Mitsubishi Space Star 1.2 Instyle (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Space Star 1.2 Instyle |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 36.710 km |
KM-stand laatst | 53.000 km |
Aankoop
- 36.724 km
Op 21 January 2019 werd ik 50 jaar en ik heb mij toen een vrije dag gegeven. Omdat de i20 diesel wat minder mooi was gaan lopen en ook problemen had met de luchtmassameter wilde ik gaan voor een benzineauto.
Auto's die ik serieus heb bekeken zijn onder meer de:
1. Suzuki Baleno / Swift
2. Toyota Yaris
3. Mazda 2
4. Hyundai i20 (2015 En jonger)
5. Mitsubishi Spacestar
Bij auto Aaltink in Nijverdal kwam ik een Spacestar 1,2 Instyle van maart 2016 tegen met nog geen 37.000 kilometer op de teller. De Instyle is de meest luxe uitvoering die we is. Mooie lm velgen, navigator, dab+ radio, keyless start.
Mooie donkerrode kleur die paars wordt in het zonlicht.
Proefrit gemaakt, onderhandeld en de koop gesloten.
Voordelen
- 53.000 km
De auto heeft een ruim interieur. Als de mensen die voorin zitten niet al te lang zijn, kan je prima achterin zitten.
De 1200 heeft 80pk en 106Nm Koppel. Dit op een gewicht van 820 kilo. Dat komt vlot vooruit, ik heb nooit het idee gehad ondergemotitiseerd te zijn geweest. Het blokje is een juweel. Onderin misschien niet heel krachtig maar wel heel soepel. Mooie lineaire opbouw, lange versnellingen waardoor je in de twee al 100km per uur kan halen.
Telefoon heel makkelijk te koppelen met ook een voldoende goed geluid.
Zuinig. Uiteindelijk ben ik overall uitgekomen op een gemiddelde van 1 op 19,5. Dat is nauwelijks minder zuinig dan de dieselende voorganger.
Neutraal
- 53.000 km
De kofferruimte is minder dan bij een Corsa of een 208 maar is wel makkelijk uit te breiden.
De Spacestar is standaard een vijfpersoons auto, in het A-segment zie je steeds meer vierpersoonsauto's.
In de tijd dat ik de auto heb gehad is er geen onderhoud gepleegd.
Mindere punten
- 53.000 km
Afwerking: Je ziet aan allerlei dingen dat de Spacestar toch een budgetauto is. De wieltjes in de luchtroosters zijn van zeer goedkoop plastic. Het gaat niet stuk maar mooi is het niet.
Het dashboard zit vast met bouten die je ziet zitten als je het portier opent.
Waarom zijn de portiergrepen aan de binnenkant voor van chroom en achter van plastic?
Zonnekleppen zijn erg dun, ook in vergelijking met de Alto van mijn vrouw.
Ik heb deze zaken niet als vervelend ervaren, eerder opvallend.
Negatief
- 53.000 km
1. Windgevoelig: de auto heeft soepele veren waardoor de auto op lange stukken best comfortabel is. Echter bij flink harde wind maakt de auto de indruk / gevoel dat deze schudt in de wind. Daarnaast wil de auto ook wel een stapje opzij maken bij stormachtig weer.
2. Windgeruis: De auto is niet erg stil bij de voorruitstijlen. Best hinderlijk.
3. Overhellen: Door de soepele veren helt de auto behoorlijk over op rotondes. Ik heb nooit zelf gereden met een Eend of een R4 maar het gevoel komt in de buurt dus. Ik heb toch liever een strakker rijdende auto.
Gestolen
- 53.000 km
10dagen Karpathos en een heel slechte thuiskomst. Ingebroken, wat goud weg heel veel rotzooi in huis en zowel de Spacestar als de Alto verdwenen. Daarna valt er heel veel te regelen. Aangifte, contact met de maatschappij, expert over de vloer. De expert denkt dat de auto's nog worden teruggevonden. Ik hoop het, wil niet verplicht worden om naar auto's te zoeken. Dat moet op vrijwillige basis.
Deze missere gun je niemand.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort3
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mitsubishi Space Star

Uitgelicht aanbod
Lees ook

Mitsubishi Space Star - Occasion aankoopadvies

Test: Mitsubishi Space Star (2016)

Mitsubishi Colt is terug: goed voorbeeld doet goed volgen

Voor €10.000 geniet je van open rijden met deze klassieke cabriolets

Jeep Wagoneer (1978) - In het Wild
