AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Mitsubishi Colt 1.3 GLi (1997)

autoreview

Mitsubishi Colt 1.3 GLi (1997)

Signalement

UitvoeringColt 1.3 GLi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf221.500 km
KM-stand laatst221.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

4 wielen, een stuur, een motor en een dak

  • 221.800 km

Het mag niet. Je mag geen review schrijven zonder wat rijervaring.
Fijn, dan doe ik het toch (althans, ik probeer via de filters te passeren van Autoweek)
Waarom? Omdat ik de auto gratis heb gekregen en ze heel binnenkort verkoop.
Het komt van een oud vrouwtje (ja,ja zeggen ze altijd) die besloten heeft om er mee te stoppen. (met rijden, ....rijden!). Ze is 90. Haar man, zaliger kocht de auto in 2003 met 180000km. Nu 221800km.
Ik werd direct verliefd op het rode ding. 75 pk en er zit niets op.
Jawel, servo en hoogteregeling lichten.
25jaar later rijdt die auto nog ongelooflijk goed. De auto hangt aan het gas in de eerste 2 versnellingen als een nerveuze puppy. De injectie is abrupt. In die 2 versnellingen is het echt zaak om gas te geven en niet te lossen want dan komt de motorrem er sterk in en vertraagt de feestneus behoorlijk. Gas terug indrukken is een schokje en ga je er weer gezwind vandoor. 75pk is natuurlijk niet wereldschokkend.
Pure jeugdherinnering die gaspedaal . Dit is de enige auto die ik in het vorige millenium heb verschroot in een gracht door pure overmoed.
Colin McRae was toen de ster op de TV. Ik ging het eens nadoen, zoniet beter doen op de grindpaadjes....game over na 15min. (zoals Colin McRae ook vaak ) Dat was een zomervakantie gratis werken om alles te betalen en een mooie les.
Ode aan deze Colt. er zit niets op, er kan dus maar minimaal stuk. Akoestiek is slecht vanaf 80kmh. Geen spatje roest wegens binnenslaper. versnellingsbak is uitstekend. Wegligging is nog steeds goed. Zelfs met bandjes van 2004. Voorbij de gripgrens van de banden heb je meer plaats nodig om de bocht te ronden. Bizar hé? Geen last van porpoising en van diefstal.
Mitsu komt volgens mij uit de tijd dat de L200, Pajero's e.a. super sterk en betrouwbaar waren, zo ook deze Colt.
Veiligheid? Jazeker, de vrouw is er 90jaar mee geworden en de auto 25jaar zonder schade. Hulde.
We zijn verwend geworden. Dit is de essentie van autorijden. 4 wielen, een stuur, een motorblok en een dak. Binnen een zee van droevig plastiek dat zeer lang meekan.
Best leuk en het geeft me een brede grijns op het gezicht.
Ik wens iedereen nog eens zo'n auto te mogen rijden in zijn primitiefste vorm. Veel is te herstellen met basis gereedschap. Dat ding kan, mits opvolging, 400000km mee.
In tijden van bezuinigen en schaarste, kan dit een zuinige wagen zijn in €cent/km.
Ik zit al een hele tijd te twijfelen om mijn luxueus uitgevoerde skoda de laan uit te wijzen, maar neen. Eens gewend aan comfort is de mens zwak en rotverwend. (En de veiligheid ook nog erbij roepen, dat doet het altijd) Ik doe em weg. Helaas.
Hopelijk kruist er later nog eens eentje mijn pad.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Mitsubishi Colt

Lease'm
Mitsubishi Colt 1.0T Intense
€ 409
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren