij is hij vlot genoeg en ben ik er zeer tevreden over. Ik heb de Space Star ook niet gekocht om lekker mee te scheuren, dan had ik een andere auto moeten kopen. Ik kan goed mee op de snelweg, inhalen gaat ook prima, en ook van de snelweg af hoef ik me nergens voor te schamen. Dus, ik heb helemaal niets te klagen over de prestaties. Het zal misschien wat anders worden als er meerdere passagiers meegaan, of in de bergen, maar ik rijd meestal alleen en ben niet vaak aan het rijden in het buitenland. De motor is bijzonder stil, je hoort ook amper dat het een 3-cylinder is. En over stilte gesproken, binnenin vind ik het, ook bij hogere snelheden gewoon acceptabel. Dus van mij krijgt de motor een dikke plus. Ik kom gewoon niets tekort.

De eerste meting bij de pomp gaf een verbruik van 1:19 en dat voldoet aan de verwachting van wat ik heb gereden. Ongeveer de helft snelweg, waarvan dan ook weer de helft wat sneller gereden, 120, en de andere helft stad.

Dan wat andere ervaringen in willekeurige volgorde.
- Ik vind het fijn dat als je 100 rijd de kilometerteller precies verticaal staat. Da's makkelijk.
- Lees de gebruiksaanwijzing goed door. Ik was verrast door de ruitenwisser welke als een dolle aan het wissen was in de stand 'automatisch'. Je kan de gevoeligheid regelen en deze had ik op heel 'gevoelig' gezet. Daarna heeft het niet meer geregend dus dat moet zich nog bewijzen.
- Af en toe breng ik oud papier, plastic en lege flessen naar de gemeente-kliko. In mijn vorige auto, VW Touran, was dat geen probleem, nu liep ik toch tegen de beperking aan van de bagageruimte. Hahaha. Ttjsa, dat kan je de Space niet echt kwalijk nemen.....
- Vandaag was het goed warm en moest de airco volle bak.
Binnen twee minuten was het alweer aangenaam toeven. Prima dus.
- Irritant vind ik wel de vele piepen welke kunnen optreden.
Je stapt in, start de motor en het piept. Je hebt je gordel niet om. Nee, dat doe ik daarna dus. Hij moet piepen als je rijdt zonder gordel, of toch niet ? Even wennen dus.
- De radio moet wel even worden ingesteld maar dan werkt het naar tevredenheid.
- Het sturen van de auto in de bocht gaat gewoon messcherp. Hij doet gewoon wat hij moet doen. In het begin was het even wennen met de middenstand, het rechtuitrijden. Daar is de auto wat zoekerig. Je bent veel aan het corrigeren maar daar heb ik nu geen erg meer in. Het schijnt dat veel auto's dat hebben, zelfs de zgn, premium.
- De gebruiksaanwijzing is in het Nederlands. Hoewel mijn talen geen beletsel zijn is dat gewoon heel prettig.
- De zijspiegels zijn zo gemaakt dat je een uitstekend zicht kan hebben naar achteren. Zo goed heb ik ze nog nooit gehad.
- Ik had in de Touran uitstekende stoelen. In de Space heb ik wel iets moeten inleveren. Ze zijn voor mij, 1.86, net iets te kort en voelen niet zo stevig aan als wat ik gewend was. Maar ik heb er eigenlijk geen enkel probleem mee. Er is genoeg aandacht aan besteed en het zit verder gewoon goed. Geen minpunt hier. Alleen in vergelijking met.......
Daar moet ik maar mee ophouden, een Touran vergelijken met de Space.
- Het zicht rondom is zonder grote belemmeringen. Zowel vooruit, achteruit en opzij. Prima dus. Je moet weten dat ik een Meriva om die reden van de hand heb gedaan. De A-stijl was gewoon niet OK !!
- Ik heb de ANWB-service afgezegd voor de komende 5 jaar. Dat scheelt mij zo'n 130,= per jaar. En als ik hulp nodig heb dan komt de ANWB toch gewoon voorrijden.
Ja, dat speelde ook een rol, 5 jaar garantie, wel even wat meer als menig ander automerk.
- ik heb de afgelopen weken misschien één andere Space gespot. Dat is wel wat anders dan de talloze Ups's, C1's, Aygo's en hun zusjes.

Kortom, een review van een zeer tevreden rijder.

Later meer.




.

nog wat opmerkingen

  • 1.300 km

Nog wat opmerkingen omtrent het display waarop je tal van gegevens van kan aflezen.
- Er is werk gemaakt van het zgn Eco-display.
In de vorm van groene en rode balkjes zie je of je zuinig rijdt. Waarempel, als je je gaspedaal indrukt schiet deze in het rood. Doe je dat wat voorzichtiger dan valt er een groen balkje weg. Wonderlijk :) Wat ik bedoel te zeggen is dat dit een vrij nutteloze info is.
- En dan kom ik op de display waarop je tal van gegevens van kan aflezen. Het irriteert mij dat je stil moet gaan staan om e.e.a. af te lezen. Je moet je vingers immers op een klein stiftje zetten om de gegevens door te lezen. (dag teller,
verbruik, e.d.). Dat doe je niet onder het rijden. Tevens ben ik er nog niet achter hoe je kan instellen dat niet bij elke start de data op nul wordt gezet, Er wordt bijvoorbeeld ook bijgehouden hoe lang de auto een stop/go heeft gehad. Ik zie dat liever over een langere tijd gezien. Maar er staat wel iets over in de gebruiksaanwijzing om dit in te stellen echter nog niet gelukt.
- Ik heb nu de automatische verlichting en ruitenwisser ingesteld. Dat lijkt het vrij aardig te doen. Ik heb geen vergelijk. Als ik de tunnel in rij dat duurt het zo'n 5 seconden voordat de verlichting vol aangaat. En de ruitenwisser doet zijn ding goed nadat je hem naar believen heb ingesteld.
- Dan het tanken. Volgens het boekje is er een tank van 35 liter. Als de tankmeter zo goed als leeg aangeeft kan ik er niet meer dan 25 liter in kwijt. Het ontbreekt mij aan moed om dit tot het gaatje uit te testen. Vraagtekens roept het wel op.
- Het verbruik over de eerste 1000 km is ongeveer 1:20.
Zie de verbruiksmonitor. Geheel tevreden hiermee.
Als je de versnellingen goed kiest kan het een vlot karretje zijn. Ik heb er af en toe wel plezier aan. In ieder geval doet het motortje het geheel naar mijn zin.
- Ik heb het wagentje al diverse malen op het parkeerterrein naast een ander A-segment gezet. Naast de Aygo, C1, Up, 108 en Picanto ziet de Space Star er een stuk beter uit. Het is gewoon meer auto.

Tankinhoud

  • 4.900 km

Ik heb het toch maar eens nagevraagd bij de importeur.

De tankinhoud van uw Mitsubishi Space Star is inderdaad 35 liter. De brandstofmeter
geeft in een vroeg stadium aan dat er getankt moet worden. Dat heeft de fabrikant zo bepaald.

De ervaring is dat als het lampje van het brandstofniveau gaat branden er nog ca 10 liter benzine
in de tank zit. Om aan de veilige kant te zitten zou u dan nog 5 liter benzine kunnen oprijden.
Uitgaande van een maximaal verbruik van 1 liter op 15 km kunt u dan nog 5 * 15 L = 75 km doorrijden.

Met vriendelijke groet,
Mitsubishi Motor Sales Nederland

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.