Mitsubishi Galant Station Wagon 2.0 GLXi (1998)

autoreview

Mitsubishi Galant Station Wagon

Signalement

UitvoeringGalant Station Wagon 2.0 GLXi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf170.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Eigenlijk bevalt alles aan deze auto, ruim, snel, veilig en comfortabel. Als er al minpunten zijn beperkt dat zich tot de wel heel nadrukkelijk manifesterende ABS installatie en de wat onbegrijpelijke plaats voor de bekerhouders, namelijk tussen de armsteun en de versnellinkspook.
De auto is blijkbaar af-importeur voorzien van een G3 LPG installatie met dubbele onderbouw tank. Dit systeem werkt werkelijk feilloos, en daarbij is het verbruik voor LPG termen en gelet op het feit dat de Galant Wagon bepaald geen kleintje is een keurige 1:10.5 gemiddeld.

Update bij 232000 kilometer: auto is ondertussen voorzien van een versterkte achterwielophanging met zwaardere vering en schokdempers. Wagen wordt ingezet om onze KABE caravan te trekken en die weegt schoon aan de haak 1300 kilo (niet allee Volvo en Saab zijn zwaar, ook Zweedse caravans). Ondanks het harde werk geeft de auto geen krimp, verbuikt geen druppel olie, geen koelingsproblemen ondanks zwaardere belasting. Verbruik op LPG is dan 1:8, op benzine 1:9. Enige beperking is dat de 2 liter motor ’maar’ 178 NM koppel afgeeft. Dus da"s hard werken... Eenmaal op snelheid valt het allemaal reuze mee en dan voel je niet dat je met 2800 kilo treingewicht op sjok bent. Super stabiel, ook bij ploselinge klapbanden van de caravan.... toch een veilig gevoel zo midden op de A1 tussen Hamburg en Bremen.
Auto blijft braaf de caravan in bedwang houden, geen grappen en onvoorspelbaar gedrag.

Als je al wensen hebt bij deze auto? Nah..klimaatregeling misschien? meer niet.
Volgende auto: blijf hier nog heeeeel lang mee rijden, of eem 2.5 V6 automaat ( op LPG) moet het pad kruisen...

PROBLEMEN

Twee maal een kapot lampje (dimlicht) links en rechts. Dat is alles.

bij 232000: een zekeringetje, omdat ik aan de radio aan het prutsen was... verder he-le-maal ( jaaah eentonig, weet ik.) niets. (Hoezo griezelig goede kwaliteit)

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.