MG ZS 180 (2005)

autoreview

MG ZS 180 (2005)

Signalement

UitvoeringZS 180
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf33.000 km
KM-stand laatst94.505 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De MG ZS 180 is in één woord geweldig.
Na 10 jaar een rover 416 si te hebben gereden ,werd mij een proefrit aangeboden in een mg zs 120, want dit reed echt veel strakker dan de Rover.
Niet echt dus,daar de Rover ook al verlaagd was en zo, maar de auto kon mij wel bekoren en zo ging ik op zoek naar een 180 mkI .Want ik wilde een 6 cillinder. Stom toevallig loop ik tegen een 180 mkII aan voor een mooie prijs . ’Een zwarte’ met rode alcantara bekleding climatecontrol schuifdak kortom alles wat een rijder wil. Dit is dus wel even wat anders dan de 120 versie, man dit ding gaat als de brandweer. Zo strak had ik de voor mij bekende bochten nog nooit gerond, de wegligging is echt fenomenaal,en dan het gewicht. Das lachen, 1210 kg met een zespitter, en Golf of iets dergelijks weegt al gauw tegen de 1400 kg met een 4 cillinder.
Het verbruik is netjes te noemen 1:10 bij snelweg en 1:8 bij stevig vliegen en hij hoeft echt niet wakker te worden zoals in een andere review staat.
De 180 pk tjes staan altijd te trappelen.
Je ziet inderdaad dat er op de huidige wagens heel veel snufjes zitten, sorry ik mis er niks aan, esp heeft deze auto niet nodig, net als alle ander dingen die de auto alleen maar zwaarder maken en storingsgevoeliger.
Zijn er dan geen nadelen aan deze auto? Ja, het uitlaatgeluid is wat te tam naar mijn idee en de velgen zijn erg gevoelig voor stoepranden.
Verder hoop ik nog heel lang te mogen genieten van mijn MG.
Het is n.l één van de laatste die in Longbridge is gemaakt en zo’n beetje de enige in Nederland.

PROBLEMEN

problemen hebben zich tot nu toe nog niet voorgedaan

nog steeds genieten

  • 73.000 km

tijd voor een update.
ik geniet nog steeds van de ZS.
ook al word hij wat minder ingezet de laatste tijd omdat we er een rover 45 diesel naast hebben die de km's voor haar rekening neemt.
als hij dan uit zijn stal mag word er rustig mee warm gereden tot dat hij lekker warm is en de sporen kan krijgen.
ik zit nog altijd met een big smile achter het stuur van dit lichtvoetig bommetje.

er zijn geen problemen geweest met de ZS totdat eind vorig jaar er iemand achter op de ZS knalde.
het was bijna einde verhaal, maar hij is weer hersteld en rijd weer vrolijk in de ronte.

going strong

  • 82.000 km

ik rijdt de ZS nog met veel plezier in de ronde.
onlangs de distributie helemaal vernieuwd, dus kan er weer jaren tegenaan.
er zijn geen noemenswaardige problemen te melden .

kleintje dan...puntlasje van de bevestiging van de bestuurdersstoel gescheurd wat een irritant gekraak ten gehore brengt.
binnenkort ff opnieuw lassen.

velgen worden binnenkort ook opnieuw gespoten en nieuw rubber zodat het weer netjes is.

de ZS moet er ten slotte in april tiptop bij staan voor zijn trip naar zijn geboortestad longbridge om daar zijn soortgenoten te ontmoeten bij de pride of longbridge.

Hij mag ff rusten

  • 94.500 km

De zs staat momenteel geschorst.
Niet omdat hij kapot is oid, maar omdat ik zelf een andere auto heb gekocht.
Dat is na een Wedgewood 75 en een zilveren ZT uiteindelijk een copperleaf 75 saloon geworden uit '00
Met alle opties op schuifdak na.
Deze 2.5 zespitter was precies wat ik zocht.
(bijna) perfecte staat zodat allen De puntjes op de "i" gezet moesten worden.
Ik word een dagje ouder, en dat wreekt zich in de ZS.
Hij gaat dan ook niet weg, maar zal af en toe nog eens buiten komen spelen (in de zomer) om op een meeting te verschijnen.
En voor mijn comfort kilometers gebruik ik de 75.

De 45 diesel is er inmiddels ook uit, en vervangen door een 75 tourer 1.8 turbo.
Daar rijdt de misses mee rond .

Weinig te melden

  • 94.505 km

De zs is onlangs ff buiten geweest om weer een rondje te doen.
Schoonmaken poetsen en laten taxeren.
Vloer geveegd van de garage, en hij mocht weer terug onder z'n afdekhoes.
Tot er weer MG gerelateerde evenementen komen.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE MG ZS

DirectLease
MG ZS 50kWh Comfort (5D/CVT)
€ 499
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens