Mitsubishi GSX 4x4 turbo (1992)
autoreview

Signalement
| Uitvoering | GSX 4x4 turbo |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1992 |
| Jaar van aanschaf | 2009 |
| KM-stand bij aanschaf | 190.000 km |
| KM-stand laatst | 190.000 km |
Eclipse turbo
- 190.000 km
dit is 1 van mijn vier snelle mitsu's. Het is een Eclipse 4x4 turbo van de 1e generatie facelift model. Er zijn er heel weinig in Nederland, zeker in deze uitvoering met leer en een zonnedak. Het is een heerlijke auto om zowel te cruisen als lekker te gassen. Er zit de bekende 4g63 turbo van mitsubishi in met verder heel veel upgrades zoals evo 3 turbo, racemanifold, grotere inejctoren, grote intercooler etc. Vermogen is 290 pk en koppel is 370 nm. In de stad is het verbruik enorm, ongevver 1 op 6. Maar op de snelweg is ie goed zuinig 1 op 10 / 1 op 11 is dan goed haalbaar. Het nadeel van dit model was de kwaliteit tussenbak, ik heb er voor gekozen om deze maar helemaal te vernieuwen met een originele en verbeterde versie. Ik heb er wielen van een evo 8 onder gezet. Wat mij verder opvalt is behalve de tussenbak de enorme betrouwbaarheid van deze auto's. De motor is niet stuk te krijgen als je goed hem goed afsteld en hij doet het altijd! Komt altijd in 1x door de apk heen en dat voor een auto van alweer 19 jaar.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

De Leapmotor B10 is goedkoop en luxueus, maar heeft standaard geen stoelverwarming - Back to Basics

'Mijn dealer gaf veel meer coulance bij defecte airco dan importeur, dat is toch niet eerlijk?'

Met deze Japanse compacte hybride SUV's met de kop eraf kun je nog jaren zorgeloos rijden

Ook zzp’ers kunnen hun youngtimer waarschijnlijk gewoon naar privé halen in 2027
