Mitsubishi Galant Station Wagon 2.5 V6 (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Galant Station Wagon 2.5 V6 |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 49.500 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Uiterlijk:
Het uiterlijk van de Mitsubishi Galant is uiterst fraai. Hoewel een sedan doorgaans mooier is dan een stationwagon, is ook de wagon absoluut geen lelijke auto. Men spreekt wel over saaie grijze muizen, maar ik vind dat hier nooit sprake van is geweest bij Mitsubishi. Ook de Galant van het vorige model had een eigen gezicht (hoewel over smaak valt te twisten). Het huidige model heeft een krachtige neus met gespierde flanken. De achterpartij van de wagon kan mij minder bekoren, maar die zou ik zeker niet als lelijk betitelen. De kleur van de auto is wel van belang. Neem zeker niet de paarse variant, aangezien die afzichtelijk is (wie verzint die kleuren toch??)
Interieur:
Het interieur is al net zo fraai. Het instrumentarium is overzichtelijk en uitgebreid. Standaard wordt de v6 met leer geleverd. Het lichte creme kleurige heeft mijn voorkeur omdat dit goed kleurt bij de hout accenten van de middenconsole.
Een ding wat mij irriteert is, dat een dergelijke auto geen navigatie heeft. Je zit nu met een gat in je dashboard. Een voor een radio en de ander is een of ander vakje. Een goede autoradio vinden is toch al lastig en hier had navigatie goed gepast (ik heb dit opgelost door hier een Mercedes comand systeem in te installeren).
Uitrusting:
De uitrusting van een Galant V6 is uiterst compleet. Ik kan beter opnoemen wat er niet opzit, aangezien dat lijstje korter is. Onzinnige zaken als regensensor en automatische verlichting (wie wil die troep nu) en achteruitrij sensoren zitten er niet standaard op. En geen standaard navigatie dus. Wel standaard leer, electrisch verstelbare en verwarmde stoelen, cruise control, climate control, etc etc etc.
Prestaties:
De 2.5 liter V6 is zeer geschikt voor deze auto. Hij heeft vermogen genoeg en maakt een fraai geluid bij acceleratie terwijl hij stil is tijdens het cruisen. De 4 traps automaat doet rustig zijn werk, hoewel ik liever een 5 traps had gehad. De nieuwere versies hebben een andere bak, met ook een schakel op/schakel af modus. Hier heb ik echter geen ervaringen mee. De acceleratie is echter prima in orde om de meeste suffe autogebruikers van je af te houden.
De wegligging is prima, maar niet uitzonderlijk. Het is een comfortabele auto, geen raceauto.
Wel irritant is het windgeruis. Je kunt de garage vragen je raamstijlen iets te buigen zodat dat enigzins verholpen is, maar heel stil is de auto boven 120 niet (maar ja, harder mag je toch niet).
Enig ander nadeel dat ik kan bedenken is het verbruik. 1 op 8 is normaal, maar als je een zware voet hebt kan je ook bij 1 op 6 uitkomen.
Oh ja, het tankklepje kan alleen van binnen open, maar die hendel zit al gauw onder je stoel als die ver naar voren staat.
PROBLEMEN
Kijk, dit wordt makkelijk. Als je namelijk een Mitsubishi koopt die niet in Born wordt gebouwd, heb je een uiterst betrouwbare auto. In ruim 10 jaar Mitsubishi heeft hij me nog nooit om wat voor reden dan ook in de steek gelaten of een defect getoond.
Correctie, de schakelaars van de stoelverwarming lichtten op een gegeven moment niet meer op bij inschakelen van de verwarming. Tja, als dat een mankement is....
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.