MG MGA (1962)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | MGA |
|---|---|
| Bouwjaar | 1962 |
| Jaar van aanschaf | 1998 |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De auto is afkomstig uit de VS en niet helemaal meer origineel. De houten bodemplaat is vervangen door eentje van aluminium en de motor is afkomstig uit een MGB. Het vermogen ligt net onder dat van de 1600 Twincam maar deze motor is natuurlijk veel betrouwbaarder. We laten dit zo. Puristen zullen hiervan wel gruwen, maar we hebben deze auto voor het rijden en niet om deze in concoursstaat te krijgen...
De auto is spartaans. Je hebt plexiglazen opzetruitjes en je moet de deuren met trekkoortjes in de binnenkant openmaken. Verder heeft de auto geen syncromesh op de 1e versnelling en geen stuur en rembekrachtiging. Ook het kofferbakje gaat via een trekstang open. Wel heeft de auto een leren interieur met leuke sportkuipjes en een houten MG stuur.
Het rijden is wat je van zo’n auto verwacht. Het rijdt als een skelter door de bochten en je hoort een lekkere sportieve brom van de motor. Het sturen is erg direct. Je gaat met deze auto niet over de snelweg maar je pakt die mooie berg-, dijk-, en bosweggetjes waar het lekker toeren is. Deze auto is een Engelse cabrio peur sang en het rijden ermee is gewoon puur genieten.
PROBLEMEN
Geen eigenlijk maar met zo’n auto blijf je bezig met dingetjes verbeteren. Het is dan weer de lak, dan weer de motor, dan weer iets anders. Je koopt zoiets niet om alleen maar mee te rijden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Hoe komt onze occasionduurtest Lexus IS 300h (2019 - 70.000 km) door de technische keuring bij Joep?

Praktijkervaring Renault Scenic E-Tech: Auto van het Jaar-waardig?

Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €65.000

Mazda 323 en BMW 323i: hoe vaak delen merken elkaars modelnaam?



