AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • MG
  • TF
9

autoreview

MG TF 160 (2003)

Anoniem
  • Review
12 oktober 2004 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringTF 160
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Gemiddelde lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 11 oktober 2004

Toen we (ik en mijn vader) voor het eerst de showroom binnenliepen, viel hij direct op, wat een mooie auto om te zien. Snel waren we er uit, hij moest snel, laag en rijden als een sportauto, dus kozen we voor de TF160 met sportspack 1 en 2, de auto zou hierdoor 1cm lager liggen en de dempers zouden straffer worden afgesteld. Crème leren interieur, airco, navigatie, houten stuur, chroomaccenten... alles zat erop.

Een aantal maanden later werd hij afgeleverd, wat meteen opviel was dat hij ondanks Sportspack 1+2 nog steeds (te) hoog op z´n poten stond. Onvrede dus, en de MG is dan ook vrijwel direct naar ATEC tuning gestuurd om hem 4 cm te verlagen. De auto lijkt langer en breder en de wielen staan mooi negatief camber (wat overigens wel als gevolg heeft dat de banden aan de binnenkant vrij snel van het profiel af zijn)

De MG stuurt geweldig, de wegligging is zeer goed, en motorisch is hij perfect, als de VVC er bij ongeveer 4000rpm inkickt accelereert hij als een bezetene. De motor net achter de stoelen klinkt heerlijk, een snerpend en scherp geluid. Wat pas ophoudt als de begrenzer bij 7200rpm roet in het eten gooit. Het uitlaatgeluid van de goed ogende uitlaten is nihil, niet echt wat je van een sportauto verwacht. Mede daarom wordt er binnenkort een custom made uitlaat onder geplaatst.

Dit zijn echter geen onoverkomelijke problemen, waar ik minder over te spreken ben is de afwerking van de auto, het interieur is bijna helemaal van plastic, en zit met plastic (vaak nep) schroefjes in elkaar gedraaid. (dit probleem is natuurlijk bekend en daarom zijn er websites in de UK voor die veel onderdelen in bijvoorbeeld aluminium leveren).Ook sluiten de ramen op de soft -en hardtop niet goed aan, je kan op sommige plekken met een beetje wrikken zo een potlood door heen krijgen. Met regen heb je er geen last van, in de carwash echter lekt het aan alle kanten, dus moet je met een doekje klaarzitten. Eigenlijk niet te accepteren voor de in totaal bijna 45 000 euro kostende MG.
Wat stoort is de crème kleur van het dashboard dat hinderlijk reflecteert in de vooruit. Dus men moet wel overwegen om het dashboard in een donkere kleur te kiezen.
De crèmekleurige standaard stoelen zitten goed, genoeg zijdelinkse steun en na lange ritten stap je zonder pijn in de rug uit. Fris zal je echter niet uitstappen, want cruisen zit er niet in, met 160 op de grote weg is het hard werken, zeer gevoelig voor spoorvorming. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het verlagen.
Ik heb er ooit 220 km/h mee gereden, comfortabel is dit niet. Niet te vergelijken met de Duitse degelijkheid van mijn vaders andere auto, waar je zonder zweethandjes 240 km/h in kunt rijden. Het interieur geluid is niet storend, met de hardtop erop is het zelfs comfortabel en kan je rustig toeren met de radio aan.

Bekijks is er genoeg, ik krijg zeer veel complimenten en veel mensen verrekken hun nek als ik met open dak voorbij kom rijden.
Al met al een puur engelse sportauto, geweldige rijeigenschappen maar matige afwerking. But who cares? Als je de zoveelste GTi weer eens je achterlichten laat zien.

PROBLEMEN

  • 11 oktober 2004

Motorische storingen:
- moeilijk starten; opgelost door het systeem te resetten, hierna geen problemen meer mee gehad
- af en toe onregelmatig stationair bij het starten (met koude motor)

Kleine elektrische storingen:
Een zijraampje wat weigert te bewegen, vanzelf opgelost..

Verder geen problemen ondervonden

3,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de MG TF
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.8 TF 135

    MG TF 1.8 TF 135

    • 2006
    • 99.663 km

    € 6.450

    135 Oxford Special Edition

    MG TF 135 Oxford Special Edition

    • 2005
    • 181.758 km

    € 6.250

    1.8 TF 135 Trophy Blue Airco / Zeer nette staat

    MG TF 1.8 TF 135 80th. Anniversary Trophy Blue Airco/ Zeer nette staat

    • 2004
    • 112.193 km

    € 5.999

Meer MG TF occasions

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • MG TF specificaties
  • MG TF occasions
  • MG TF video's
Advies en informatie
  • MG TF tests
  • MG TF gebruikersreviews
  • MG TF index
Test: MG EHS

Test: MG EHS

Sinds het najaar van 2019 kennen is het nieuwe, onder Chinese vleugels herboren MG in Nederland...

Lees meer
 

MG TF reviews

  • Review
    MG TF 135 (2004)

    MG TF 135 (2004)

    3
    • 12 april 2019
  • Review
    MG TF 135 (2003)

    MG TF 135 (2003)

    5
    • 8 februari 2019
  • Review
    MG TF 160 (2003)

    MG TF 160 (2003)

    9
    • 11 oktober 2004
meer reviews
MG ZS EV - Rij-impressie

MG ZS EV - Rij-impressie

111

Elektrisch, een SUV en ook nog een relatief laag prijskaartje. Op papier klinkt de MG ZS EV...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    MG TF 135 (2004)

    MG TF 135 (2004)

    3
    • 12 april 2019
  • Review
    MG TF 135 (2003)

    MG TF 135 (2003)

    5
    • 8 februari 2019
  • Autonieuws
    Facelift Friday: MG (T)F

    Facelift Friday: MG (T)F

    40
    • 9 november 2018
  • Autonieuws
    'Longbridge-fabriek dicht tot 2010'

    'Longbridge-fabriek dicht tot 2010'

    12
    • 1 september 2009
  • Autonieuws
    In detail: MG TF nieuwe stijl

    In detail: MG TF nieuwe stijl

    12
    • 4 juli 2008
  • Autonieuws
    Wedergeboorte MG TF uitgesteld tot 2008

    Wedergeboorte MG TF uitgesteld tot 2008

    • 13 november 2007
  • Autonieuws
    Chinese MG's eerst naar Spanje

    Chinese MG's eerst naar Spanje

    • 22 juli 2007
Merk
Merk
  • Autonieuws
    MG Cyberster officieel onthuld

    MG Cyberster officieel onthuld

    34
    • 9 april 2021
  • Autonieuws
    Maxus T90 volgt MG Extender met grote muil

    Maxus T90 volgt MG Extender met grote muil

    7
    • 6 april 2021
  • Review
    MG EHS Luxury (2021)

    MG EHS Luxury (2021)

    3
    • 5 april 2021
  • Autonieuws
    Hoe goed zijn de elektrische auto’s uit China?

    Hoe goed zijn de elektrische auto’s uit...

    77
    • 5 april 2021
  • Autonieuws
    Vijf leuke MG-occasions van de oude stempel

    Vijf leuke MG-occasions van de oude stempel

    24
    • 2 april 2021
  • Autonieuws
    MG Cyberster concept is elektrische tweezits roadster

    MG Cyberster concept is elektrische tweezits...

    13
    • 1 april 2021
  • Autonieuws
    MG Extender op bijzondere wijze vernieuwd

    MG Extender op bijzondere wijze vernieuwd

    11
    • 22 maart 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep