MG ZT 135 CDTI (2003) #2

autoreview

MG ZT
MG ZTMG ZTMG ZTMG ZTMG ZTMG ZT - interieur

Signalement

UitvoeringZT 135 CDTI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf137.700 km
KM-stand laatst164.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds de midden jaren 70 hebben wij meerdere Engelse auto’s gehad. Mini, 2x Austin Allegro(mijn eerste nieuwe auto, wat was dat een slechte auto), Rover 214 en een Rover Tourer. Vaak wisselde ik dit af met Fords.
In 2003 heb ik de garage kunnen vergroten, waardoor de mogelijkheid ontstond om een grotere auto aan te schaffen.
Mijn voorkeur ging uit naar een Rover 75 (Rover 600 raakte inmiddels gedateerd), MG-ZT of een Jaguar X-type, ook een mooi model.
Aangezien wij ook een MGB in het bezit hebben, is de zoektocht verder richting MG-ZT gegaan. In de oude autoweken een testverslag van de MG-ZT opgesnord en vervolgens in februari ’07 de MG-ZT gekocht bij MG-Rover garage ROTO te Eindhoven.
Een paar dagen na de aankoop en het nader bekijken van de foto’s bleek dit de auto te zijn van het testverslag in de autoweek nr. 26 van 2003.
Rijden:
Op de snelweg en op secundaire wegen rijdt de auto geweldig, fijne wegligging en een goed stuurgedrag met name in lange bochten.
Door de stugge vering en de grote 18 inch velgen is het rijden in de stad en vooral in Meppel, stad van drempels, minder comfortabel.
Positief:
Mooi model, met opties zoals climate control en cruise control en tussen de klokken een eenvoudig navigatiesysteem. Door de cruise control, tot op heden slechts 1 brief uit Leeuwarden gehad.
Minder positief:
De diesel (van BMW) komt wat traag op gang, maar stoomt op de snelweg geweldig door.
Met name bij het optrekken (zware auto) gaat dit in vergelijking met mijn vorige auto (Ford Focus Tdci) minder snel.
De koppeling gaat wat zwaar, maar daar ben ik inmiddels aan gewend.
Het verbruik komt aardig overeen met het testverslag.
Voor een foto van deze auto, zie autoweek autotest 2003

PROBLEMEN

De auto start bij zomerse temperaturen en een warme motor wat moeilijk. De computer is gereset en er is een nieuw brandstof en luchtfilter geplaatst. Volgende zomer maar even afwachten.
Van de bestuurdersstoel heb ik het zitvlak opnieuw laten opvullen. Het zitcomfort is verbeterd, echter de kuipvorm is vermiderd.

Verkoop

  • 164.500 km

De auto is eind april 09 bij een km stand van 164.500 ingeruild op een Jaguar X-type 2.5 automaat.
Het rij- en zitcomfort met name in stedelijke omgevingen en in mindere mate de bediening van de koppeling/versnellingsbak gaven de doorslag van de inruil.
Problemen:
Starten bij warme motor.
Kosten:
Gewoon APK-onderhoud.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.