MG ZS 50kWh Luxury (2022)

autoreview

MG ZS EV
MG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EVMG ZS EV

Signalement

UitvoeringZS 50kWh Luxury
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst5.300 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

van petrolhead naar >>>>>

  • 2.200 km

Zowel mijn vrouw als ikzelf zijn uit banen gestapt waar een lease auto bijhoorde. Een lease auto was voor ons een 'must', (vonden we toen), maar je went snel aan een nieuwe situatie en zijn blij met die nieuwe sitautie.

Afijn, nu de auto: omdat we 90% in en om Breda rijden en we het milieu ook belangrijk vinden én realtief veel korte ritten maken, moest het een volledige electrische auto worden. Zoals de titel aangeeft waren we beiden best wel autoliefhebbers, altijd BMW gereden waarbij de laatste de nieuwste G31 was. Je zou denken, dat wordt een BMWi3, maar nieuwe carrières, nieuwe budgetten en daarin paste een paar auto's, maar geen elektrieke BMW.
De keuze is MG ZS EV geworden: goeie prijs...... ruim en best luxe. Ik vond 'm niet super mooi (het begint mijn auto te worden;), maar daar staan veel dingen tegenover.

Het rijden: electrisch rijden is ongeëvenaard qua souplesse. We waren de BMW 8-traps gewend en dat was al top, maar dit is helemaal soepel. Dit is natuurlijk specifiek voor electrisch rijden. De auto zelf is ook prima: alles doet het, beetje vaag met sturen, maar heel comfortabel. Zeker in de stad met drempels.
Op de snelweg is het ook prima met enkele kantekeningen: het is natuurlijk top dat zo'n "goedkope" auto zoveel technische snufjes in huis heeft (adaptieve cruiscontrol, lane departure, en nog wat zaken) , maar ik vind het persoonlijk niet lekker rijden. Ik ga voor mijn gevoel als een bejaarde over de weg met dat gefluctueer in snelheid, bijgestuur door de auto, dat gerem als je wilt inhalen. Het inhouden in bochten terwijl dat echt niet hoeft. Nee is niks voor mij. Is dus persoonlijk. Op de snelweg rijdt ie gemiddeld tussen de 17kW/100 en 22 kW/100. Dit is een short-range auto die volledig opgeladen (nu in de winter, nou ja winter..... herfst eerder, 290 km in de accu heeft) waarmee ik prima naar Amsterdam en weer terug kan zonder te stekkeren. Voor vakantie ritten nemen we onze vakantie auto (E91 316i). Die nu staat te verstoffen op de oprit.
De stereo is ok, maar als audiofiel kom ik niet aan mijn trekken (de BMW had Harmann Kardon:). De navi en touchscreen waarmee je alles kan regelen, is niet intuïtief maar dat went. Het systeem is niet snel en reageert matig op de acties. Then again, het is een écht budgetvriendelijke 100% electrische, ruime auto. Alleen, waar ik een beetje bang voor ben is dat er al lichtelijke kraakjes/geluidjes beginnen te ontstaan vanuit het dashboard als ik op klinkerwegen rijd (en we zijn nog maar ruim 2000km verder). Dat zou echt vervelend zijn. Dit houden we in de gaten.

Kortom, 1e indruk: zeer soepel rijdende auto, qua aandrijflijn en qua wegligging/demping. Leuke luxe dingetjes die voor het budget wel uniek te noemen zijn. Je merkt soms dat het een budget auto is doordat de touchscreen niet handig werkt en het soms niet heel robuust aanvoelt. Wel top lichtopbrengst van de ledlampen en heerlijk zo'n zonnedak.
Over een 10.000km meld ik me weer.

steeds meer gewaardeerd

  • 5.300 km

De auto en het elektrisch rijden wordt steeds meer gewaardeerd. Vooral filerijden is een verademing t.o.v het rijden in een handbak benzine auto. Ook een keer de topsnelheid gestest, bij 175 km/h moest ik remmen want mijn afrit was er, maar dat ging prima.
Prijs/kwaliteit is prima in orde.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE MG ZS

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.